Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Poczytałem owszem i nieco się rozjaśniło. Dzięki.

Już doszedłem, że do kostki regulacji nawiewu nie dociera napięcie. Podłączyłem więc kabelkiem plus z zapalniczki (do żółtego przewodu we wtyczce regulacji nawiewu zdj.)

 

wtyczkaregnarpr.jpg

 

te kostki masz w module z bezpiecznikami nad lewą nogą kierowcy

Jak zrobi się cieplej to poszukam napięcia tam. Pozdrawiam

Edytowane przez markar74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W związku z koniecznoscią wyciągnięcia akumulatora, aby dostać się do bezp. termicznego troszkę lamerskie pytanko, ale wybaczcie bo dopiero zakupiłem autko :mrgreen:. Czy wyciągając aku rozkoduje immobiliser i konieczne będzie wpisywanie kodu?

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientuje się ktoś od czego jest trzecia kostka? przy okazji wymiany bezp termicznego odkryłem ze była nie podłączona, a nie wiem czy ktoś celowo jej nie odłączył

20120312134648.jpg

Sam sobie odpowiem :o, juz nawet wiem dlaczego, poprzedni właściciel to zrobił - to kostka, od strzelającego silniczka recyrkulacji

A wracając do bezpiecznika termicznego dzięki wielkie za instrukcje, śmiga jak nowy :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Mam również problem z nawiewem. Niedawno kupiłem Megane Classic 1.6 8V 1997 r. i nawiew działa tylko na 6 biegu. Klimatyzacja jest chyba w porządku. Po wizycie na warsztacie mechanik stwierdził, że bez rozbierania deski nie da się naprawić, ponieważ jest to powiązane z klimatyzacją, skomplikowane, nieopłacalne itd, itp. I teraz moje pytanie: czy w wersji classic nie można dostać się do płytki od strony podszybia? Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam.

Jakiś czas temu kupiłem Meganke 1.4 z 96r i nie wiem czemu nawiew mi padł. Wszystko działało, a teraz nie mogę ustawić siły nawiewu i włączyć obiegu wew. Sprawdziłem bezpiecznik i był ok (ale dla pewności wymieniłem). Nie wiem jak z resztą pokręteł czy działają. Miał ktoś taki error. Proszę o odpowiedź.

Podzramiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie. I niestety jestem kolejną osobą, która ma problem z dmuchawą w mojej Reni.

Scenic I, 2003 r., klimatyzacja automatyczna, wewn. obieg itp.

Po wymianie radia przestał działać nawiew. Poszły również bezpieczniki od całej konsoli. Po wymianie bezpieczników konsola, sterowanie klimatyzacją i siłą nawiewu działa (przynajmniej na ekranie). Słychać zmiany ustawień w tunelach (czy jak to się nazywa)- niestety sam wentylator nie chce ruszyć. Próbowałem stosować się do rad na forum ale niestety w mojej wersji dmuchawa prawdopodobnie znajduje się z prawej strony za schowkiem a nie w "podszybiu" i dostęp do niej jest trudny - nawet do końca nie wiem czy to to. Zdjąłem osłonkę gdzie był filtr i mam dostęp do jakiegoś radiatora, który co mnie martwi cały czas jest niesamowicie gorący-niemal nie można go dotknąć.

I tu się pojawia moje pytanie. Czy miał może ktoś z Was do czynienia z tą wersją Scenica i byłby mi w stanie doradzić co i jak mam zrobić ?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi, Kamil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich.

Mój jest bardziej złożony, bo jakiś mądrala poucinał kable i próbował obejść opornicę. A poprawiać po kimś spapraną robotę nie jest łatwo. Więc muszę teraz doprowadzić instalację w podszybiu do stanu fabrycznego, a potem dopiero będę się bawił w naprawę opornicy.

Megi Coupe 1.6 8V z klimatyzacją 1996 rok.

Silnik dmuchawy sprawdzony, działa.

Od strony kabiny wychodzi wiązka zakończona dość złożoną wtyczką - 12 pinów - 1 nie wykorzystany chyba - z nią sobie już poradziłem. Nazwijmy ją W1.

Ta wtyczka wchodzi w drugą wtyczkę (nazwijmy ją W2), z której kable idą do opornicy i do przekaźnika - z nią jest problem bo mam poucinane kable masowe i plusowe, z plusowymi sobie poradziłem.

Z tej wtyczki (W2) w kierunku dmuchawy/opornicy wychodzą 2 czarne kabelki - masy które są ucięte.

Od silnika dmuchawy wychodzi jeden gruby i rozwidla się w 2 cieńsze czarne kable - tez masa.

Czyli mam 2 masy od silnika dmuchawy i 2 masy od wtyczki W2 - razem 4 ucięte masy.

W opornicy są 4 masy, niestety kable są też poucinane i poupalane piny - sama opornica pewnie na śmietnik.

Jak się domyślam dwie masy "wchodzą" do opornicy z wtyczki W2 i dwie masy "wychodzą" z opornicy na silnik dmuchawy, sterując jego obrotami.

Niestety nie wiem które są które.

Załączam zdjęcie jak wygląda ta nieszczęsna wtyczka.

thumb_hosting_zdjec_1349007778__uszk_wtyk2.jpg

Pin 4 powinien zostać chyba pusty ?

Po tym jak zostały ucięte kable mogę się tylko domyślać że masa "wchodzi" do opornicy pinami 1 i 2 , a silnik jest sterowny z 3 i 5, ale pewny tego nie jestem :D

Wszystkie schematy elektryczne kończą się na wtyczce W1, traktując resztę (dmuchawa + opornica) jako jedną część zamienną, nierozbieralną :/

Jeśli ktoś pamięta jak to wygląda, albo ma rozebrane auto, albo ma luzem taką wiązkę to błagam o kontakt.

Póki co pozostaje mi chyba szukać na allegro całej wiązki od wtyczki W2 do dmuchawy i opornicy.

Z góry dziękuję za pomoc.

Zdjęcia dodajemy przez: Dodawanie zdjęć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! mi także działał tylko 6 bieg wyjąłem opornice po czym zlutowałem na nowo te same kondensatory które na niej były... a na wtyczce mam zjarane dwa piny według schematu kolegi powyżej to 1 i 2, przez chwile działała tak samo na wszystkich biegach teraz już odmówiła całkowicie posłuszeństwa, czy jest ktoś kto mógł by sie podjąć regeneracji tej opornicy w rozsądnej odległości od Olkusza ? :D z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy chyba już ponaprawiali swoje dmuchawy i nikt tu nie zagląda <czerwona>

Kolego szaman, czy jesteś w stanie sprawdzić czy kabelki 1 i 2 idą do tej dużej czarnej wtyczki z 12 pinami ? Piny B3 i B4. Jeśli nie 1 i 2 to pewnie wtedy 3 i 5.

Naprawę zrobisz na allegro, ale drogo:

http://allegro.pl/opornica-sterownik-modul-renault-megane-scenic-kl-i2672306387.html?source=oo

 

albo w jakimś zakładzie np. naprawy RTV, powinno wyjść trochę taniej. Koszt samych tranzystorów to jakieś 30-40 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jako, że wątek dotyczący modułu nawiewu już istnieje, łaczę w całość

P_r_z_e_m_o

Witam

Problem jak dla mnie dość nietypowy. Na początku dodam, że przeczytałem wiele podobnych wniosków. Megane I 1,6e 8v z klimą. Problem: nie działa dmuchawa, ale...

1. Dmuchawa przestała działać 2 lata. Po poprawieniu/poruszaniu wtyczką od regulatora/opornika dmuchawy (tego koło akumulatora) zaczynała działać. W końcu zaczęła działać albo na 1 albo 6.

2. Po około roku przy normalnej jeździe poczułem smród spalenizny z nawiewu i wszystko zaczęło działać jak powinno. Od 1 do 6 + klima.

3. W te wakacje postawiłem samochód na parkingu i po 3 dniach jak go odpaliłem to nawiew przestał działać! Z klimą/ bez nawiew wogóle nie działał.

 

Teraz pytania:

1. W jaki sposób podłączony jest Ucebik? Na bezpieczniku (5A) mam stały prąd 12V, czy wypalające się złącze jest "za" bezpiecznikiem, czy jeżeli jest tam prąd to znaczy że tam nie ma problemu?

2. Nie mam schematu elektrycznego. Jakie sygnały powinne być doprowadzane do regulatora/opornika dmuchawy? Chciałbym sprawdzić czy doprowadzone są wszystkie napięcia i sygnały do tranzystorów przed demontażem.

 

Z góry dziękuję za udzieloną pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postawiłem samochód na parkingu i (...) nawiew przestał działać!

Miałem dokładnie to samo. Powodem było upalone złącze w BSI (pin w jednej z wtyczek). Naprawa polegała na wyczyszczeniu pinu papierem ściernym (drobnym), psiknięciem środkiem kontaktowym (chyba Contakt CX-60) i wpięcie wtyczki z powrotem. Działa do dziś bez zarzutu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!