Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

megane II 1,5dci zgasło i nie zapaliło


MCDave

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam bardzo poważne kłopoty i chciałbym się poradzić bardziej kumatych.

 

Kupiłem kilka miesięcy temu Megane II 1.5 dCi z Niemiec. Rocznik 2003 przebieg 80 tys. Od razu wymieniłem wszystkie paski, filtry itd. Z autkiem nie było problemu aż do dziś. Na trasie najpierw usłyszałem dudnienie w silniku po czym autko zgasło i więcej nie zapaliło. Pojechał na lawecie do serwisu, goście obejrzeli silnik z góry ale nic nie widać. Zostało u nich, jutro mają sciągać misę olejową i oglądać z dołu. Z tego co mówili, prawdopodobnie poszły jakieś panewki i ponoć jest to spotykane w tych silnikach. Dowiedziałem się też, że w związku z tym konieczna może być wymiana połowy silnika, a koszt takiej zabawy to kilka tysięcy złotych. Czy ktoś może spotkał się już z czymś takim? Niekoniecznie w Megane ale innych Renówkach? I czy istnieje możliwość innego obejścia problemu? Ewentualnie czy jest sens konsultacji z innym mechanikiem?

 

Pozdrawiam

 

Zmieniłem nazwę tematu na poprawną- lepper_pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryskiwacze w tym silniku to ok 5000 panewki w normalnym warsztacie wymienia ci taniej niż w serwisie choć na pracę serwisu masz teraz rok gwarancji więc warto sie zastanowić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

miałem to samo w scenic II 1.5 Dci przy 120 000 skończyło się tak: laweta, serwis, 5700pln. Odkręciła się(!!!) śruba trzymająca korbowód, sama. Komputer nawewt nie zapiszczał, dopiero jak odstawił silnik. Pół mototru do wymiany. Generalnie wada fabryczna ale firma sie do tego nie przyznaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

u mnie od kilku dni rano po odpaleniu przez 10 minut jest wszystko OK a następnie zaczynają się na wolnych obrotach drgania silnika i takie turbulencje trwają przez kolejne 10 minut aż do nagrzania sią silinika, poźniej przez cały dzień (niewiem jak w zimie) jest OK.

Byłem w warsztacie podpieli komputer i żadnych zapisanych błędów, natomiast stwierdzili że odczyt z dwóch wtryskiwaczy jest podejrzany oraz z pompy oleju i zalecają wymianę lub regeneracje wtryskiwaczy i pompy.

Czy któś z forumowiczów miał podobne objawa i jak sobie z nim poradził.

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo. Zrobiłem już 15 000 i żadnych innych objawów. Też mnie to (cięcie)(proszę cenzuralnie się wysławiać) .

Zmieniłem jedną poduszkę silnika i nic, jeszcze jedną zmienię tą od strony rozrządu. Podejrzewam ale to muszą się wypowiedzieć fachowcy. Mianowicie czy jest jakiś czujnik odpowiedzialny za obroty przy chamowaniu (hamowaniu) silnikiem, bo jak zejdzie prędkość poniżej 10 to zaczyna trzepać. Najlepiej to czuć jadąc na luzie z górki, jak zwolnisz to trzepie, jak szybciej to przestaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Zapomniałem zupełnie o tym temacie więc gwoli uzupełnienia: stało się to samo co jejmo w Sceniku - odkręcona śrubka, pół silnika do wymiany, 3.500 zl nie moje. Wada fabryczna, pan w serwisie rozbrajająco stwierdził że taki już urok tego autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Witam

Od pewnego czasu tez mi się pojawiły bardzo lekkie aczkolwiek dokuczliwe drgania na zimnnym silniku a czasami tez na ciepłym ale rzadko. Jesli to problem odkręconej sruby korbowodu w takim ukladzie mam ogromną prosbe jak to zobaczyć czy to tego powod, (Odkręcając miske olejową?)

Bardzo to dla mnie wazne ponieważ nie chciałbym wpędzić się w koszty remonty silnika.

 

P.S. Czytając dalszą część forum dowiedziałem się że problemem drgań mogą też byc swiece lub Egr, ale tak dla pewności chciałbym wiedzieć co i jak zeby to sobis sprawdzić.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W tych motorach często jeśli długo stoją padają wtryski. Jest możliwość ich prostego sprawdzenia. Miałem kilka takich aut u siebie w warsztacie które np rano paliły dopiero po 10 zakręceniu. Po odpaleniu zapalała się informacja o błędzie układu wtryskowego. Prosty test poprzez zdjęcie po kolei przelewów wtryskiwaczy wykazał że dwa mocno leją. Po rozebraniu okazało się że przyczyną nie jest jakość polskiego paliwa tylko sama konstrukcja wtryskiwacza. Zawiesza sie zaworek przelewowy ( talerzykowy ) lub pada sprężynka która go trzyma. Jeśli się zawiesi to przelewem nie leci nic a jeśli padnie sprężynka to leci ciurkiem. W 90% przypadków które naprawiałem wystarczyło zregenerować sprężynkę i wymyć w wanience ultradźwiękowej wtryskiwacz. Trzeba go później poskładać np na mixol. Nie posiadając odpowiedniego stołu czeka nas żmudna praca bo długość i nacisk sprężynki trzeba tak dobrać aby przelewem leciała minimalna ilość paliwa ale da sie to zrobić. U mnie pomogło i auto śmiga idealnie i kilka innych również. Niestety nie zawsze sie uda ale mam kilka na części i zawsze się coś poskłada. Na rynku niestety nie ma dostępu do części zamiennych bo wartość samej sprężynki i zaworka oceniam max na 20zł a słyszałem że kosztuje to ok 200zł. Wszystkie wtryski które rozbierałam nie wykazywały żadnego zużycia nawet pod mikroskopem nie było widać uszkodzeń powierzchni. Najwięcej było z uszkodzoną sprężynką która sie po prostu ściśnięta lub zawiesił sie zaworek tylko w 2 na ok 50 wtryskiwaczy trzeba było podmienić całą sekcję z zaworkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!