Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane CC jaki silnik? Diesel? LPG?


James

Rekomendowane odpowiedzi

To tak jak bym miał funkcjonować na sztucznym organie...

Ponadto ten "zapach".

 

Nigdy tak nie pisz, bo gazownicy Cię zagryzą! ;-)

Masz 100% racji smród jest nieznośny i gryzący. Na szczęście rotacja gazownicza jest tylko sezonowa, bo przy -2 / -5 stopniach (czasami już przy zerze) drogi stają się luźniejsze - wiadomo dlaczego. Fajnie, że coraz więcej parkingów podziemnych walczy z gazownikami. W piątek widziałam, jak pan (LLU) na cham chciał wjechać do takiego parkingu na bazarze Szembeka. Panowie ochroniarze kazali mu "odjechać", protestował, ale jednak odjechał...

 

Ci co piszą, że zazdroszczę "taniego jeżdżenia" próbują jedynie racjonalizować swój pogląd. Nic na to nie poradzę. Winogrona są kwaśne, ale jesz je tak jakby były słodkie. Zasada jest prosta: Jeśli nie stać cię na paliwo do nowego auta - nie kupuj go! Kupić to jedno, ale eksploatować to drugie. Zakładanie gazu to pozorna oszczędność.

 

Na koniec - nie mówię, że LPG jest złe. Jest dobre, ale nie w mieście, a raczej na drogach wiejskich, bo tam sprawdza się argument o ekologicznych wartościach spalin. Zające, krowy, bociany są wtedy z was gazowników zadowolone.

 

lukaz89 masz rację - śmierdzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CC to auto raczej dla przyjemności a nie szukania oszczędności. Także w teorii nie powinno klekotać i jednocześnie mieć buta. Wniosek 2.0 albo 2.0T... Ale szczerze mówiąc ile takim autem będziesz jeździć? Dziennie do pracy kilkadziesiąt kilometrów, czy może na wczasy 3 razy do roku? To chyba nie jest auto którym się robi 30tyś i więcej kilometrów rocznie, żeby kombinować nad oszczędnościami. Co innego fura na codzienną jazdę :-D

 

Ja mam Cabrio i zakładam, że zrobi się rocznie ok 30 tyś rocznie :-D

 

Myślę, że w CC główną przeszkodą instalacji gazowej będzie bagażnik (brak koła zapasowego). Widziałem kiedyś bagażnik CC z zamontowaną butlą i szczerze nie wygląda to zbyt dobrze. Powinienem mieć jakieś zdjęcia na kompie więc zainteresowanego zapraszam na priv jakby co.

 

A co do klekotania 1.9 dCi to mimo wszystko jeśli silnik jest w dobrym stanie to kultura pracy też jest na całkiem fajnym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie 2.0 dCi o którym gazety motoryzacyjne rozpisują się, że jest super cichy i na ciepło można go do benzyny porównać.

Mam też 1.4 tce i mogę powiedzieć że jeżeli chodzi o kulturę pracy to "klekota" mogę tylko z Zetorem porównać a nie z nowoczesną benzyną.

OK, nie chodzi może tak jak stara moto pompa ale jednak zdecydowanie głośniej od benzynki.

Jakoś ciężko mi sobie wyobrazić jak rano odpalam go w kabrio z otwartym dachem, a po uszach daje mi klekot zimnego diesla. Cały czar autka bez dachu pryska w jednej chwili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście polecam benzynę + LPG, sam tak mam i jestem zadowolony. Tylko nie wybieraj 1.6 16V, nie rób tego samego błędu co ja (KZFR, problemy ze sprzęgłem, cewki) wybierz 2.0 najlepiej z turbiną czyli polecany 2.0T + LPG do niego, będzie szybki, mało awaryjny i dość tani w eksploatacji (myślę, że w 12-13 l/100 LPG się zmieści, choć to zależy od stylu jazdy). Problem będzie tylko z zakupem, bo z dobrą turbiną będzie ciężko kupić :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz napisze propanbutan jest bezzapachowy. Dodaje się do niego substancje zapachowe akurat takie ostre po to żeby organoleptycznie wykryć zagrożenie . Jeżeli czuć od samochodu gaz to znaczy że nie przepal gazu albo instalacja puszcza w obydwu przypadkach oznacza to kieski stan techniczny samochodu, i taki samochód nie powinien poruszać się po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klarabuch, nie w tym rzecz- nie miałem zamiaru Cię obrażać.

 

Ale piszesz np. "..smród jest nieznośny i gryzący.." To może dotyczy najstarszych, niesprawnych instalacji

Lub

"....Na szczęście rotacja gazownicza jest tylko sezonowa, bo przy -2 / -5 stopniach (czasami już przy zerze) drogi stają się luźniejsze - wiadomo dlaczego...."

 

Tu robisz kretynów z użytkowników ( Ja nie mam obecnie auta na LPG)

 

Albo

"...Zakładanie gazu to pozorna oszczędność..." No coment

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przytoczę tylko parę linków - http://gazeo.pl/znani,_lpg_i_nie_tylko.php

 

http://gazeo.pl/gaz__montowac_czy_nie.php

 

i najważniejsze - http://gazeo.pl/kalkulator.php

 

klarabuch, jest znana już z kącika LPG... każdy ma swój pogląd na temat LPG, ja korzystam, jest taniej, wcale nie bardziej awaryjnie i ja ze swojej Meganki gazu nie czuję (nic nie śmierdzi) - sekwencja STAG IV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś mądry kiedyś napisał:

Widocznie dla ciebie wyznacznik mądrości nie jest zbyt wysokich lotów intelektualnych, lub czego nie wykluczam nie wiesz co to słowo oznacza.

Jakbyś napisał "ktoś kiedyś napisał" to bym mógł się zgodzić. Ale dodając to słowo obrażasz ludzi którzy odznaczają się umiejętnością podejmowania uzasadnionych decyzji, mający wiedzę, inteligencję i doświadczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie mi "gazo-laiki" ;-) . Mieliśmy tutaj pomóc przy doborze odpowiedniej jednostki silnikowej autorowi tematu, a zaczynamy się dogryzać- nie oto tutaj chodzi. Swoją drogą gdzie się podziewa James? "Sprawca" tej farsy" :-D. Czyżby jeszcze nie podjął jednoznacznej decyzji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!