Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba do posiadaczy megane I phI


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam prośbę do posiadaczy megane I phI. Zobaczcie drodzy koledzy w swoich autach jak wyglądają gniazda amortyzatorów, podnieście maski i obejrzyjcie :shock: dokładnie. Szczególnie zwróćcie uwagę na komorę gdzie jest akumulator, zajrzyjcie tam i spójrzcie na tą stronę ad amortyzatora.?? jest rdza.?? Druga strona auta w tym samym miejscu ma ten sam mankament. Jeżdżę megane prawie dwa lata i nie miałem pojęcia co tam się dzieje bo po prostu na tamte miejsca nie zwraca się uwagi :roll: .

Napiszcie jak to u Was wygląda i jeśli jest rdza to co z tym robić, bo u mnie wygląda to fatalnie, są prawie dziury w tych miejscach. Mi to wygląda na jakąś wadę fabryczną bo korozja jest tam chyba od dawna, reszta całej kolumny macpersona jest ok tylko tamte miejsca są takie :cry:

 

[ Dodano: 2011-04-30, 13:37 ]

strona pasażera:

 

p1030127rsr.jpg

 

strona kierowcy:

 

p1030132.jpg

 

[ Dodano: 2011-04-30, 13:40 ]

Od strony pasażera można wyjąć akumulator i coś z tym zrobić ale od strony kierowcy to nie ma w ogóle miejsca na jakiekolwiek działania.

Sprawdzcie u siebie jak to wygląda, ma ktoś podobny problem do mojego.??

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim aucie w komorze aku również była korozja,trochę mniejsza niż na zdjęciach, być może nawet z powodu rozlanego kwasu, potraktowałem to jedynie farbą w spray'u. W 15 letnich egzemplarzach podobne rzeczy nie powinny dziwić. Jeśli masz zamiar jeździć autem jeszcze przez wiele lat to wszelkie ogniska korozji należałoby likwidować, dotyczy to całej karoserii, niestety jeśli korozja zaatakowała głębiej to wyczyszczenie do metalu i pomalowanie nawet najlepszymi farbami nie wyeliminuje problemu całkowicie, jedynie może wydłużyć żywotność blachy. Najlepsze zabezpieczenie stali to po prostu ocynkowanie. Z kolei powiedzmy za 10 lat oddawanie auta na złom w nienagannym stanie karoserii to rozrzutność... :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nic nie pisze, czyżby u Was było ok, tylko u mnie taka korozją.?? Albo nikt nie chce w tamte miejsca zajrzeć wychodząc z założenia że lepiej nie wiedzieć co się tam dzieje :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie podobnie w komorze akumulatora dziura jak berlin a od strony kierowcy podobnie ale mechanik dał radę choć nie wyglądało to aż tak źle.Może tylko dlatego że tam odpowiednio wcześniej zajrzałem .Niestety przy tak "leciwych" autkach cza w miarę na bieżąco zaglądać niemal w każdy zakamarek.

Ale powiem tak że dobry mechanik-blacharz da radę naprawić nawet i to :)

Edytowane przez boban666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Od strony aku pomalowałem tą korozje farbą antykorozyjną i za kleiłem żywicą.

Chce doprowadzić swoją megi do porządku bo technicznie jest w miarę ok ale blacha słaba. Im więcej pracuje nad blachą w tym aucie tym bardziej ręce mi opadają i nie wiem czy jakie kolwiek prace mają sens, czy ta rdza nie będzie postępować i wychodzić znowu.

A Wy Koledzy jak radzicie sobie z takimi problemami jak na zdjęciach po wyżej, żywica + włókno to dobre rozwiązanie.?? Bo spawanie też nie jest najlepszym rozwiązaniem, wypala, osłabia blachę na spawach i koroduje w okolicach spawów po jakimś czasie

 

Dodano: 13 sie 2011 - 14:17

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na początku też się zastanawiałem czy ma to sens , ale zdałem se sprawę że ma.Póki co nie stać mnie na kupno nowego autka.To co jakiś czas jak wpadnie mała premia ^^ to odkładam a konto blacharki ^^ , bo od strony mechanicznej raczej nie mam do czego się przyczepić.Co do materiałów to ja wraz ze znajomym wymienialiśmy próg oraz tylnie nadkole spawając te elementy.Minęły dwa lata i jak narazie rdza się nie pojawiła.Z kolei u szwagra były używane chemikalia.Minął rok i narazie jest ok.Wszystko zależy według mnie od miejsca i stanu korozji w danym miejscu.

Edytowane przez boban666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i niestety ja też musze sie "pochwalić" dziurą pod akumulatorem. Przez zaniedbanie aku przez poprzedniego właściciele moja teoretycznie nie rdzewiająca M1ph2 wygląda tak (słabe foto, bo z komórki i w ciemnościach):

 

26082011q.th.jpg

 

Poza dziurą, która mam zamiar załatać jakąś żywicą czy innym kitem, to mam problem ze śrubą mocującą aku - tak zardzewiało, że nie da się jej ruszyć ...

Edytowane przez Maks79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zardzewiało, że nie da się jej ruszyć

Spryskaj WD i zostaw na jakiś czas. Ostatecznie możesz użyć paru kropel płynu hamulcowego, ale ostrożnie bo łatwo wchodzi w konflikt z lakierem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Rdza na podszybiu pojawiła mi się w miejscu w którym płynie woda do spustu, chodzi o stronę od kierowcy. Muszę natychmiast coś z tym zrobić póki jest wcześnie i nie ma dziury. W związku z tym mam takie pytanie, czy tż plastikową osłonę w podszybiu od strony kierowcy da się wyjąć bez większego problemu żeby było tam więcej miejsca na jakieś działania.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy tż plastikową osłonę w podszybiu od strony kierowcy da się wyjąć bez większego problemu

Nie wiem jak w ph1, ale w ph2 da się zdjąć. Szczegółów już nie pamiętam, jedynym problemem było zdjęcie ramion wycieraczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!