Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Metaliczne stuki w silniku K9K722 po rozruch


roadrunner75

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Nie znalazłem na forum takiego tematu i dlatego otwieram nowy. Od jakiegoś czasu pojawił się metaliczny stuk w silniku po rozruchu. Dzieje się to po każdym dłuższym postoju i trwa to przez kilka sekund. Dźwięk wycisza się w 80%. Nie mam żadnych komunikatów z komputera. Byłem już u jednego mechanika, który obejrzał dolną część silnika. Sprawdził dwie przykładowe panewki korbowodowe i jedną główną. Ocenił na (bardzo dobry stan). Ciśnienie oleju jak w książce serwisowej od 1.2-3,5Bar. Wrażenie tego dźwięku jest jakby układ smarowania chodził na sucho i stuk zanika po napełnieniu całej magistrali olejowej.

Czy spotkaliście się już z takim objawem?? Może polecicie jakiegoś dobrego fachowca od tych silników.

 

[ Dodano: 2011-03-30, 08:22 ]

Widzę że temat zbyt trudny na forum.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam,

szpecem nie jestem ale mnie tez ten objaw zastanawiał. Uznałem że diesel tak ma i z tym jeździłem...

Teraz właśnie przy 150kkm poszła panewka. Jak na mój gust dźwięk podobny tylko już został na stałe a nie tylko przy zimnym. Ja z laickiego punktu widzenia mam wrażenie że to były sygnały ostrzegawcze, no a teraz to tylko wielka rozterka co z tym począć ze względu na koszty naprawy... Przyjrzyj się dokładnie tym panewkom i może przemyśl wymianę zapobiegawczo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzięki m.adam za zainteresowanie tematem. Obecnie sprawa nie jest już aktualna. W maju odstawiłem auto do serwisu z opisem czynności, które zdążyłem wykonać...co nakierowało panów mechaników. Faktycznie przyczyną stuków silnika po rozruchu były wytarte panewki korbowe 3 i 4 cylindra (osobiście widziałem ich stan). Rozgrzany olej ściekał z powrotem do miski po przez nieszczelność tych panewek zamiast pozostać w magistrali olejowej. Sprawa tym bardziej była niebezpieczna, że opadający poziom oleju w magistrali powodował zwłokę w smarowaniu turbiny. Serwis wymienił panewki i pompę olejową. Od tej naprawy przejechałem ok 12 tyś. km i jest cisza w silniku.

pozdrawiam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszty nie były małe...650PLN pompa ,340PLN panewki(komplet)+200PLN robocizna. Wszystkie te elementy musiały być wymienione, ponieważ w innym przypadku nie udzielą Ci gwarancji na wykonaną usługę. To samo się tyczy części zamiennych, innych producentów.

pozdrawiam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj mrarek!! Olej + filtry były wymieniane co 10 tyś. km w trosce o przedłużenie żywotności silnika ale auta nie kupiłem jako nowe tylko już z przebiegiem i nie mam rzetelnej wiedzy z jaką częstotliwością robił to poprzedni właściciel. Co do dolewania do paliwa oleju 2t nie mam przekonania, wyznaję zasadę tankowania wciąż w tej samej stacji paliw i jakoś do tej pory z układem wtryskowym nie miałem problemów choć auto ma przejechane ponad 200 tyś. km i fabryczne elementy układu paliwowego. Jako przyczynę zużycia panewek w serwisie usłyszałem "ten typ tak ma" i że częściej zdarza się to w silnikach o podwyższonej mocy. Dlatego aby otrzymać gwarancję na tą usługę renault wymienia też pompę oleju aby utrzymać wydajność układu smarowania.

pozdrawiam......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale problem w tym, że auta nie miał od nowości i jeżeli po jego kupnie panewki były już dojechane przez niewłaściwą eksploatację, to późniejsze dbanie o silnik może co najwyżej przedłużyć ich życie :) bo naprawić się już nie uda w ten sposób :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja spotkałem się z opinią (i przekonałem na własnej skórze), że w tych silniach jest problem z regulatorem ciśnienia oleju przy pompie. Prawdopodobnie serwis zakłada jakąś inną - ulepszoną wersję pompy olejowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co było widać po samej pompie olejowej doszło do "zarośnięcia" brudem pochodzącym z oleju filtra na smoku czerpalnym. Wygląd panewek 4 cylindra wskazuje na słabsze smarowanie. Sama też pompa miała ślady zużycia (duży luz osiowy). Słowa mechanika z serwisu "ten typ tak ma" dotyczyły również silników podobnej serii w Clio. Serwis miał dość częste wizyty z taką usterką. Nie chciał albo nie potrafił do końca wyjaśnić co jest fundamentalną przyczyną padających panewek.

pozdrawiam.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Cześć , chyba mogę podpiąć to do tego tematu,

Czy ktoś miał problem typu lekkie stukanie w silniku na zimnym ? po rozgrzaniu w 90% cichnie , gdzie nie podjadę pod warsztat to na słuch , diagnoza wtryski?(DELPHI)

Panewki nie bo przy rozgrzanym tym bardziej było by słychac a po za tym jest to nie te stukanie co panewka , może ktos to przerabiałtemat (MEGANE 2011ROK 1.5dci 90KM

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Henion napisał:

MEGANE 2011ROK 1.5dci 90KM

Problem rozwiązany, coś stukało, ale to wtrysk stukał tak jak zawory, identycznie ;

    - napisałeś w Zawory 1.5 dCi oraz rozrząd

Wtryskiwacze padają;

  - zapewnić brak pęcherzy powietrza w paliwie pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

  - syfiaste paliwo;

      - wymieniać filtr paliwa na markowy,

      - tankować na sprawdzonych stacjach,

      - dodać do paliwa; LIQUI MOLY regenerator wtrysków i obserwować,

 - zapewnić czystość styków elektrycznych wtryskiwaczy,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!