Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Z fotkami sie wstrzymaj, jade po poludniu do elektryka to sie zobaczy, dziekuje za wszystkie twoje podpowiedzi :-) Dam zapewne znac ile mnie to kosztowalo. Jeszcze raz dziekuje za cierpliwosc :mrgreen: Niestety w aucie nie bede grzebal, wrrrr, nie mam czasu :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No hej,

wiec elektromechanik mnie olal a umowilem sie z nim na odpowiednia godzinke (wyzalilem sie w dziale warsztatow :>), dzisiaj rano wsiadam do bolidu i jakiesz jest moje zdziwienie, ze nawiew znow dziala. Jak przestal dziala wczoraj to stal na mrozie (-1 bylo na termometrze) i potem juz nie raczyl wstac i jak postal znow dzisiaj to eureka, ciekawe czy zdechnie dzisiaj po poludiu :mrgreen:

Ciekawe co to? Moze jakas wiazka na stykach? Ktos moze mial taki szalejacy nawiew?

 

@Szmelman: jakbys mial czas (nie nalegam) i przypadkiem pstryknal pare fotek dla mnie to bede bardzo wdzieczny, na pewno przydadza sie tez innym! :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szmelman: czekamy na zdjecia ;P

 

A tak powaznie, to zdjalem prawa oslone podszybia (kolo akumulatorka), sa tam pod szyba dwa przekazniki (zolte, RELAY 1 & 2), obydwa wygladaja dosc dobrze (sa zolte i wygladaja na nowe).

 

Dzisiaj przy parkowaniu walnalem oponami o kraweznik :mrgreen: i naweiew przestal dzialac, slychac bylo tylko takie tyk tyk tyk jak wlaczalo sie nawiew. Ale niewialo, poruszalem wiazka jakas kolo silnika wycieraczki i zaczelo dzialac ale znow nie dziala jak wlasnie zszedlem do samochodu :/ Wrrrr, nie umialem sie dostac do bezpiecznikow z lewej akumulatora poniewaz go ie wyjalem :/ i nie daje rady odpiac tej skrzyneczki (nie wiem jak ja odpiac od scianki).

 

Wiec nawiew nadal nie dziala, pozostajemi chyba tylko obejrzec panel sterowania w megi, mam nadzieje, ze to bedzie gdzies tam. Bo innych pomyslow juz nie mam :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie była zawilgocona kostka łącząca silniczek nawiewu z instalacją. Oczyściłem kontaktem, a później zaizolowałem. W mojej megane jest ona pod plastikiem pod wycieraczką kierowcy. Wycieraczki nie trzeba ściągać wystarczy uchylić ta osłonę. Zdiagnozowałem pukając lekko śrubokrętem w kostkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorka bardzo, ale nie mam aktualnie dostępu do netu w domu i nie mogę wpiąć fotek. Jak ci pyka to na 88% przekaźnik, jak na moje. Sprawdz te pod szybą. Mogą wyglądać na dobre z zewnątrz. Może któraś nóżka jest upalona, albo w środku sie przepalił. Mój też wyglądał dobrze.

 

A jeżeli chodzi o bezpieczniki to skrzyneczka przykręcona jest na 2 srubki, chyba trzynaski. Bardzo kiepski dostęp.

 

Daj znać jak CI idzie, a ja postaram się dopiąć foty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Cięcie]

:mrgreen: Mialem wlasnie jedno podejscie do tego plastiku, zdjalem ten plastik od filtru p-p i nie udalo mi sie odgiac tgo plastiku ktory zachodzi na wycieraczki.

Zebym nie polamal, mozesz mi powiedziec czy z lewej czy z prawej strony tego plastiku pod wycieraczka kierowcy? I mniej wiecej gdzie moge ta kostke znalesc, jakies znaki szczegolne? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danielossss spoko :mrgreen:

Sam sie skapnalem, ze ni huhu tam u mnie nie ma :-)

 

Sprawdzilem elektrycznie dwa przekazniki w komorze akumulatora i sa okej - ale to chyba nie te przekazniki. Zabralem sie z kolega za rozkrecanie panelu z pokretlami od nawiewu etc. zobaczymy jutro, ale foty by sie dzisiaj przydaly :-)

 

Nie dobralem sie jeszcze do tych bezpiecznikow z prawej od aku (patrzac od strony kierowcy) nie mam jak na razie.

 

PS: czy mozecie mi wskazac na schemacie elektorycznym do meganki gdzie jest ten przekaznik, ktory podobno sie tak psuje i przez niego nie dziala nawiew? Schematy zaczynaja sie od str. 285 w ksiazce "sam naprawiam" - tej do zassania z FTPa.

 

[ Dodano: 2007-03-09, 14:10 ]

Problem zlokalizowany u mnie, wiazka nawiewu po prawej od akumulatora (na dnie wneki na aku), jako podejrzana, okazala sie przepalona, musze kupic nowa, dam znac ile kosztuje taka wymiana / kostka (gniazdo). W weekend zrobie najprawdopodobniej foty tego gniazda dla forumowiczow.

 

[ Dodano: 2007-03-12, 09:18 ]

Jak obiecalem daje zdjecia:

 

1. Wnetrze przedzialu na aku:

 

wnetrze011173690469.JPG

 

2. Lepsze spojrzenie na wiazke nawiewu:

 

wnetrze021173690614.JPG

 

3. Gniazdo wiazki (jak widac upalone):

 

KOSTKA011173690422.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie nikt nie potrzebuje ;-)

Jest trochę pisania gdybym chciał to dokładnie opisać.

W jednym zdaniu - trza wymienić tranzystor - dodam, że dojście dość parszywe aby to wyjąć :-/

 

No to znalazla sie osoba która potrzebuje Twojego opisu... :mrgreen:

Przypomnę tylko ze chodzi o przypadek kiedy dmuchawa działa na wszystkich biegach na MAXA...

 

niecierpliwie czekam na pomoc:)

 

EDIT: to jak doczekam sie ????????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam

Posiadam Megane 1,9 DTI z 11.97r. z klima.

Działa mi nawiew tylko na 6 biegu.

 

Probowalem dostac sie do elementu opisanego wczesniej - ale to co zastalem w miejscu gdzie on powinien byc jest znacząco rózniące się od części pokazanej na zdkjeciach. NIe ma tam spirali tylko jest cos ala radiator.

 

Moze w tym modelu znajduje się to gdzie indziej??

 

Prosze o pomoc i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!