Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I phI światła mijania


Rekomendowane odpowiedzi

Wielkie dzięki Pawel. Jutro się tym zajmę i dam znać.

 

Dodano: 14 paź 2011 - 21:48

Pomiędzy bezpiecznikami a masą 11,7V. Do kostki manetki nie tak łatwo dostać się. Zdjąłem obudowę stacyjki i żadnej kostki nie widziałem. Pewnie coś więcej trzeba rozebrać i może ściągać kierownicę. Chyba nie będę się grzebał. A czy nie prościej będzie podłączyć plus z aku bezpośrednio do kostki w reflektorze i zobaczyć czy zaświeci jaśniej? Czy to dobry pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy na 100% zaświeci jaśniej :)

Musisz ściągnąć górę i dół obudowy kolumny kierownicy.

Do ściągnięcia góry przekręcasz kierownicę i masz dostęp do śrubek, żeby ją odkręcić.

Jest trudny dostęp, ale da się je odkręcić Torxami w kształcie litery L.

Jak ściągniesz górę, to już masz dobry dostęp do manetki.

Opuszczasz/podnosisz kierownicę, wypinasz kostkę, odkręcasz śrubki i manetka na wierzchu.

Bez zbędnego pośpiechu jest to robota na jakieś 15 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie prościej będzie podłączyć plus z aku bezpośrednio do kostki w reflektorze i zobaczyć czy zaświeci jaśniej? Czy to dobry pomysł?

Podłączyć zawsze możesz, ale skoro na bezpiecznikach masz mniej niż 12V to manetka i tak do sprawdzenia bo ona jest przed bezpiecznikami.

Aku -> bezpieczniki przy silniku (60A) -> manetka -> bezpieczniki w kabinie -> światła.

 

Tak, kretyńsko to jest rozwiązane :)

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manetkę wyjąłem, kostkę rozłączyłem. Na szczęście styki nie są ani nadpalone ani zaśniedziałe. Podłączałem plus z aku do kostkek i reflektory rzeczywiście jaśniej świecą. Nie rozwiązuje to jednak mego problemu, lewy świeci słabiej (bardziej na żółto). Czyli jest to wina samego reflektora. Ale dobrze, że temat poruszyłem przynajmniej sprawdzę, dlaczego napięcie na kostkach mam za niskie.

Aku (12V) -> bezpieczniki przy silniku (60A) -> manetka -> bezpieczniki w kabinie (11,7V) -> światła (11,2V)

Czy w kostce manetki też mam zmierzyć napięcie? Jeżeli tak to, na którym styku?

Czy w bezpiecznikach przy silniku też sprawdzić napięcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączałem plus z aku do kostkek i reflektory rzeczywiście jaśniej świecą.

Świecą tak jak byś chciał czy dalej za ciemno ? Bo jak na podpięciu bezpośrednim jest kiepsko to winne są tylko reflektory lub ewentualnie kiepskie żarówki.

Jak świecą tak jak chcesz to czytaj niżej.

 

Czy w bezpiecznikach przy silniku też sprawdzić napięcie?

Teraz to już musisz lecieć po kolei, po kabelkach i sprawdzić w którym momencie następuje największy spadek napięcia.

Jutro mogę zerknąć jakie napięcie mam u siebie. Wprawdzie ph2 ale instalacja taka sama.

 

Dodano: 16 paź 2011 - 13:18

Sprawdziłem u siebie (przy okazji odkrywając, że mam rozwalony reflektor :) ) i przy 14,4V na aku mam 13,1V na reflektorze, czyli Twoje wyniki nie są niczym niezwykłym (spadek 1-1,2V).

Spartolona instalacja i brak przekaźników powoduje niestety taki spadek.

 

Czyli albo kupujesz nowe reflektory albo robisz obejście przez przekaźnik.

 

Aaaaaa i coś mi pamięć padła, ale do śrub mocującym oczka masowe jest świetny dostęp bez ściągania zderzaka, przynajmniej w ph2.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaaa i coś mi pamięć pasła, ale do śrub mocującym oczka masowe jest świetny dostęp bez ściągania zderzaka, przynajmniej w ph2.

W Megane I PH I wystarczy odkręcić grill (obie połówki) i też jest do nich dostęp dobry.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję panowie fred i Pawel oraz pozostali. Jeżeli ten spadek napięcia to zwykła rzecz to nic więcej nie grzebię i chyba spróbuję zmienić reflektor (ten,który świeci słabiej). A może można zmienić tylko wnętrze. Jest taka możliwość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz szukać po kabelkach, gdzie tracisz najwięcej napięcia , chyba że żarówka jest do kitu.

Tylko ja u siebie sprawdziłem dzisiaj i też mam spadek napięcia (1,2V), także wątpię aby grzebanie w kabelkach coś pomogło.

Niestety, jak widać, instalacja jest fabrycznie spartolona i powoduje straty. Jedyne rozwiązanie aby mieć pełne napięcie to zastosowanie przekaźnika (na każdą żarówkę), co zresztą już ktoś na forum robił i nawet pokazywał.

Sam zastanawiałem się nad przekaźnikami ale mam cykora, bo już 2 reflektory (fakt, kiepskie zamienniki) mi mlekiem podeszły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!