Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Inspuiting defect problem z zapowietrzaniem


matkoc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i proszę o poradę i pomoc.

 

Posiadam Megane II ph I 2003 1,9dci. Autko z Holandii i komputer niestety gada po Holendersku.

Niedawno zaczął pojawiać się komunikat: Inspuiting defect (o ile dobrze zapamiętałem). Z tego co zdołałem sam doczytać i co powiedziano mi w warsztacie po diagnostyce komputera że to problem z układem wtryskowym. W dodatku auto straciło moc.

Mechanicy wykręcili wtryski i okazało się że "leją". Oddali do regeneracji, ale uzyskali odpowiedź że się nie nadają. Kupiłem zatem komplet nowych. Mechanicy złożyli wszystko i po przejechaniu 5 km auto zgasło i nie odpaliło. Kręciło ale nie odpalało. W warsztacie sprawdzili i okazało się, że było zapowietrzone. Powiedzieli że coś niedokładnie dokręcili (jakiś oring czy coś takiego) poprawili za darmo. Niestety zauważyłem, że auto zaczęło trochę gorzej palić.

Jeździłem na zakład 3 krotnie w czasie 2 tygodni i reklamowałem naprawę bo na starych wtryskach nie było takich problemów. Diagnozowali komputerowo i powiedzieli że oni nie widzą problemów a komputer nie wykazuje błędów. Niedawno znów się zapowietrzył. Na szczęście wiem już gdzie jest pompka ręczna więc po ręcznym pompowaniu udaje się odpalić. O dziwo komputer nic nie zgłasza. Pojechałem na warsztat gdzie znowu była diagnoza komputera i przegląd instalacji ale nic nie znaleziono. Szef warsztatu stwierdził że według komputera wszystko jest w porządku. Ciśnienie na listwie idealne i w ogóle nie ma się do czego przyczepić.

Zaproponowali mi żebym zostawił auto u nich na 2 dni a oni będą je kilkakrotnie odpalać zawsze przy podłączonym komputerze diagnostycznym i spróbują ustalić co to za dziwne zjawiska występują. Sądzili że jak do nich przyjeżdżam to silnik jest ciepły i nie ma problemu więc odpalali go po nocnym postoju. Niestety nic nie znaleźli.

 

Ostatnio znów się zapowietrzył a do tego pojawił się komunikat: Inspuiting Defect i auto straciło moc. Po kilkukrotnym gaszeniu i odpaleniu błąd znikł.

Znów wizyta w warsztacie. Mają mnie tam już dość :-(

Tym razem uzyskałem następującą odpowiedź:

 

W tym przypadku komputer zgłosił zbyt niskie ciśnienie na listwie. Robili kilka prób ale nie udało im się powtórzyć takiej sytuacji. Ich zdaniem występują jakieś anomalie w pompie wysokiego ciśnienia. Jak to powiedzieli "ich zdaniem zaczyna się koniec jej życia" i dlatego czasem pojawiają się takie dziwne sytuacje. Szczególnie jak się po rozruchu wkręci zimny silnik na 3 tys obrotów. Głowy za to nie dają i nie zalecają na razie remontu pompy. Powiedzieli żeby jeździć do czasu aż padnie.

Auto czasem na wolnych obrotach dostaje drgań nawet teraz po wymianie wtrysków i poduszek pod silnikiem co ich zdaniem też świadczy o tym, że pompa czasami nie daje rady wytworzyć odpowiedniego ciśnienia.

Twierdzą też, że ujawniło się to po wymianie wtrysków gdyż teraz cały układ się uszczelnił i pompa nie wyrabia.

 

Przepraszam za długość posta ale chciałem być dokładny.

 

Czy ktoś ma jakieś pomysły lub podobny przypadek?

W jakich kosztach zamknie się remont pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jest coraz gorzej.

Auto zapowietrza się po 2 razy dziennie.

Wygląda to tak, że uruchamiam auto, pochodzi 5 - 8 sekund i gaśnie. Gaśnie tak jakby je zgaszono. Rozrusznik kręci ale nie odpala. Zaglądam pod maskę i widzę, że w przewodzie od ręcznej pompki do pompy wtryskowej brak paliwa. Pompuję pompką kilkakrotnie aż w przewodzie pojawi się paliwo i auto odpala.

Zjawisku temu nie towarzyszy żaden błąd komputera.

 

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, gdy auto jest zimne, trzęsie się, silnik pracuje nierówno (faluje). Jak się rozgrzeje wszystkie te zjawiska znikają.

 

Czy to naprawdę może być koniec życia pompy wysokiego ciśnienia?

Czy istnieje możliwość, że jest jakaś inna przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!