Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kiedy zmieniacie biegi w skrzyni 6 biegowej


alien79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Kupiłem niedawno nowego Megane z silnikiem benzynowym 110KM z 6 biegową szkrzynią.

Nigdy wcześniej nie jeździłem z taką skrzynią.

 

Komputer pokazuje żeby zmieniać biegi następująco:

 

2 - po 15-20 km/h

3 - po 32-35 km/h

4 - powyżej 42-45 km/h

5 - powyżej 55 km/h

6 - powyżej 85 km/h

 

Jakie są wasze doświadczenia? Dla mnie jazda na 5 z prędkością 60km/h wydaj się dość dziwna, przy skrzyni 5 biegowej nigdy nie wrzucalem poniżej 80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie nieco zanizone. O ile biegi 1-3 sa dosyc intuicyjne to wyzsze wrzucam ok:

4 - 50-60

5 - ok 70

6 - 90 i wiecej, zalezy od warunkow.

 

Poza tym chyba dobrze trzymac sie zasady 2000 obrotow i jak przekracza to zmieniac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alien79 jeśli przyjżysz się uważnie to samochód sygnalizuje konieczność zmiany biegu przynajmniej przy dwóch różnych prędkościach dla każdego biegu. Niższa wartość prędkości przewidziana jest dla tzw ecodrivingu. Moim zdaniem najlepiej wyczuć samemu kiedy warto zmieniać biegi. Oczywiście skrzynia 6-cio biegowa ma zdecydowanie krósze przełożenia niaż skrzynia 5-cio biegowa a co za tym idzie trzeba częściej sięgać do lewarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wrażenia ze skrzynią 6-cio biegową zaczęły się w hondzie civic ufo. Tam autko nie szarpie na 6. biegu dopiero przy 80km/h. Silnik w sceniku, kiedy jest zimny nakazuje późniejszą zmianę biegu. Kiedy jest ciepły to w zasadzie można bez szarpania jechać już na 3. biegu od 25km/h, na 4. od 38km/h, na 5. od 47 km/h, a na 6. od 58km/h. Ruszyć można także z drugiego biegu na lekkim spadzie lub kiedy w aucie nie mam dodatkowego balastu w postacie osłów lub baranów.

Z miesiąc temu jechałam z kolegą, który z przerażeniem patrzył na moje zmiany biegów i zapytał w końcu czy oby nie uszkodzę skrzyni ;-) Ogólnie był zdziwiony.

 

Jechałam z dwa razy silnikiem 1.6 (raz z dilerem, raz na jeździe próbnej scenikiem) i muszę stwierdzić, że nie przyglądałam się wtedy strzałkom, ale raczej trzeba zmieniać biegi przy nieco większej prędkości.

 

Nie zdołałam jeszcze dotychczas rozpędzić się ponad 130 km/h i ciekawi mnie czy przy 140km/h na autostradzie obroty będą ponad 4000 czy może więcej lub niej :roll:

 

Nie wiem czy tak można, ale często zmienia biegi z 4. na 6. bez 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana biegów zależy od stylu jazdy jaki się "uprawia" w danym momencie. Więc jak jedziesz rekreacyjnie to można zmieniać bieg na wyższy zaraz po przekroczeniu 2200 obr/min, a jak chcesz auto trochę pogonić to go będziesz kręcił do 6000 obr/min.

 

Nawet jak rozpędzasz auto spokojnie to i tak moim zdaniem nie warto zmieniać biegu poniżej 3000 obr/min - rozpędzenie do 100km/h trwa wtedy wieki :P

 

@klarabuch - po to ktoś wymyślił 6 biegów w skrzyni żeby używać wszystkich - inaczej wystarczyły by pewnie 3 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt, że przy zmianie biegów ze strzałkami rozpędzanie trwa wiecznie, ale mi się nigdzie nie spieszy. Jak ktoś chce to może zawsze mnie wyprzedzić. Po mieście nie przekraczam 70 km/h co owocuje niskim jak na ten silnik apetytem. Skrzynia jest boska, bo 6. bieg łapie już od 58km/h (coś jak promocja w hipermarkecie). Jaka jest realna szansa, że doczekamy się 7. biegu? Już nie mogę się doczekać ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia zmiany biegów zależy od fantazji własnej jak i (idąc za opinią Stefana) od czucia zbiornika paliwa, 2-2,5 tys obrotów i oko;oce 80km/h 6 wchodzi płynnie, asystent ;-) wskazuje podobnie, jak jest radość z jazdy to strzałki na desce niestety nie pokrywają się.

W 1,4 silnik jest bardzo elastyczny i 5/6bieg pozwala na sprawne poruszanie sie, na częste światła niestety nie ma rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja 6 bieg używam właściwie tylko w trasie. W mieście mija to się z celem moim zdaniem - co chwila i tak trzeba redukować, poza tym trzymać emeryckie obroty to też nie dla mnie 8-) Generalnie to jadąc w trasie to szósty bieg wrzucam przy większych prędkościach typu 170 km/h ewentualnie kiedy jadę wolniej to przy ok. 100-120 km/h :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zdołałam jeszcze dotychczas rozpędzić się ponad 130 km/h i ciekawi mnie czy przy 140km/h na autostradzie obroty będą ponad 4000 czy może więcej lub niej :roll:

To akurat jest prosta zależność. Jeśli masz np. przy 50km/h na 5 biegu 2500 obr to przy 100 km/h na tym samym biegu bedzie 5000 obr/min.

Nie pamiętam dokładnie ale na zdaje się , że w 1,4 tce mamy chyba przy 140 km/h już ponad 4000 obr/min. Jutro sprawdzę.

Ogólnie to leciałem już 170 ale z wrażenia nie popatrzyłem na obrotomierz :P

Jednakże autko tylko dlatego się zbiera bo ma krótkie biegi (nawet szóstkę). Na trasie przy 140 - 160 to obroty są za duże i mimo iż w aucie nie jest jakoś bardzo głośno to o jeździe w miarę ekonomicznej należy zapomnieć. Dla mnie auto tej klasy powinno mieć przy 130 km/h jakieś 1800 - 1900 obr a nie 3500 !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!