Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaśniejsze oświetlenie wnętrza


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

a czy wymiana żarówek rurkowych na takie z diodami SMD w środku oświetli lepiej wnętrze :D oczywiście kolor biały ciepły ;)

zdecydowanie oświetli lepiej,u siebie mam wrzucone całe oświetlenie w ledach i jest to kolosalna różnica na +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

pomyślałem o oświetleniu takimi żarówkami : http://allegro.pl/zarowka-led-c5w-36mm-2-smd-ciepla-zmina-biel-i1931981447.html kolor oczywiście ciepły biały bo zimny mi jakoś nie podchodzi...mam nadzieję ze będzie jaśniej :) zakładał u siebie ktoś takie żarówki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki zamiennik, może nie był to konkretnie "2 SMD 3 chip razem 6 led", ale podobny. Na pewno nie świecił jaśniej, a światło znacznie mniej przyjemne niż żarowe. Chyba już lepiej zamienić C5W na C7W (trudno dostępne -występują zdaje się tylko w Renault), albo C10W (mieści się po delikatnym rozgięciu blaszek). Te żarówki raczej nie świecą na tyle długo, żeby się coś miało nadtopić od większej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Prezes - zrobi zrobi i to po kosztach. Wiesz już coś na temat ich jasności, bo takowe masz :) A reńka żonowa wygląda tak:

http://megane.com.pl/topic/33157-typical-megane-i-phii-19-dti-2000/

I to nie koniec mojego ledowania tam - dodam jeszcze sporo - mam już wizję. Moje autko wygląda tak:

http://img593.imageshack.us/img593/2137/006vd.jpg

http://img99.imageshack.us/img99/3745/008yt.jpg

I tu juz jest wszystko, co sobie zaplanowałem. Reńka jeszcze jest ciemna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeżyły te testy?

Edit:

Na biało ciepło też się porobiło troszkę fur:

http://img196.imageshack.us/img196/3204/wwwrt.jpg

http://img32.imageshack.us/img32/2263/pas04.jpg

http://img6.imageshack.us/img6/7126/pas05.jpg

http://img543.imageshack.us/img543/9594/pas06.jpg

Nie powiem - przyjemnie to wyszło. Żonie takie właśnie ciepłe dam jako podświetlenie rejestracji...

Edytowane przez typical
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze przedstawię jedno z moich dzieł - tym razem z naszego koncernu. Ogólnie znajomy chciał sprzedać autko. Dawali mu maksymalnie 10 500 zł. Się zdenerwował maksymalnie - przybył do mnie wyłożył około 400 zł na ledy i sprzedał autko za... 13 800. Kupiec przyjechał wieczorkiem, po czym jak zobaczył te cudeńka sam zaproponował taką kasę - powiedział, ze tego szukał. Niby masówka, ale indywidualna...

http://img444.imageshack.us/img444/2687/46734372.jpg

http://img832.imageshack.us/img832/6370/26324866.jpg

http://img338.imageshack.us/img338/6483/94175363.jpg

Z przodu widać Megankę forumową...

Edytowane przez typical
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ miałem parę zapytań co do tego jak to zrobiłem w Lagunie i ile to kosztuje - już opisuję. Ledy biorę po 3 zł za sztukę. Do tego płytki montażowe, oporniki i kabelki. Elektrykę z drugiej strony płytki zalewam klejem na gorąco. Ledy osiągają po długim świeceniu około 35 - 40 stopni. Więc klej się nie topi. Ledy te za 3 zł są sprawdzone są trwałe i bardzo stabilne. Są też tańsze, ale one mi padały po 3 miesiącach, więc zrezygnowałem i postawiłem zdecydowanie na jakość. U mnie świecą już trzeci rok i nic nie mruga, więc jest OK z jakością diod.

 

Lampki to koszt:

Lampka 4 led - 15 zł

Lampka 6 led - 20 zł

Lampka 8 led - 25 zł

 

Widać rozbieżność pomiędzy dwiema lampkami 4 led, a jedna 8 led. Już piszę z czego to wynika. Koszty stałe czyli klej cyna płytki i oporniki, to 3 zł. W lampce 8 led jest więcej diod, a ponieważ mam jako taki rabat na diody, to mogę taką cenę dać. Każdy może zakupić diody, oporniki, płytki i polutować, ja udostępnię wszelkie materiały i doradzę wszelką pomoc. Z tym, że trzeba będzie się liczyć z tym, że trzeba doliczyć koszty wysłania płytek, diod, oporników, zakupu kleju na gorąco, cyny czy lutownicy. Ja mogę robić to w sumie tanio, bo zakupuję hurtowe ilości towaru (średnio jednorazowo po 1000 diod), więc koszty wysyłki są najczęściej zerowe przy takim zamówieniu. Dlatego mogę zaproponować ceny absolutnie niemożliwe do osiągnięcia podczas samodzielnego lutowania. Zledowałem już ponad 140 aut (10 000 diod ponad poszło), więc jakieś tam doświadczenie mam.

 

Diody 4 led wykonuję w dwóch wersjach. Lampka 2x2 - montowana tam, gdzie mało miejsca tak jak lampki do czytania, czy małe lampeczki. W lampki tylne czy lampki make up daję ledy po 4 w rzędzie. Tam gdzie to tylko możliwe polecam lampki 8 led. W bagażnik w lampkę wejdzie maksymalnie 6 led. I tak właśnie jest oświetlona moja meganka. Czyli lampka główna 8 led i 4 led w lampce do czytania, lampki tylne po 4 led w rzędzie, bagażnik 6 led.

 

Jak zrobiłem tą Lagunę?

 

Lampki główne - 8 led pośrodku, 4 led (moduł 2x2) w lampce do czytania. Bagażnik - 6 led.

Lampki pod nogi - 4 led (właśnie dają tyle światła - nie można się do niczego przyczepić). Lampki podświetlone bezpośrednio do lampki głównej.

Lampki drzwiowe - 4 led w rzędzie - Udało się wtyknąć i działa.

Lampki rejestracj0 2x po 3 led w rzędzie (10 zł za sztukę)

Ilość lampek i koszt Laguny

Lampki sufitowe - 3x8led i 2x 4 led - 105 zł

Bagażnik - 20 zł - razem 125 zł

Drzwi - 4x po 4 led - 60 zł razem 185 zł

Rejestracja - 20 zł razem 205 zł

Pod nogi - 30 zł - razem 235 zł

Pozostały koszt to ledy SMD i ledy 12V niebieskie (troszkę ich poszło).

 

I to by było na tyle...

 

Jedyną niedogodnością jest to, że trzeba lutować druciki do blaszek. Nie zrobiłem plug&play, bo nie mogę namierzyć gdzie kupić te końcówki żaróweczek, które wkłada się w blaszki. Jakbym to namierzył, to te ledy by były zdecydowanie słitaśne :) A tak to trzeba podlutować i przymocować najlepiej klejem na gorąco...

Edytowane przez typical
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja zamontowałem oświetlenie wnętrza na diodach smd 3528 (taśma gęsta 600 led, biały naturalny i biały zimny).W przedniej lampce "panel" 27 diod o barwie białej naturalnej(bez lampki do czytania), a z tyłu po 12 diod na lampkę. Z przodu nad nogami 15 diod na stronę, a z tyłu 9 diod na stronę. Efekt niezły. W aucie bielusieńko i jasno. Koszt materiału ok 50zł. Jutro będę montował w drugim aucie (Astra F) na diodach 5050 ciepłych.

Zdjęcia bez lampy (drżąca ręka)

post-17361-0-72719000-1337981478_thumb.jpg post-17361-0-84302500-1337982027_thumb.jpg

post-17361-0-37628800-1337981920_thumb.jpg post-17361-0-21929100-1337981961_thumb.jpg

post-17361-0-57061800-1337981806_thumb.jpg post-17361-0-52305000-1337981279_thumb.jpg

post-17361-0-58257300-1337981323_thumb.jpg post-17361-0-22497600-1337981654_thumb.jpg

 

typical montujesz oświetlenie na zwykłych diodach okrągłych?

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!