Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I phI światła mijania


Rekomendowane odpowiedzi

Miałem identyczny problem. Światła mijania raz były raz nie było. Mój sposób, który już działa od ponad roku. Wyjmij manetkę od świateł, przeczyść ją i ewentualnie możesz lekko podgiąć styki. Ja tak zrobiłem i nie mam problemu ze światłami do dzisiaj. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jak się z tym uporasz, to daj znać i napisz wyniki

Właśnie pomierzyłem napięcie jeszcze raz. Plus i masa w kostce - 10,9V (prawy i lewy), plus i masa na karoserii - 10,9V (prawy i lewy). Wygląda na to, że napięcie dobre. Czyli co lustra? Ale czy można coś z nimi zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak reflektory masz oryginalne to już mogą być wypalone, w końcu parę latek mają.

Tylko 10,9V to też trochę za mało. Mierzyłeś z podłączonymi żarówkami czy bez ? Jak bez żarówek to sprawdź z podłączonymi, bo może coś źle łączy i spadek napięcia pojawia się dopiero w momencie solidnego obciążenia (żarówka).

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plus i masa w kostce - 10,9V (prawy i lewy), plus i masa na karoserii - 10,9V (prawy i lewy). Wygląda na to, że napięcie dobre

 

Takie napięcie nie ważne czy z żarówkami czy bez jest za niskie. Powinno być takie samo jakie jest na zaciskach akumulatora. W stanie spoczynku około 12V-12,5V, podczas pracy silnika na biegu jałowym ok 14,2V-14,5V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt. Pomiar robiłem z włączonymi światłami. Masę łapałem na łbach śrub, które mocują drążek. Jeszcze sprawdzę napięcie aku. Ale czy gdy go podładuję, to światła zaczną świecić jednakowo jasno :) ? A gdzie mocowana jest masa od świateł? Ale skoro napięcie jednakowe w dwóch pomiarach to chyba z masą ok? A czy mogę np do masy w kostce doprowadzić masę np z tych śrub (a może z akumulatora) i sprawdzić czy coś to pomoże?

Edytowane przez markar74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zmierz napięcie między plusem w kostce i minusem akumulatora.

Jak będzie w okolicach 12V, to jest OK i trzeba się zająć masą.

Sprawdź też jaka jest oporność między minusem w kostce i minusem akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie mocowana jest masa od świateł?

Na przednim pasie za zderzakiem. Nie wiem jak w ph1 ale w ph2 bez ściągnięcia zderzaka nie da się do tych śrub dobrać.

 

Masę łapałem na łbach śrub, które mocują drążek.

Masę powinieneś złapać (poza tą w lampie) z najlepszych punktów czyli silnika i samego akumulatora.

 

Ale czy gdy go podładuję, to światła zaczną świecić jednakowo jasno :) ?

Wątpliwe, w końcu pod odpaleniu silnika pracuje alternator i sam napisałeś, że wtedy napięcie na aku jest 14V czyli dobre.

 

Ale skoro napięcie jednakowe w dwóch pomiarach to chyba z masą ok?

w sumie jest to dobre spostrzeżenie, bo każda lampa ma osobno podpinaną masę. Jednak sprawdzić nigdy nie zaszkodzi bo wtedy wykluczamy 1 niewiadoma ;)

 

A czy mogę np do masy w kostce doprowadzić masę np z tych śrub (a może z akumulatora) i sprawdzić czy coś to pomoże?

Jasne, że możesz tylko prościej chyba będzie zrobić to tak jak napisał Paweł. Sprawdzić miernikiem jaka jest oporność pomiędzy stykiem w kostce i klemą aku.

 

Jak testy masy wypadną pozytywnie to do sprawdzenia napięcie na bezpiecznikach, a potem kostka manetki i sama manetka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponownie wykonałem pomiary napięcia. Trochę jeździłem i chyba aku trochę podładował się. Teraz mam na aku 12V, a pozostałe pomiary (masa-plus) 11,2V.

 

Najpierw zmierz napięcie między plusem w kostce i minusem akumulatora

Tutaj mam również 11,2V. Natomiast gdy mierzę między masą kostki a +aku to mam 12V. Nie wiem co o tym sądzić :)

 

Sprawdź też jaka jest oporność między minusem w kostce i minusem akumulatora.

Podpowiedźcie jak taką oporność się mierzy? Jak ustawić multimetr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na plusie z akumulatora i masie z kostki masz 12V, to już oporności nie musisz mierzyć.

Wyciągnij manetkę od świateł i wyczyść styki.

Z dużym prawdopodobieństwem są nadpalone.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!