Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.4 16V


nuklear

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Poszukuje nowego-starego samochodu i wpadła mi w oko Megane II z 2005 (rejestracja 2006) roku z silnikiem 1.4 16V. Auto od pierwszego właściciela z polskiego salonu, pan w wieku ok 60 lat. Wersja auta zero+ czyli klimatyzacja, el szyby przednie, komputer, wspomaganie. Kiedyś śmigałem Megi I w wersji ECO wiec takie wyposażenie to już coś :) Na początku serwisowane w ASO, potem w warsztacie w drodze "na wieś".

 

Przebieg podobno 64tys... auto pojechało (prowadziłem, blisko 15km) do znajomego warsztatu. Diagnoza - nie bity, bez rdzy, przebieg prawdopodobny, zawieszenie ok ale:

 

- tylne zaciski się zapiekły (po podniesieniu koło się obraca tylko po mocnym pociągnięciu ręką), mogą być do czyszczenia a może być potrzebna wymiana.

- komputer wywala błędy:

- - B120F Kontrola napięcia zakłócenia działania, ilość usterek 1

- - B1401 Czujnik poziomu oleju zakłócenia działania, ilość usterek 1

- - C1609 Komunikacja z ABS/ESP zakłócenia działania, ilość usterek 1 (ABS działa, sprawdzone na drodze)

- klima podobno szumi, ale porównując z obecnym autem jak dla mnie w ogóle jej nie słychać

- do wymiany rozrząd i płyny, ale to standard

- poduszka od strony rozrządu lekko luźna

 

Pytanie - czy te błędy to może być coś poważnego (podobno mogły się pojawić przez zwarcie z masą) i ogólnie co sądzicie? Cena okazyjna, więc można wydać trochę na naprawy, auto jeździ bez problemu tylko martwią mnie te zaciski i błędy.

 

Pozdrawiam,

NK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszka to pierdoła, parę dych, do stówy. Tylne zaciski też nie brzmią bardzo kosztownie. Przy rzadkim jeżdżeniu mają prawo się zapiec.

 

Usterki elektroniczne jak dla mnie nie brzmią strasznie. Warto to dokładnie sprawdzić, ale skoro ABS działa, olej w razie czego możesz sprawdzać bagnetem dopóki nie naprawisz, to z bardziej niepokojących rzeczy pozostała kontrolka napięcia. Faktycznie te "zakłócenia" to może być chwilowe zwariowanie komputera na jakimś przebiciu, wtedy problem nie istnieje.

 

Jeśli cena jest normalna, to ja bym był na tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima szumi czy nie, ale jak ustawisz na średnią prędkość, to czy chłodzi. Komunikacja ABS/ESP, ma prawo pokazywać błędy, skoro klocki trzymają poprzez zapieczone klocki, tak może się zdarzyć, kiedy jakiś mechanik, wymieni klocki, ale nie oczyści i przesmaruje zacisków/tłoczków/cylinderków. Trzeba sprawdzić czy czasem okładziny się nie skończyły,(napisałeś zaciski, więc rozumiem, że hamulce bębnowe. Nie mówię, że było tak w tym przypadku, ale znam pana lat ok.60, który swoją dość nową Astrą, przejechał 15km na ręcznym. Panie, wcale nie chce jechać - nie ma siły. Do wymiany miał również bębny, bo były prawie czerwone, nawet śrub wulkanizator nie mógł odkręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, klima chodzi i nie śmierdzi. Na tyle są hamulce tarczowe - pisałem o zaciskach klocków. Podczas jazdy nie czuć aby coś z tyłu hamowało (aby ruszyć kołem na podnośniku można popchnąć jedną ręką więc nie ma prawa hamować auta). Ręczny faktycznie był dość krótki. Jeszcze piszczały klocki z przodu, ale okładziny były grube więc pewnie jakieś badziewne klocki dają w ASO (brat miał podobnie w Scenicu).

 

Z historii serwisowej poza standardowymi rzeczami była robiona:

 

- przekładnia - jest faktura ale nie założyli spowrotem osłony

- wymieniane cewki - teraz są od różnych producentów, znowu jakaś oszczędność lub niewiedza poprzedniego właściciela - czy może to być problem? jakby co jakie cewki polecacie?

 

Myślę że weźmiemy to auto i będzie OK, cena jest poniżej 20k więc nie ma co wydziwiać, dość się szrotów naoglądałem <piwko> tylko znajdziemy jakiś dobry warsztat na Śląsku i zrobimy co trzeba,

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!