Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[HOW TO] Wymiana klocków hamulcowych MEGANE


Rekomendowane odpowiedzi

  • 6 miesięcy temu...

Panowie, Wy tu gadu-gadu o ściskaczach etc a nikt nie podziękował koledze za pięknie przygotowany tutorial ze zdjęciami, oby więcej takich inicjatyw!!! BRAWO :)

 

A tak przy okazji przydałoby się też takie know how jak wymienić linki od ręcznego :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zakupiłem Meg z Holandii i na klockach pisze : Renault oryginal ferrodo. Na przedniej i tylnej osi. Miałem wcześniej Audi i ono zwiedzało a meg staje dęba. Niestety czasami poprostu mi się śpieszy to dość często mi awaryjne migają. Polecam ferrodo, i niech ktoś nie pisze że lepsze lub gorsze od oryginału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

 

Megane II Ph I

 

No i nadeszła pora na wymianę klocków hamulcowych ,,, dzięki temu opisowi przez kolegę slavOK– nie było to trudne ( podziękowania za stworzony opis ), z tyłem było trochę gorzej – znalazłem patent na wciśnięcie tłoczka w tylnich zaciskach hamulcowych , oczywiście zacisk hamulcowy trzeba odkręcić cały z dwóch śrub i odchylić na bok by nie naruszyć przewodów,,,, no i tera tłoczek – walczyłem trochę z tym , ale udało mi się ,,,, klucz 19 płasko-oczkowy i śrubokręt większy ,,, klucz płaski w tłoczek gdzie mamy wyżłobienia ,, śrubokręt w oczko i 2 obroty na wkręcanie i pół obrotu na wykręcanie ( może mniej, tak by się wykręcił trochę,,, zaznaczam - trochę ) – tą operacje robiłem może 4 – 5 razy i nagle zaczął się sam wkręcać do środka , oczywiście pamiętając o dociskaniu podczas dokręcania – w ten sposób udało mi się obejść specjalny dociskacz na ten tłoczek --- bo byłem już kresu sił walki z nim, druga strona poszła już szybko i bezproblemowo.

 

pozdr.

Likom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kolega lukaszc2 opisał mi prostszy sposób wymiany klocków, zgodnie z zaleceniami serwisu (bez odkręcania całego zacisku, jak ja to zrobiłem) - dzięki :mrgreen:. W skrócie zamieszczam go tutaj:

 

1. Odkręcamy tylko sam tłoczek imbusem 7 (na zdjęciu nr2 widać zaślepki śrub) - odkręcają się dużo lżej od śrub trzymających mocowanie zacisku.

2. Przy odkręceniu samego tłoczka bez mocowania, łatwiej wymontować i zamontować klocki oraz dużo prościej jest „wycofać” wcisnąć tłoczek.

3. Łatwiejszy dostęp do wyczyszczenia zacisku, a w szczególności miejsc gdzie „pracują w miarę zużywania klocki” – proponuję te miejsca spryskać specjalnym sprayem przy każdej wymianie zapobiegnie to zapiekaniu się klocka itp.

 

PS.

Stuki w przednim zawieszeniu mogą powodować poluzowane klocki. Wystarczy odgiąć trochę blaszki stabilizujące widoczne na pierwszym klocku i sprawdzić czy spinka dobrze dociąga zacisk.

 

Do zacisków ATE pasują klocki Ferodo Premier FDB1866 - kupiłem za 115zł :) tu: www.hamulce.net - polecam :)

post-2161-1216664023_thumb.jpg

post-1-1216664023_thumb.jpg

post-1-1216664024_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Po wymianie klocków tyl ,prawy tył grzeje sie w czasie jazdy , czuć palona okładzinę

co to moze być co zrobiłem nie tak i na co zwrócić uwage przy kontroli

grzanie hamula zaczeło sie po jakimś czasie 2 dni temu wymiana była 15.12 ale autko stało do 18 12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Wczoraj wymieniłem klocki ale okazało się ze tarcze są już dosyć zjechane, w związku z czym nie chcę zajechać klocków.

Proszę Was o ocenę co sądzicie o zakupie takich tarcz:

http://moto.allegro.pl/item624936103_hit_t..._wersja_gt.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to moze być co zrobiłem nie tak

Trudno powiedzieć nie widząc. Trzeba zdjąć koło i sprawdzić czy coś się nie przytarło. Jak chwycisz zacisk to powinien on się dać lekko ruszyć w jarzmie, to samo z klockami. Trzeba ponownie wszystko rozebrać, nasmarować i złożyć. Oczywiście nic tam nie powinno latać luźno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!