Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wycieki PRZEKLADNIA KIERWONICZA HELP....


Rekomendowane odpowiedzi

WITAM WSZYSTKICH.

 

problem polega na nastepujacej rzeczy...

Mam ubytek plynu od Wspomagania... widoczny ubytek, po przejechaniu 1000km musze zalac 1l. plynu...

podjechalem do Mechanika "niby rzeczowy serwis" pan FACHOWIEC podszedl zoabczyl wycieki na betonie, dwie ciemne mazie cos na styl bardziej oleju jak na moje, ale nie obsadzone jak z silnika a bardziej jakby cos przy zawieszeniu, cos kolo drazkow kierowniczych, golym okiem nie zobacze skad dokladnie wycieka (100% nie silnik - umyty wypachniony i sprawdzony)

pan Fachura rzekl ze to przekladnia kierownicza i ze ubytek jest jak narazie maly ale moze za niedlugo pasc...

czy sadzicie ze te wycieki moga byc z przekladni? jaki koszt wymiany czy mozna moze to zregenerowac? czy jest strach z tym jezdzic?

 

p.s. druga nurtujaca sprawa, po skrecie kol obojetnie czy lewo czy prawo slychac w pewnym momencie taki brzdek metaliczny, myslalem wczesniej ze to pol osie ( przeguby) ale teraz sie zastanwaiam czy to nie czasem ta przekladnia daje o sobie znac...

 

 

czy mozna jakos uszczelnic te wycieki?? bo nie widzi mi sie jechac na przeglad z kapaniem :)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzela najprawdopodobniej zużyta przekładnia ale może to być też łożysko w kolumnie zawieszenia. Cieknąca przekładnia nadaje się tylko i wyłącznie do wymiany na nową lub do regeneracji przez specjalistyczny warsztat. Bezpośrednio przed przeglądem można co najwyżej opłukać przekładnie na myjce ciśnieniowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za brak polskiej literówki :) już się poprawiam.

\ hmmm a czy jestem zmuszony zrobić tą przekładnie już na dniach czy może się coś stać jak będę tak jeszcze troszkę jeździł?

nie stać mnie na tą chwilę na wymianę przekładni, nowa przekładnia to koszta rzędu 400zł, tyle mogę wydać, ale sam pewnie nie przełożę tego... raczej specjalista tym się zająć musi, a znajać ich podejście i to jak sobie krzyczą za takie przełożenie to może mi kopara opaść:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, ja na cieknącej przekładni jeździłem rok zamin zrobiłem i tylko dolewałem płynu żeby nie było suszy, bo wtedy jest straszny hałas przy skręcie. Ale tak.. wszystko zależy od tego, na kogo trafisz na przeglądzie bo sądze że zauważy wyciek i czy odrzuci cię, czy pozwoli jeździć. Regeneracja kosztuje 500-600, a nowa więcej. Ja kupiłem używkę, dobrze trafiłem i nie żałuję. Koszt z przełożeniem to był ok 400 zł plus zbieżność (60 zł). Co do strzelania, to też może być wina przekładni lub masz do wymiany łożyska mcpersona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie, aby stuki ustały pomogła wymiana drążka kierowniczego i jego osłony przy maglownicy... wcześniej wymienione łożyska mcphersonów... było lepiej, ale dalej jeszcze stukało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam moderatora za brak polskich liter w tej odpowiedzi ale pisze z telefonu i niestety tutaj mam ich brak.

jezeli chodzi o zawieszenie to zrobione jest w calosci oprocz tych lozysk maxpersena...niewiem nawet gdzie to jest i jakie tego koszty,czy mozna wymienic to sobie samemu i co to daje?

zbieznosc i kompletne zawieszenie mam zrobione,wiec raczej to ta przekladnia strzela,choc myslalem o przegubach...poloskach.

troche wkurza ciagle sprawdzanie stanu plynu od wspomagania,ale jezeli bedzie trza to robic to narazie jestem skazany,bo nie stac mnie od tak na wymiane tego dziadostwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli cały czas musisz sprawdzać stan płynu, to na 100% maglownica (przekładnia) cieknie i jest do wymiany. Jak wspominałem tak jeździłem kilka m-cy, tylko dolewałem. Zbieżność masz dobrą, skoro kłopoty z przekładnią? A mcpersony są z przodu nad sprężynami. Samemu raczej nie dasz rady, chyba że masz specjalne sciągacze do sprężyn, bo później możesz mieć problem i nie założyć. Odkręca się je z góry w silniku, po prawej i lewej stronie i wtedy wyciągasz całość razem z amortyzatorami. Co do kosztu to wiesz różnie, ja za 2 szt. nowych zapłaciłem 80zł, a wymieniałem u znajomego za 4 piwka, bo miał odpowiedni do tego sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

\ hmmm a czy jestem zmuszony zrobić tą przekładnie już na dniach czy może się coś stać jak będę tak jeszcze troszkę jeździł?

 

 

Jak będziesz dolewał to będziesz jeździł do momentu aż nie zacznie lecieć ciurkiem. Jak zapomnisz dolać to możesz wykończyć jeszcze pompę od wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podłączę się do tematu z pytaniem o rolę gumowych osłon po obu stronach przekładni. Czy wewnątrz nich również znajduje się płyn, który może wyciekać np. w przypadku braku jednej z opasek zaciskowych? Czy może odpowiadają one wyłącznie za fizyczną ochronę elementów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odświeżam temat. Mianowicie od roku cieknie mi przekładnia, dolewam płynu i wyciek od roku jest taki sam (co około tydzień muszę dolać płynu). Za niedługo jadę w trasę i jestem ciekawy czy wyciek może się zwiększyć na tyle, że nie nadążę dolewać, a co ważniejsze czy w czasie jazdy bezpieczeństwo jest narażone? Większe wycieki zauważyłem na parkingu gdzie trzeba dużo manewrować kierownicą, a na trasie jest droga prosta-ogólnie rzecz biorąc. Chciałem poznać opinie forumowiczów. Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rypie czym wy jeździcie. Ja jestem pedantem do samochodu każdy stuk puk staram się zniwelować na dniach. A ty man_89 piszesz że od roku jeździsz z dziurawą przekładnią. Moja opinia taka przekładnia powinna być wymieniona lub zregenerowana w momencie zauważenia wycieków. Dwa nie wiesz kiedy się rozleci. To jest kwestia 5 metrów lub 10 tyś. Jedno Ci powiem ja z czymś takim bym się nigdzie nie ruszał.

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Man_89 na prostej drodze na pewno usłyszysz brak płynu.

A tak w ogóle to ile dolewasz płynu na tydzień?

Mi jak poszedł magiel w starym fordzie to jak doszło do 1l płynu na tydzień to wymieniłem magiel, bo wyszło taniej niż kupować płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. Podczas ostatniego badania technicznego pracownik stwierdził wyciek oleju z przekładni kierowniczej w moim 13 już letnim Scenicu. Pokazał mi faktycznie wilgotny element, ale tak się zastanawiam, czy ona faktycznie cieknie skoro poziom płynu w zbiorniczku serwo jest na poziomie max niezmiennie od 3 lat (czyli od kiedy jeżdżę tym autem) i nigdy nie widziałem śladów po oleju w miejscu parkowania. Pytam, bo czytałem, że renowacja maglownicy to nie 5 złotych...

Pozdrawiam mądrzejszych :oops:

Edytowane przez Nufis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!