Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klocki i tarcze Megane I Hatchback 1.4 z 1996


Rekomendowane odpowiedzi

P_r_z_e_m_o nie zapomnialem,wyczyściłem na szybko szczotką drucianą ,nie wszystkie fotki wrzucałem bo i tak sporo tego .meganecoupe02 są też śruby z łbem na klucz 18 bo przerabiałem to w innej megane,niewiem od czego to zależy ,że raz śruby są na 19,a raz na 18,może ktoś wymienił je wcześniej by był typowy klucz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepszym rozwiązaniem problemu tłoczka w przednich hamulcach jest jego wsunięcie jeszcze przed demontażem starych klocków i odkręceniu śrub. I wtedy wystarczy płaski śrubokręt.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o nie zapomnialem

Proponuję żebyś edytował swojego posta i w odpowiednim miejscu umieścił stosowną informację. Jest to dość ważne. W przypadku, gdy są/dostaną się tam śmieci bardzo często odczuwalne jest bicie na kierownicy. Czasem odczuwalne przy wyższych prędkościach, czasem przy hamowaniu. Może to również doprowadzić do skrzywienia tarcz hamulcowych. Mnie to czyścili szczotką na wiertarce prawie do gołej stali, dodatkowo przetarli smarem miedzianym. Jak na razie przeszło 50 kkm i nic. Czytając forum, wychodzi na to, że co niektórzy mają problem po wymianie tarcz, bardzo szybko odczuwają bicie na kierownicy. Nie wiem, raczej wątpię żeby tarcze z wyższej półki po kilku tyś. km się pokrzywiły. Może to być jedynie wina nieprawidłowego montażu lub gwałtownych wręcz wyczynowych hamowań zaraz po założeniu tarcz i nowych klocków. Dobrze było by zaznaczyć, żeby przez następne 500 km nie używać ekstremalnie hamulca, niech się to wszystko dobrze ułoży. Tyczy to się również wymiany samych klocków.

Ja mam tylko standardowe Optimale i nic, są prawie jak nówki. ;) choć już jest 3 komplet klocków. Jedne wytrzymały tylko 5-6 kkm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Dzięki andrzej27r za opis. Ostatnio przy zmianie opon na letnie, mechanior stwierdził, ze niedługo trzeba będzie wymienić tarcze i klocki. Szukajac opini o tarczach i klockach zajrzałem tutaj, zamówiłem komplet ATE i sam wymieniłem.

meganecoupe02 odnośnie klucza do jarzma to możesz się założyć . U mnie oryginalnie jest 18. Próbowałem 19 odkręcić ale zaczął się ślizgać. W żadnym zestawie nie miałem 18 więc musiałem francuza ustawić i poluzowac śrubę, a dalej już poszło 19-stką. Po odkręceniu i przystawieniu do śruby klucza 19 jest około 1mm róznicy. Tłoczek wsunąłem palcami (przystawiając stary klocek) i poluziowałem korek od wlewu płyny hamulcowego (po opisie o łyżce do opon itp. miałem już zestaw z imadłem po ręką).

Pytanie- w lewym kole klocki starte równo (zostało około 2-3mm, w prawym jeden klocek 3mm, drugi dobre 5-6mm. Z czego może wynikać taka różnica? - czyżby prowadnice do wymiany lub przesmarowania? (przesuwały się dość luźno).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki od strony tłoczka, zawsze zużywają się trochę szybciej. Jak wciskasz hamulec, tłoczek najpierw naciska na klocek, który dolega do niego. Ten zaczyna naciskać na tarczę (w tym momencie ten klocek zaczyna już trzeć o tarczę). Dopiero teraz tłoczek zaczyna rozpierać jarzmo, które dociska drugi klocek.

W drugim kole może być tak, żę prowadnica klocka stawia większy opór i najpierw zaczyna rozpierać jarzmo. Dlatego starły się równo.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!