Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pordzewiała tarcza hamulcowa prawy tył


Rekomendowane odpowiedzi

dziś zmieniałem tarcze przód - dokręcali pneumatem

 

A co tam z przodu jest takiego do dokręcania? Przecież tarcza jest dokręcana do piasty głównie śrubami koła i nie ma tam nigdzie takich momentów żeby pneumat był potrzebny.

 

Ja z tylnymi tarczami prawdopodobnie zrobię tak, że o ile uda mi się odkręcić tarczę na tej dużej nakrętce, to wymienię je sobie sam i dokręcę ile dam radę z przedłużką, a potem podjadę do wulkanizatora żeby mi to 'dobił' kluczem pneumatycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie.

z przodu żeby zdjąć tarczę to trzeba odkręcić dwie małe śruby na "gwiazdkę". z tyłu trzeba odkręcić tą dużą śrubę.

ja miałem odkręcaną dużą śrubę z przodu, bo przymierzałem się do wymiany prawej półosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok

dziś zmieniałem tarcze przód - dokręcali pneumatem

Widocznie żle zrozumiałem

Poza tym ściśniecie łożyska ponad normę dokręcając kluczem pneumatycznym może spowodować go szybsze zużycie oraz zatarcie.

Jeszcze raz twierdze że największe siły są przenoszone są na koła poprzez sruby mocujące felge bo je wyhamuje tarcza

Ta duża śruba blokuje tylko przenoszenie sił poprzecznych. Więc jak lubisz drift to wtedy zmień łożysko które jest do tego przystosowane i dokręć mocniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

220NM wiec dlaczego pneumatyk co potrafi wykręcić nawet 800NM bo na takich pracowałem

http://air-com.com/klucze_udarowe_ingersoll_rand.html

mam klucz do 270NM i mogę stwierdzić że to 270NM to pikuś przy tym co wyprawiają debi..le w wulkanizacji dokręcając koło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym ściśniecie łożyska ponad normę dokręcając kluczem pneumatycznym może spowodować go szybsze zużycie oraz zatarcie.

Żeby to łożysko się zatarło musiał byś zniszczyć środkową tulejkę łożyska, a do tego potrzeba dużo więcej niż 800 czy nawet 1000 Nm.

BallBearing.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy na pewno takie proste łożysko jest tam zastosowane jak od pralki ??

Przecież kulki powylatują <ok>

Tulejka wystarczy że będzie ściśnięta za mocno i się odkształci (czy to kołnierz tulejki czy wyboczenie na środku) co spowoduje dociśniecie wałków (lub kulek) i zwiększenie siły tarcia i szybsze zużycie.

W sumie przy cenie łożyska 89 zł można sobie go wymieniać co 50k km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest "zwykłe" łożysko, nie ma w nim nic szczególnego, Nakrętka dociska tylko środkową tulejkę, tą założoną na półoś. To nie są łożyska stożkowe jakie były i są nadal stosowane w Fiatach, Oplach czy Fordach. Tam rzeczywiście trzeba zachować odpowiednią procedurę dokręcania. I jak się za mocno dokręciło to po 100 km łożysko potrafiło się rozsypać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!