Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kiedy zmieniacie biegi w skrzyni 6 biegowej


alien79

Rekomendowane odpowiedzi

Ja akurat mało w trasy jeżdzę. W sumie to prawie tylko po mieście dlatego benzynka bardziej mi się wydawała racjonalna a już na pewno niż Diesel z FAP. Ale cenię sobie tę ciszę w aucie z silnikiem TCe i żadnego klekotu ani sadzy z rury. Diesla to mam Jumpera 2,2 HDi i to mi wystarcza na codzień. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to jeżdżę nie szybciej niż 10-15 km/h więcej niż można. Z tymi obrotami to fakt, mogłyby być mniejsze przy 130km/h. Auta nie rozpędzam ponad swoje możliwości i doświadczenie - szanuję siebie i innych. Za dużo naoglądałam się ludzi po wypadkach, którzy potwornie żałują :-?

Diesel to może i byłby dobry, ale kto robi mniej jak 1000 km na miesiąc nie potrzebuje klekota. Do tego ropa jest droższa od benzyny 95. W sobotę zatankowałam pierwszy raz pełen bak benzyny 98 i mam pewne odczucia, ale napiszę dopiero po wypaleniu jego zawartości.

Silnik Tce jest optymalny, żałowałabym gdybym wybrała 1.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik Tce jest optymalny, żałowałabym gdybym wybrała 1.6

Ja podczas wyboru jednostki napędowej nawet nie brałem pod uwagę 1,6 110 KM. Przy tym aucie to chyba porażka jest (choć rozumiem tych którzy jażdzą takim). Nie chodzi tyle o moc co raczej o moment obrotowy i sposób rozwijania mocy. W sumie to chciałbym się przejechać tym 1,6 aby zobaczyć jak zamula :P . Ja chciałem jeszcze mocniejszy silnk ale był tylko 2,0 z tą śmieszną przekładnią bezstopniową i mimo 140 kucy to ma gorsze parametry jak w tce , to wybrałem właśnie 1,4 ze względu na turbinę. W sumie zadowolony jestem a żonka to już w ogóle pieje z zachwytu :P

 

Nie zdołałam jeszcze dotychczas rozpędzić się ponad 130 km/h i ciekawi mnie czy przy 140km/h na autostradzie obroty będą ponad 4000 czy może więcej lub niej

 

No i sprostowanie małe dla klarabuch _ tak jak obiecałem dzisiaj wracając z pracy sprawdziłem: na 6 biegu 4000 obr/min mamy przy równych 150 km/h. Analogicznie na tym samym biegu mamy 75 km/h ale obroty wynoszą 2000 obr/min. ;-)

 

[ Dodano: 2011-03-15, 16:46 ]

co do zmiany biegów to jeszcze myk stosuję taki , że jak mi się nie spieszy albo z innego powodu to ruszam , potem na dwujce wkręce do około 4 tyś/min i odrazu 4 wrzucam. Autko prawie wogóle nie zamuli a potem to już na 6-tkę i jadę sobie.

Ostatnio też z jedynki ruszyłem na maksa potem 3- ci bieg i setka w około 11 sek była. CZyli tak jak mniej więcej producent podaje. A normalnie to nie sprawdzałem bo chyba lepiej nie będzie bo dochodzi strata z dodatkowym 2 biegiem. W sumie szkoda ,że na dwujce pod tą setkę sie nie załapie ale to są uroki krótkiej skrzyni. Ponoć w megane coupe ph 1 2,0 16V 150 KM to właśnie na drugim biegu 100 km/h było. Ach te stare auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałam jazdę próbną scenikiem 1.6 - porażka. W ciemno wybrałam 1.4 Tce. Jak dobierałam fakturę na przedłużoną gwarancję, to zapytałam mojego sprzedawcę czy do scenika wkładają silnik 2.0 Tce (marzenie moje). Odparł, że już kilka osób pytało o takie mocniejsze silniki, ale nie montują ich ze względu na normy emisji! Dużo osób pyta także o silnik 2.0 dci do krótkiego scenika. Miałam czekać z zakupem scenika do pojawienia się nowego 1.6 dci, ale czas naglił i padło szczęśliwie na benzynę. W sumie nie mam czego żałować, bo zmieniłam pracę i z 50 km w obie strony zrobiło się 18 km.

Dla śmiechu dodam, że do "setki" rozpędzam się bardzo rzadko ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla śmiechu dodam, że do "setki" rozpędzam się bardzo rzadko

Czasem trzeba pogonić autko i dać po garach , przepalić silnik itd. Inaczej to Ci pierścienie zajdą ,,rudym,, i zaczną popiskiwać nie mówiąc już o turbinie. Może dostać zawirowań wstecznych od nieprzepalonego nagaru i autko zacznie wariować a wtryskiwacze też mogą się zapiec :-P Jeśli wiesz o czym mówię? Zamulanie autka to zły pomysł.

Co do Pb 98 to dobrze zrobiłaś. Ja w tamtym tygodniu zatankowałem V-POWER Racing 100 oktanów. Silnik może nie jest zrywniejszy ale jakby przyjemniej się wkręcał a i świadomość , że paliwo czyści silnik też dodaje otuchy :P

Choć raz miałem przypadek , (jest temat na forum) , że po V- powerze błąd mi wyskoczył na kompie , że niby ,,sprawdź układ wtrysku paliwa,,. Może komp się pogubił od tych 100 oktanów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Setki nie lałam nigdy, ale po 98 poczuwam jakieś minimalne różnice. Dodam, że nie mam okazji pogonić auta, bo jadę w sznurku, nie mam szans wyprzedania oraz po 9 km "trasy" nie mam za dużo okazji. Dochodzę od tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja ogolnie nie jestem zadowolony z 1.6 16v, mimo ze ma 6 biegow myslalem ze bedzie cichy a jest bardzo glosny, jest to moje 1 renault i nie wiem jak inne ale w porownaniu do opla tez benzyna jest duzo glosniej, powyzej 3tys obrotow juz zaczyna slychac w srodku dosc silnik, myslalem o zamontowaniu maty na maske z diesla moze to cos da??. Ogolnie to skrzynia musze przyznac bardzo krotkie przelozenia i musze sie namachac przy ruszaniu. Moglem wziasc 1.4tce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym bardzo głośny to trochę przesadziłeś. :shock: Powyżej 3 tys. obrotów jest hałas?

Lewarkiem trzeba się namachać to fakt ale to 6 biegów i nie diesel. Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem. Ciesz się z tego co masz - duży bagażnik, niezłe wykończenie i piękna linia jak na kombi. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

To może też przedstawię swoje spostrzeżenia.

1.6,6 biegów.

Przy spokojnej jeździe komputer zaleca mi włączenie 6stki już przy 60km/h co czasami robię.

Zazwyczaj włączam 6stkę jak "rozpędzę" się do 70km/h. Bo i tak często nie da się szybciej jechać w korowodzie aut a wyprzedzanie bezsensowne jest.

Także zauważyłem,że 1dkna to tylko do ruszenia. Szybko 2jkę trzeba włączyć.

 

Biegi zmieniam zazwyczaj właśnie przy 2,2k obrotów. I staram się utrzymywać je na poziomie 2k.

Jestem pod wrażeniem spalania. Nastawiony byłem na wartości średnie rzędu 8litrów. A tu proszę. Spokojnie 7litrów idzie otrzymać.

 

Cieszy mnie też fakt,że jadąc na 5tce 60km/h mając wolne miejsce przed sobą mogę spokojnie i żwawo przyspieszyć do 90-100km/h nie redukując biegu.

 

Ogólnie ze skrzyni jestem zadowolony. Jedyny mankament to moment zmiany z 2 na 3jkę. Dziwnie się to trochę odbywa. Albo jakieś omamy mam :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zdołałam jeszcze dotychczas rozpędzić się ponad 130 km/h i ciekawi mnie czy przy 140km/h na autostradzie obroty będą ponad 4000 czy może więcej lub niej :roll:

 

 

Na 6 powinny być ok. 3.8 tys. przy 140 km/h (Zakładając że mam dobre dane dot przełożeń)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mialem to samo jak wyjechalem z salonu meganka (III 1.5 dCi 110) i zmienialem biegi jak te strzalki nakazywaly, ale... wytrzymalem taka jazde tylko przez okres docierania gdzies tak do 3tys bo miesnie prawej reki zrobily sie duzo grubsze :-) Teraz zmienaim biegi normalnie tj niezbyt czesto wahluje dzwignia biegow

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!