Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzisiaj po tygodniu postoju odpaliłem moją Megane Classic 1.6e 97r., nawie od razu się włączył, bo był nie wyłączony wcześniej więc wyłączyłem wichurę, żeby najpier się silnik nagrzał. Przyszedłęm 15 minut później może szybciej, przełączam na 1 itd, do końca i zero reakcji. Wichura nie dmucha.

Zajrzałęm pod kierownicę, bezpiecznik cały.

Nie miałem czasu zajrzeć obok akumulatora ale to mógł paść bezpiecznik 30A/60A, czy ten jakś przekąźnik co wcześniej pisali koledzy ?

 

Dodano: 06 lut 2012 - 15:33

Wyjąłem bezpieczniki koło akumulatora.

1 - 30A jest lekoo nadłamany, następny 60A jest też nieciekawy ale nie są przepalone. Dla pewności kupię nowe.

Edytowane przez Olass_K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie działał mi nawiew wogóle od tygodnia. Dzisiaj wyciągnąłem aku i odłączyłem 2 kostki (nie przypalone ani zaśniedziałe). Podłączyłem na krótko dmuchawę i działała. Następnie złożyłem do kupy i dalej nie działał nawiew. Wracając do domu przejeżdżałem przez "śpiącego policjanta" i nawiew sam włączył się :) . Jak na razie działa, tylko zastanawiam się, kiedy znowu postanowi przestać :) . Co mogło być powodem cudownego naprawienia? Spotkał się ktoś z Was z czymś podobnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Niedługo cieszyłem się nawiewem :l: . "Ni z gruszki ni z pietruszki" znowu przestał działać. Co robić? Poradźcie proszę.

 

Dodano: 11 lut 2012 - 13:13

do panelu sterowania nawiewem i ogrzewaniem. Szukaj napięcia najpierw tam. Na Plikach są schematy ściągnij sobie będziesz co nieco wiedział o co chodzi. Potem sprawdź czy dochodzi napięcie na moduł, często upalają się wtyczki na module.

Wielka prośba do P_r_z_e_m_o. Ściągnąłem schematy, ale za CHiny nie mogę znaleźć odpowiedniego schematu. Gdybyś wskazał, które to pliki to byłbym wdzięczny. Oraz o jaki moduł chodzi i które wtyczki?

 

kostka2.jpg.

Prośba do przemomegi. Te kostki ze zdjęcia gdzie są znajdują?

Edytowane przez markar74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te kostki ze zdjęcia gdzie są znajdują?

te kostki masz w module z bezpiecznikami nad lewą nogą kierowcy

Sprawdź pod podszybiem takie siwe urzondząnko z dwiem wtyczkami (opornica) jest przy mocowana na dwa wkręty do obudowy (ujowe dojście)w niej jest bezpiecznik termiczny który lubi się przegrzać co powoduje nie działanie poprawne nadmuchu (sam to przerabiałem kost bezpiecznika to 7zł z wysyłką)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielka prośba do P_r_z_e_m_o

Nie pomogę, padł mi laptop a tam miałem całą dokumentację jak naprawią to możemy pogadać na GG

Ale o ile się nie mylę, panel nadmuchu to 247 (wybierasz z listy z lewej strony),

Poza tym cała dokumentacja jest w programie ze schematami. Łącznie z opisami kolorów kabli i wtyczek, ale z tego co widzę nikt tego nie czyta i potem jęczy, że nie ma kolorów kabli, rozpisanych pinów we wtyczkach itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.

Sprawdź pod podszybiem takie siwe urzondząnko z dwiem wtyczkami

To już sprawdzałem. Ale z tego co już się zorientowałem bezpiecznik termiczny nawala w przypadku braku nawiewu na wszystkich pozycjach poza 4 (max). U mnie nawiewu brak wogóle.

 

Dodano: 11 lut 2012 - 21:21

Poza tym cała dokumentacja jest w programie ze schematami. Łącznie z opisami kolorów kabli i wtyczek, ale z tego co widzę nikt tego nie czyta i potem jęczy, że nie ma kolorów kabli, rozpisanych pinów we wtyczkach itp.

No jest, ale nie mogę połapać się w tym. Korzystająć natomiast z książki WKŁ próbowałem znaleźć napięcie na wtyczce od sterowania nawiewu. Nie wiem czy na dobrych pinach mierzyłem (żółty i czarny kabelek) i tam miałem 0,15V. Gdzie szukać 12V i czy wogóle na tej wtyczce można je znaleźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nawiew przestał działać całkiem. Mam regulację 6 biegową i w każdej pozycji cisza. Przeczytałem temat od początku i zrobiłem tak: podpiąłem dmuchawę na krótko okazało się że jest sprawna. Wyjąłem te przewody zasilające do dmuchawy, podpiąłem miernik i sprawdziłem napięcie zmieniając pozycję na pokrętle regulacji siły nadmuchu w kabinie. I tak na pozycji 6 było 3,5V i schodziło tak co ok 0,5V w miarę zmniejszania pozycji na pokrętle. Te wartości napięcia chyba nie są poprawne- ktoś wie co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem bezpiecznik dobry. Dodatkowo wykręciłem regulator wentylatora ten z dwoma tranzystorami. Podczas regulowania siły nawiewu w kabinie z tej płytki wydobywa się taki dziwny dzwięk "tik". Nie wiem czy standardowo tak było.

Edytowane przez novvyy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, trochę się już pogubiłem z tym wsyztskim, mianowicie mój problem wygląda następująco, nawiew całkowicie nie działa i teraz przy mrozach robi się problem. mam megane 1.9 dti (z klimą ) nawiem dzielony na dwie strony ( zamiekny / otwarty obieg) 4 prędkości. bezpieczniki w środku ok. jeszcze jedno jeśli przekręce nawiew na zamknięty obieg słychać silniczek jak się zamyka, jeśli włącze klimę kontrolką sie zapala. po lewej stronie akumulatora ( nad błotnikiem ) jeszcze nie sprawdzałem, chciałem zoabczyć po prawej strony akumulatora, ale są tylko kable do wycieraczek oraz jakaś czarna maskownica na wysokość 4 cm na torksy. Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem co robić i za co się zabrać a bez nawiewu straszny problem. pozdrawiam

 

Sprawdziłem miernikiem sterowanie nawiewów w kabinie i wszytsko ok, na kostce tez jest napięcie. kable które idą koło akumulatora wchodzą u mnie bezpośrednio w dmuchawę jest to możliwe?? czy poprostu coś źle patrze??

Edytowane przez wieczorny997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!