Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadciśnienie w układzie chłodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

 

Przejrzałem forum, ale nie doczytałem się, aby ktoś miał podobne problemy z układem chłodzenia jak ja... Mianowicie: podczas jazdy przy włączonym ogrzewaniu co jakiś czas odcina mi ciepłe powietrze w kabinie, po prostu zaczyna wiać zimne. W tym samym czasie w zbiorniczku wyrównawczym gromadzi się w nadmiarze płyn chłodniczy i jest on zimny, Jeśli kontynuuję jazdę to temperatura na silniku rośnie. Zazwyczaj muszę wtedy odpowietrzyć układ na odpowietrzniku koło nagrzewnicy i wszystko wraca do normy, płyn ze zbiorniczka schodzi do silnika, a nagrzewnica z powrotem grzeje. Wniosek taki że skądś, nie wiadomo skąd, do układu dostaje się powietrze. Płyn jest czysty bez oleju, jak i olej bez płynu. Mechanik wymienił mi już uszczelkę pod głowicą, sprawdził pompę wody, a mimo to nadal mam te same objawy. Skąd to powietrze? Z układu nie ubywa płynu. Jeszcze jedno co zauważyłem to to, że jak odkręcam korek zbiorniczka na zimnym silniku to powietrze syczy na zewnątrz, tak jakby w układzie było nadciśnienie. Wykluczam więc jakąś nieszczelność gdziekolwiek. POMOCY!!! Czy to jednak może być pompa wody która jakimś cudem zasysa powietrze do silnika???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek zamówiłem... Będzie jutro więc zobaczymy... A czy to może być wina pompy wody??? Bo tak powiedział mi mechanik. Wierzyć mi się nie chce, bo gdyby była nieszczelna to przecież na postoju wyciekałby przez nią płyn, a tak się nie dzieje. Z kolei inny mechanik zalecił mi wymianę nagrzewnicy, że niby zabrudzona jest. Nieszczelności nie ma, bo by też płyn uciekał. Jeśli ktoś miał podobny problem, proszę niech się wypowie. Sam jak znajdę przyczynę to też napiszę. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego cudów nie ma. Jak nie masz LPG, to "powietrze" do układu pompuje sobie silnik. Uszczelka nowa, więc pozostaje pękniecie głowicy lub którejś tulei cylindra. Ja mam podobny problem od kilku lat i żeby płynu nie tracić jeżdżę z butelka - produkowałem się o tym na forum. Jest jeszcze jedna sprawa która mnie zastanowiła - zimny płyn w zbiorniku wyrównawczym (u mnie jest on co najmniej ciepły przy gorącym silniku), bo przy pracującym dużym obiegu, wypychany płyn do zbiornika jest gorący. W tej sytuacji sprawdziłbym czy termostat się otwiera - przy rozgrzanym silniku chłodnica powinna być gorąca. To takie moje gdybanie, bo nie wiem czym się różni układ Me II ph I od Me I ph II, który ja mam (u mnie nie ma odpowietrznika przy nagrzewnicy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

 

Korek zmieniłem i nadal dzieje się to samo. Termostat sprawdziłem i działa poprawnie. Głowica była sprawdzana i planowana więc ją też wykluczam. Co nowego zauważyłem to to ze przy włączonym silniku znaczenie dźwiga się poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, ale jest on wyrzucany (tak mi się wydaję) przez wężyk odprowadzający płyn do silnika, a nie przez ten, przez który jest normalnie wyrzucany nadmiar z układu... zonk :cry:

 

[ Dodano: 2011-03-12, 22:46 ]

Zrobiłem jeszcze test z butelką i oto rezultaty: płyn w zbiorniczku przed testem w połowie między max a mini. Butelka do połowy wypełniona płynem. Włączam silnik i...: poziom w zbiorniczku wyrównawczym rośnie o jakieś 1,5-2 cm, w butelce pojawiają się pęcherzyki powietrza mniej więcej co sekundę. Po kilkakrotnym delikatnym "przegazowaniu" z butelki znika płyn (zostaje zassany do zbiorniczka), przy czym poziom płynu w zbiorniczku zostaje prawie taki sam (jakiś centymetr ponad max). Na dnie butelki zostaje trochę płynu a pęcherzyki przestają już iść. Gimak czy Ty też masz takie objawy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gimak czy Ty też masz takie objawy???

Tak, mogę powiedzieć, że prawie dokładnie takie same. Gdyby kolega miał na zimno poziom płynu zbliżony do max, to przy każdym dłuższym zwiększeniu obrotów część płynu będzie wyrzucana do butelki, a po opadnięciu do wolnych obrotów będzie zassanie go z powrotem (może nie za każdym razem wszystko). Po każdorazowym zassaniu płynu z butelki na chwilę ustaje bąbelkowanie i po chwili pojawia sie na nowo (widać to jeżeli w butelce pozostało coś płynu i wężyk jest w nim zanurzony).

Jak napisałem na uszczelkę mi to nie wygląda, bo przy niej intensywność przedmuchu z upływem czasu szybko wg mnie powinna rosnąć, a u mnie od trzech lat (jak jeżdżę z butelką) utrzymuje sie na tym samym poziomie - jak u kolegi mniej więcej 1 pęcherzyk/sek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!