Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

KZFR - tylko pozytywne doświadczenia! :)


slipknot1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, od kilku dni jestem posiadaczem Megane II 1.6 z 2003r, niestety o problemach z KZFR dowiedziałem się dopiero po zakupie auta, w większości z tego forum. Przyznaje że jestem trochę przerażony, szczególnie że auto sprowadzone z Belgii więc nie mam szans na jakiekolwiek negocjacje z RP.

 

Dodam jeszcze że auto ma przebieg 89000km (potw. w aso), odpalałem je jakieś 30 razy i nie mam żadnych objaw ani niepokojących odgłosów z silnika. Odpala idealnie na dotyk, pracuje bardzo cicho i równo.

 

Pytanie czy są osoby, które mają auto z tym silnikiem od kilku lat, i zrobili większe przebiegi bez problemów? Ewentualnie po wymianie tego koła przejechali kilkadziesiąt tysięcy kilometrów bez problemów?

 

Samochód sprawdzony dokładnie przez mechaników, stan idealny, kolor wymarzony, model i opcja też... a czytając te tematy mam ochotę zaraz go sprzedać <szukaj> może ktoś ma jakieś doświadczenia, które napawają optymizmem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg, ale bardziej wiek samochodu wskazują, że powinieneś wymienić pasek rozrządu, jeżeli pasek nie był wymieniany. Przy okazji wymiany paska możesz jeszcze dla świętego spokoju wymienić KZFR (ta sama robota) - samo koło kosztuje ok. 600 zł. Wymiana tylko KZFR powoduje konieczność wymiany paska rozrządu.

 

Z tego co wiem usterki KZFR są powiązane z częstotliwością wyminy oleju: jeżeli wymiany następowały w maksymalnych interwałach (co 2 lata albo 30k km), to awaria ma większe prawdopodobieństwo wystąpienia.

 

Usterka KZFR i cewek Sagem to najgorsze co może cię spotkać w tym silniku, poczytaj sobie jak często mają problemy użytkownicy dCi - zapchany EGR, uszkodzenie turbiny, padnięty wtrysk, czasami obórcona panewka... Tam to są koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slipknot1, Ja mam Megi z tym silnikiem i narazie nic. Rozrząd wymieniłem przy stanie 61 tyś, bo wiek już nakazywał, olej wymieniam raz w roku, zreszta jak i filtry i świece. Jedyna rzecz która mnie trapiła 3 razy to cewki, teraz mam w schowku 2 zapasowe i jeżdże bez stresu.

To co Mad napisał to święte słowa, wolę zrobić KZFR niż wtryski w 1,5d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem usterki KZFR są powiązane z częstotliwością wyminy oleju: jeżeli wymiany następowały w maksymalnych interwałach (co 2 lata albo 30k km), to awaria ma większe prawdopodobieństwo wystąpienia.

Wymieniałem koło kilka razy w pierwszych 90 000 km, przy ostatniej wymianie z serwisem skontaktował się nasz prawnik wspominając o zwrocie pieniędzy za samochód. Koło założone przy 90 000 km mam do dzisiaj (na szafie 252 000 km), choć od około 50 000 km kilka sekund zastuka raz na miesiąc.

Olej wymieniam zawsze co 30 000 km, nigdy szybciej, za to czasem ze 2 000 km później.

Wymiana tylko KZFR powoduje konieczność wymiany

paska rozrządu. nie

Zdecydowanie przy wymianie koła należy wymienić pasek. Zresztą problemem jest raczej koszt robocizny, niż paska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszty napraw, koła itp. znam już doskonale, bo czytałem chyba z 20 tematów o tym na forum. Proszę o wpisy osób, które NIE MAJĄ problemów, ewentualnie mieli raz, wymienili i teraz dłuuugo znów nie mają <szukaj>

 

MCSubi -> Twoja odpowiedź już wprowadziła mały optymizm, ponad 150 000km zrobionych na jednym kole...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zapeszać, ale co tam napiszę o swoich doświadczeniach. Mój samochód z listopada 2003 nie miał wymienianego KZFR przy wymianie rozrządu - teraz przebieg 105k km. Taki sam samochód mojego ojca z kwietnia 2004 miał wymieniane KZFR przy wymianie rozrządu, bo już czasami terkotało przy rozruchu - przebieg ok. 120k km.

 

Jeżdżę głównie po mieście, pokonując rocznie ok. 12k km, ale olej wymieniam co roku i może tu tkwi brak problemu z KZFR. Swoją drogą cewki też mam oryginalne od nowości Valeo - jakiś dziwny mam samochód...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile w tym prawdy, ale właściciel niezależnego serwisu mówił mi kiedyś, że ten silnik bardzo nie lubi olejów innych, niż Elf. Twierdził też, że wymiany częstsze niż co 30 000 km nie mają sensu.

Do tego Elf 10W40 jest tani jak barszcz, więc chyba nie ma tu co kombinować.

Druga rzecz, to trzeba prostować rurę co by się sprzęt nie zastał <szukaj>

 

Metody chyba skuteczne, bo silnik jest jedyną częścią, która jeszcze mi się nie zepsuła 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety wykrakałem, dziś po tygodniu pierwszy raz usłyszałem po odpaleniu specyficzny dźwięk opisywany w wielu tematach na tym forum. Co więcej zdarzyło to się 2 razy na zimnym silniku, raz auto od razu zgasło. I tak miałem robić rozrząd więc pójdzie za jedną robotą, oby ktoś to solidnie poskładał ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

witam

 

niestety i u mnie zaczęły występować podobne objawy. tzn mam cichą nadzieję że to nie kzfr, ale jeśli mam pecha to się mylę :) Klekotanie występuje średnio raz na tydzień, auto wtedy nigdy nie odpala, czasem odpala za drugim razem bez klekotu a czasem jak na filmiku za trzecim razem.

Dodałem filmik na youtube, ktoś zna ten dźwięk??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy niestety podobne jak przy uszkodzeniu KZFR.

Miałem dokładnie to samo ale jak przegazowałem przy klekotaniu to dalej śmigała normalnie.

Klekotanie występowało po dłuższym postoju.

Ale nie mogę dać gwarancji że to akurat to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A ja mam pytanie ,czy KZFR jest w tzw. kompletnym rozrządzie uwzględniony. Jestem posiadaczem Renault Megane II 1.6 16v z 2005 roku. i juz niedługo muszę zmienic rozrząd,jaki jest to nmiej więcej koszt,chodzi mi o kompletny rozrząd z pompą wody i ewentualnie z KZFR jeśli nie należ ta część do kompletu. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno wymieniałem komplet to się wypowiem ,w komplecie nie widziałem tego koła ,ale jako osobną rzecz ,na aukcjach czasem pojawiają się jednak kompletne zestawy .Kompletny rozrząd z tym kołem to jakieś 700-900 zł w zależności gdzie zakupisz .Pasek, rolka, napinacz zaślepki wałków to jakieś 300zł ,pompa wody zależnie od producenta nieco ponad 100 zł

tu masz przykład :

http://allegro.pl/rozrzad-pompa-renault-1-6-16v-k4m-zm-fazy-oryg-i3382497792.html

http://allegro.pl/rozrzad-pompa-renault-1-4-1-6-16v-k4j-k4m-oryginal-i3384406800.html

koło zmiennych faz od 390 zł do około 500zł

http://allegro.pl/kolo-rozrzadu-zmiennych-faz-renault-1-6-16v-i3371468308.html

komplet znajdziesz też na aukcjach :

http://allegro.pl/rozrzad-pompa-kolo-zmiennych-faz-renault-1-6-16v-i3384404249.html

Przelicz ceny i zobacz czy finansowo jest ok .

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!