Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Metaliczne stuki w silniku K9K722 po rozruch


roadrunner75

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Tak gdybyś widział co robiłem

Wymieniłem filtr paliwa oryginał

LIQUI MOLY przepłukane , czyli wężyki do preparatu i jazda , ale filterek na powrocie do pojemniczka czysty

Jeżeli chodzi o pęcherzyki powietrza to po wymianie filtra   pokazują się , ale znacznie mniej

(wymieniałeś coś na nowe aby pozbyć się powietrza)

Zrobiłem eksperyment czyli rozpinam styki wtryskiwaczy na zimnym silniku i na jednym (3 od rozrządu) nie całkiem ale milknie tykanie , kupiłem wtrysk używka z identycznymi numerami i go zamieniłem ale problem został identycznie ten sam, więc wtrysk zwróciłem,

Kurcze chyba kupię 4 wtryski i wymienię, nawet jak używane powinno to zniknąć lub objawić się innym problemami

Auto tak jezdzi rok , wszystko ok ale denerwuje mnie to

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Henion napisał:

Jeżeli chodzi o pęcherzyki powietrza to po wymianie filtra pokazują się, ale znacznie mniej

(wymieniałeś coś na nowe aby pozbyć się powietrza)

To jest główny powód Twojego problemu;

   1/ powietrze w pompie wtryskowej i wtryskach - doprowadza do ich awarii,

   2/ koniecznie musisz doprowadzić do całkowitego braku pęcherzy pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

   3/ zapewnić czystość i jakość paliwa - tankować na sprawdzonych stacjach,

   4/ wykonać próbę przelewową wtryskiwaczy,

   5/ sprawdzić szczelność/wymienić podkładek pod wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie mam już pojemniczki , wężyki i lada dzień zrobię test przelewowy i zobaczymy co wyjdzie,(oczywiście napiszę) trochę żałuję jednego że jak miałem wtrysk na wymianę to że nie sprawdziłem na podmiankę wszystkich po kolei

A czy spotkałeś się z takim przypadkiem że jak się silnik rozgrzeje to stuki cichną w moim przypadku 90%, czym to wytłumaczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Henion napisał:

A czy spotkałeś się z takim przypadkiem że jak się silnik rozgrzeje to stuki cichną w moim przypadku 90%, czym to wytłumaczyć?

Po wykonaniu czynności jak wyżej,

Należy wykonać pomiar ciśnienia oleju;

    - na zimnym,

    - na rozgrzanym silniku,

W dniu 2.11.2021 o 20:10, Henion napisał:

Auto tak jeździ rok , wszystko ok ale denerwuje mnie to

 

Jeżeli przez rok były pęcherze powietrza w paliwie to skończy się prawdopodobnie;

   - minimum wymianą wszystkich wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próba przelewowa zrobiona, auto chodziło 2min i  wszystkie cztery po 6ml, czyli super (strzykawki 20ml

a temat dalej stoi w miejscu , stuki jak wtryskiwacze , jak  luz w zaworach, po nagrzaniu cichnie co to może być? że po nagrzaniu cichnie i jest ok.

Gdyby to był  luz dawno by się powiększył i było by 100 razy gorzej a jest bez zmian mimo  przejechania 20tys km ,

 

IMG_20211105_175728768.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślałem, test może i wypadł dobrze ale to wcale nie znaczy że wtryskiwacze nie stukają jak są zimne

Jeszcze raz odpinałem je po kolei i już nie ma pewności że to w tym jednym cylindrze

Chyba kupię na odległość 4 szt za 1000 i jedynie tak to sprawdze , jak będzie dalej to samo można oddać i tyle

Pytałem już parę razy co się dzieje że na zimnym coś stuka po czym stukanie znika po nagrzaniu sie silnika, np. wtryskiwacz , co zachodzi że się wycisza?

 

albo nie, wykręcę i oddam do warsztatu co robią wtryski i zobaczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Henion napisał:

Pytałem już parę razy co się dzieje że na zimnym coś stuka po czym stukanie znika po nagrzaniu sie silnika, np. wtryskiwacz , co zachodzi że się wycisza?

Na to pytanie nikt nic rozsądnego nie odpowiedział.  Gdyby to mnie dotyczyło to bym z tym żył, ale jak piszesz, że wtryski mają mały przelew to osobiście bym się tego nie czepiał. 

Możesz wymienić rozpylacze ale wówczas należy znaleźć serwis co nadaje nowe kody CI wtryskiwaczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dam znać jaki efekt po wymianie wtryskiwaczy, pewnie minie parę dni,

 

Dzisiaj odebrałem wtryskiwacz zgodny z wszystkimi numerami

wymieniałem po kolei wtryskiwacze, bez różnicy, zostawiam swoje (oddaję zakupiony) i przerwa . 

Chyba dam sobie spokój, gdyby to był wtryskiwacz musiał bym go trafić , panewki to nie są  bo przy dodaniu gazu na zimnym czy ciepłym  chodzi super, bardzo zdrowo , zostają zawory, ale po kontakcie z serwisem RENAULT mechanik powiedział mi że byłby to pierwszy przypadek w jego historii żeby wymieniać szklanki

Muszę odpocząć od tematu i tyle ,  acha jeszcze  , chyba w  maju podjechałem do Renault i wyszedł mechanik , ale silnik juz był ciepły i wtedy nie ma tego tikania , ale powiedział ze jak na te silniki 1.5dci to chodzi super, a jak coś stuka na zimnym to tylko wtryski bo są DELPHI i tyle,  i być tu mądry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz jeszcze sprawdzić czy wtryskiwacze są prawidłowo dopisane do sterownika silnika. Niby to nie ma większego znaczenia w delphi ale warto sprawdzić. Potrzebny jakiś interfejs który to odczyta. ELM 327 chyba wystarczy. Wtryski liczy się od strony sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli starsze silniki k9k montowane w SC II i M II.Tam nie raz wymieniałem wtryski delphi i praktycznie nie było różnicy czy wpisałem kod czy nie. Jak jest w nowszych to nie wiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!