Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak Hamulcow tył


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wczoraj podczas przegladu okresowego okazało sie ze w mojej megi niedziala hamulec zasadniczy (nozny) tył. Przednie hamulce jak i reczny działaja super natomiast tył wcale nie hamuje . Dzis rozebrałem tylne hamulce i okazało sie że cylinderki ,okładziny i samoregulatory sa ok ,podczas wciskania hamulca cylinderki zasłabo sie wysuwaja tzn. tak jakby cisnienie w przewodach było zasłabe.

 

Układ odpowietrzony płyn niedawno zmieniłem.

 

Moje pytanie jaka moze byc tego przyczyna??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diaz2, Wywal korektor siły hamowania, w handlu można nabyć odpowiednie złączki do połączenia przewodów. (chyba FOTA je ma w ofercie) To badziewie ogranicza ciśnienie jak auto jest nieobciążone. Niestety w leciwych autach lubi się zawieszać i nie działa jak powinien. W swoim starszym sceniolu miałem podobne objawy. Po bezpośrednim połączeniu przewodów problemy się skończyły. Przegląd przeszedł śpiewająco, a w czasie jazdy jest tylko poprawa, hamują wszystkie koła. Różnica jest jedynie w tym że przód na tarczach hamuje bardziej a tył, bębnowe trochę słabiej czyli tak jakby auto było obciążone, ze sprawnym regulatorem ale tak ma cały czas. Moim zdaniem same plusy. (zresztą nie tylko moim, bo sposób znany już od dawna i nie tylko ja tak mam przerobione)

Inne rozwiązanie, korektor wymienić. Tylko że koszt nowego to 700zł (cena z przed 1,5 roku i nie jestem pewien czy to czasem nie jest zamiennik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie ja jestem na nie, ze względu na bezpieczeństwo swoje i innych.

W Alfie 156 po wycięciu korektora nie daje się jeździć, ale ta sama fizyka działa na Meganki.

Przy hamowaniu blokują się tylne koła i auto łatwo może wpaść w poślizg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel, subtelna różnica, która nie pozwala tego do jednego wora wstawiać. Rzeczona ALFA ma tylne hamulce tarczowe. Megana I, sceniol I bębny, a co za tym idzie skuteczność tyłu jest zdecydowanie mniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel, ma racje. Wywalenie korektora hamowania powoduje bardzo nerwowe zachowanie auta na mokrej i śliskiej nawierzchni podczas nagłego hamowania. Przerabiałem to w Twingo. Zablokowany miałem korektor w taki sposób, że cały czas hamowały z taką sama siłą koła przednie i tylnie po wymianie na nowe tylnich cylinderków w ASO. Po 2 tygodniach skumałem, że jest coś nie tak z autem jak mnie postawiło prawie bokiem podczas hamowania. Lewy tył prawie mnie wyprzedził. Pojechałem na reklamacje i okazało się że nie zauważyli problemu z regulatorem wcześniej. Potem przy aucie było 4 mechaników do naprawy (całe szczęście że udało się im rozruszać korektor i działa bez zarzutu do dnia dzisiejszego), potem ustawiali tylnie hamulce na rolkach. Zajęło im to 2 godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twingo tak jak Megane, ma z tyłu bębny, więc nie tylko Alfy to dotyczy.

Jeżeli dojdzie do poważnego wypadku zostaną zbadane wszystkie auta biorące w takowym udział.

Teraz tylko takie pytanie retoryczne, co się stanie jak zostanie odkryta taka modyfikacja w układ hamulcowy ?

Kolega jest rzeczoznawcą i naprawdę biada temu, kto ma tego typu druciarstwo w aucie.

Przed sądem jest się na spalonej pozycji, a często ubezpieczyciel po wypłacie odszkodowania żąda zwrotu od właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra wszystko w samochodzie jest po coś <szukaj> Bez sensu nie wymyśliłby ktoś korektora, ale mi chodzi jak go obejść ;-) W końcu Polak potrafi... chyba potrafi heh, bo na razie potrafi straszyć Izunie <ok> A co to jest korektor i po co mam już przerobione <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy moze indywidualnie podjąć decyzję co zrobić . Przedstawiłem we wcześniejszym poście alternatywę, jak również właściwe rozwiązanie.

A co do badań po ewentualnym wypadku, to możesz mieć korektor sprawny, ale masz niebieskie postojówki, a to już Twoje auto ustawi na pozycji wykluczającej go z ruchu. Tak wiec jeśli chce się psa.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, bo zapewne masz ABS i siła hamowania jest maxymalna na każde koło jeśli nie złapało poślizgu powodującego zarzucanie auta. Jeśli ABS wyczuje zablokowanie zmniejsza ciśnienie na dane koło czyli robi korektę ciśnienia.

Sprawa korektora dotyczy głównie aut bez ABSu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Cytat
Jedzie przed Tobą Tico. W Tico z tyłu dwójka małych dzieci siedzących metr od tylnej klapy. Niestety rodzina uboga więc mają Tico nie pierwszej świeżości. Zżera go rdza co jeszcze bardziej "zmiękcza" i tak marnej jakości karoserie. W tej samej chwili kiedy Ty spuszczasz na sekundę wzrok na sterowanie nawiewami, Tico hamuje ostro z jakiegoś powodu a Ty podnosisz wzrok i w panice zapominasz wcisnąć pedał dwa razy albo zwyczajnie nie masz czasu wcisnąć go 2-3 razy. Wbijasz się z impetem w przerdzewiałe Tico i zabijasz 5-letniego braciszka z jego 7-letnią starszą siostrzyczką. Czy śledztwo wykaże czy nie wykaże, że miałeś zepsuty układ hamulcowy nie ma to dla Ciebie znaczenia. Bo mózg masz zryty do końca życia.

 

Źródło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Pawel napisał(a):
Pominę milczeniem to, że moderator forum propaguje druciarstwo zagrażające życiu i zdrowiu.

 

Masakra... jak dzieci w szkole! Wszyscy jesteśmy dorośli i każdy z nas ma swój rozum. Proponuję, aby wszystkie umoralniające osoby sprawdziły czy owy przedmiot sporu mają w swoich samochodach, bo może się okazać, że poprzedni właściciel pozbył się korektora ;-) Niestety z uwagi na lata wszystkich Meganów I phI radzę sprawdzić swój zardzewiały korektor siły hamowania, który może być większym zagrożeniem niż jego brak i wtedy możemy porozmawiać... chyba, że wszyscy oprócz mnie wymienili już na nowy <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!