Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kiedy zmieniacie biegi w skrzyni 6 biegowej


alien79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Kupiłem niedawno nowego Megane z silnikiem benzynowym 110KM z 6 biegową szkrzynią.

Nigdy wcześniej nie jeździłem z taką skrzynią.

 

Komputer pokazuje żeby zmieniać biegi następująco:

 

2 - po 15-20 km/h

3 - po 32-35 km/h

4 - powyżej 42-45 km/h

5 - powyżej 55 km/h

6 - powyżej 85 km/h

 

Jakie są wasze doświadczenia? Dla mnie jazda na 5 z prędkością 60km/h wydaj się dość dziwna, przy skrzyni 5 biegowej nigdy nie wrzucalem poniżej 80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie nieco zanizone. O ile biegi 1-3 sa dosyc intuicyjne to wyzsze wrzucam ok:

4 - 50-60

5 - ok 70

6 - 90 i wiecej, zalezy od warunkow.

 

Poza tym chyba dobrze trzymac sie zasady 2000 obrotow i jak przekracza to zmieniac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alien79 jeśli przyjżysz się uważnie to samochód sygnalizuje konieczność zmiany biegu przynajmniej przy dwóch różnych prędkościach dla każdego biegu. Niższa wartość prędkości przewidziana jest dla tzw ecodrivingu. Moim zdaniem najlepiej wyczuć samemu kiedy warto zmieniać biegi. Oczywiście skrzynia 6-cio biegowa ma zdecydowanie krósze przełożenia niaż skrzynia 5-cio biegowa a co za tym idzie trzeba częściej sięgać do lewarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wrażenia ze skrzynią 6-cio biegową zaczęły się w hondzie civic ufo. Tam autko nie szarpie na 6. biegu dopiero przy 80km/h. Silnik w sceniku, kiedy jest zimny nakazuje późniejszą zmianę biegu. Kiedy jest ciepły to w zasadzie można bez szarpania jechać już na 3. biegu od 25km/h, na 4. od 38km/h, na 5. od 47 km/h, a na 6. od 58km/h. Ruszyć można także z drugiego biegu na lekkim spadzie lub kiedy w aucie nie mam dodatkowego balastu w postacie osłów lub baranów.

Z miesiąc temu jechałam z kolegą, który z przerażeniem patrzył na moje zmiany biegów i zapytał w końcu czy oby nie uszkodzę skrzyni ;-) Ogólnie był zdziwiony.

 

Jechałam z dwa razy silnikiem 1.6 (raz z dilerem, raz na jeździe próbnej scenikiem) i muszę stwierdzić, że nie przyglądałam się wtedy strzałkom, ale raczej trzeba zmieniać biegi przy nieco większej prędkości.

 

Nie zdołałam jeszcze dotychczas rozpędzić się ponad 130 km/h i ciekawi mnie czy przy 140km/h na autostradzie obroty będą ponad 4000 czy może więcej lub niej :roll:

 

Nie wiem czy tak można, ale często zmienia biegi z 4. na 6. bez 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana biegów zależy od stylu jazdy jaki się "uprawia" w danym momencie. Więc jak jedziesz rekreacyjnie to można zmieniać bieg na wyższy zaraz po przekroczeniu 2200 obr/min, a jak chcesz auto trochę pogonić to go będziesz kręcił do 6000 obr/min.

 

Nawet jak rozpędzasz auto spokojnie to i tak moim zdaniem nie warto zmieniać biegu poniżej 3000 obr/min - rozpędzenie do 100km/h trwa wtedy wieki :P

 

@klarabuch - po to ktoś wymyślił 6 biegów w skrzyni żeby używać wszystkich - inaczej wystarczyły by pewnie 3 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt, że przy zmianie biegów ze strzałkami rozpędzanie trwa wiecznie, ale mi się nigdzie nie spieszy. Jak ktoś chce to może zawsze mnie wyprzedzić. Po mieście nie przekraczam 70 km/h co owocuje niskim jak na ten silnik apetytem. Skrzynia jest boska, bo 6. bieg łapie już od 58km/h (coś jak promocja w hipermarkecie). Jaka jest realna szansa, że doczekamy się 7. biegu? Już nie mogę się doczekać ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia zmiany biegów zależy od fantazji własnej jak i (idąc za opinią Stefana) od czucia zbiornika paliwa, 2-2,5 tys obrotów i oko;oce 80km/h 6 wchodzi płynnie, asystent ;-) wskazuje podobnie, jak jest radość z jazdy to strzałki na desce niestety nie pokrywają się.

W 1,4 silnik jest bardzo elastyczny i 5/6bieg pozwala na sprawne poruszanie sie, na częste światła niestety nie ma rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja 6 bieg używam właściwie tylko w trasie. W mieście mija to się z celem moim zdaniem - co chwila i tak trzeba redukować, poza tym trzymać emeryckie obroty to też nie dla mnie 8-) Generalnie to jadąc w trasie to szósty bieg wrzucam przy większych prędkościach typu 170 km/h ewentualnie kiedy jadę wolniej to przy ok. 100-120 km/h :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zdołałam jeszcze dotychczas rozpędzić się ponad 130 km/h i ciekawi mnie czy przy 140km/h na autostradzie obroty będą ponad 4000 czy może więcej lub niej :roll:

To akurat jest prosta zależność. Jeśli masz np. przy 50km/h na 5 biegu 2500 obr to przy 100 km/h na tym samym biegu bedzie 5000 obr/min.

Nie pamiętam dokładnie ale na zdaje się , że w 1,4 tce mamy chyba przy 140 km/h już ponad 4000 obr/min. Jutro sprawdzę.

Ogólnie to leciałem już 170 ale z wrażenia nie popatrzyłem na obrotomierz :P

Jednakże autko tylko dlatego się zbiera bo ma krótkie biegi (nawet szóstkę). Na trasie przy 140 - 160 to obroty są za duże i mimo iż w aucie nie jest jakoś bardzo głośno to o jeździe w miarę ekonomicznej należy zapomnieć. Dla mnie auto tej klasy powinno mieć przy 130 km/h jakieś 1800 - 1900 obr a nie 3500 !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!