Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie paliwa


meganemanka

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie od chwili zakupu, czyli od jakichś 2 miesięcy mam przejechane lekko ponad 2 tys. km i wg kompa mam spalanie 7,4. W ciągu tego dystansu jakieś 300 km to wyjazdy drogami krajowy, reszta to miasto, z reguły krótkie 4-5km odcinki, więc silnik często niedogrzany. Też mi się nie chce wierzyć w 6/100 w mieście <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, miałem na myśli cykl mieszany. Wszystko zależy od naszej nogi, można spalać nawet i 15l/100km, ale komu się to opłaca? Chyba tym, co mają swoją stację paliw <piwko> . Ponadto na pełnym baku (60l) przejeżdżam lekko ponad 1000km, więc rachunek jest prosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy spokojnej jeździe, samo miasto raczej krótkie dystanse i często niedogrzany silnik mój pali ok. 8,3L. - 8,6L.

Przy włączonej klimie miasto to jakieś 9,0L.

Oczywiście w trasie lub cyklu mieszanym spalanie radykalnie spada.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukaz89 kolega ma podobne spalanie do mnie, więc nie wiem czemu zapanowało zdziwienie, że przy normalnej jeździe silnik DCI spali w okolicach 6 l- nawet poniżej można zejść <piwko> ja też po mieście jeżdżę i też spalam podobnie- dziwi mnie spalanie na poziomie 8- 9 l :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to należy sprecyzować dane pojazdów, a w tym przypadku masę i gabaryty.

Bo niektórzy nie czytają chyba uważnie postów, albo nie bardzo orientują się w temacie.

Więc po pierwsze jak tu kolega opisuje, że spalanie na poziomie 6L. to dla niego żadne zaskoczenie przy silniku 1,9, ok. być może Megan I tyle pali po mieście, nie będę się spierał, ponieważ nie miałem do czynienia z tym modelem.

Kolego POTENTILA, ale masz tak o jakeś 300kg lżejszą budę, bo Megane I to nie Scenic II. Wysokość auta też ma w tym wypadku znaczenie.

Napisałem ,że na krótkich odcinkach i przy niedogrzanym silniku spalanie przekracza 8L. i to nie dziwota.

I to jest norma wśród posiadaczy Megane II lub Scenic II. Faktycznie, przy mało dynamicznej i bardzo spokojnej jeźdie można zejść nawet sporo poniżej progu 8L. ,ale to żadna przyjemność z jazdy tak zamulać lub jak kto woli zaduszać auto.

Wiem to, ponieważ użytkuję oba modele.

Podkreślam mowa jest tu cały czas o jeździe po mieście.

Pozdrawiam.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hymmen masz rację, nie neguję wartości spalania ani tym bardziej różnic wagowych <piwko>

 

Ale powiem jedno, faktycznie jazda z większymi obrotami- mam na myśli okolice w moim wypadku 2.000 lub 2.200 obrotów, to czuć różnicę w pracy silnika- oczywiście na plus.

Nawet taka jazda, w moim aucie nie powoduje dużego wzrostu spalania- zamykam się w 6 litrach spokojnie :) wiadomo, co auto inna jazda, co kierowca inna noga :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje spalanie z soboty, z trasy (autostrada): przy wyjeździe z Żagania wyzerowałem kompa i po dojechaniu do Wrocławia komp pokazał mi 5,9. Prędkość stała 130km/h (tempomat). Po pokręceniu się po Wrocławiu i powrocie do domu również autostradą (prędkość stała 135km/h z tempomatem) spalanie z dystansu ok. 400km zamknęło się w 6,1 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

u mnie w kombi 1.9dci 120KM jest spalanie w trasie ok. 6 litrów, w mieście latem ok. 7,5 litra, w zimie w mieście pali już 8,5-9 litrów. W mieście (Wrocław) głównie krótkie odcinki, do pracy, do domu, do sklepu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myslalem ze moja Renia ma duze pragnienie a pali obecnie 6,7 l / 100 km.

 

Jazda: 70% miasto,30% autostrady,drogi szybszego ruchu.

 

A pytanie jadac autostrada predkoscia np. 150-160 km/h mam spalanie wieksze niz srednia w miescie to normalne czy komp warjuje(przy mniejszej predkosci niby jeszcze wieksze spalanie,tak pokazuje komp)?Skrzynia 6-cio biegowa motorek 1.9 dci 120 kucykow pony.

Edytowane przez kolo 5000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje ostatnie tankowanie:

 

- 52 litry,

- 780 km przejechanych,

- 6,6/100 średnie spalanie

 

Warunki w jakich jeździłem to:

 

- 370km to autostrada (130km/h - tempomat),

- 100km to drogi pozamiejskie (80-110km/h),

- 310km to czyste miasto, krótkie 3-5km odcinki (jazda normalna, bez PSJ ani bez szaleństwa)

 

Ps. A może sporządzić osobny "podwieszony" temat o spalaniu naszych Meganek ?? Np. osobno dla diesli i osobno dla benzynek, albo nawet i wspólnie, ale z podawaniem warunków w jakich dokonywaliśmy pomiarów ??

Edytowane przez Viniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!