Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana Filtrów powietrza, kabinowy i paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Dziś wymieniłem Filtrona na Purfluxa moim zdaniem nowy jest :

*delikatniejszy

*ma lepszą uszczelkę

*pasuje idealnie stary był luźny w obudowie ten wchodzi z lekkim oporem i dolega pięknie

*ma wzmocnienie na środku przez co nie wygina się co jest ważne przy turbodoładowanych silnikach.

 

Za 10kkm napisze czy był czysty czy brudny filtron był brudny tylko w tych górkach ale miał w sobie dużo piasku i żwiru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie czysty to się zdziwię jak brudny będę się cieszył ;)

 

[ Dodano: 2010-06-16, 18:50 ]

A jak to jest z tym odpowietrzaniem? DO czego służy ta zatyczka gumowa na dnie filtra i jak wykonać odpowietrzanie układu dokładnie i usuwanie wody z układu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To ja się też przyłączę do pytań. Gdzie jest filtr paliwa i pompa paliwa w Megane II Grandtour 1,6 16V z 2003r.? Chyba czeka mnie wymiana filtra albo pompy bo dzisiaj Meganka odmówiła mi współpracy na benzynie... na szczęście na gazie jeszcze jeździ.

 

Przy okazji: czy taki dziwny zapach jakby palonego plastyku wydobywający się z wlewu paliwa to objaw zatarcia lub spalenia się pompy paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Okej dziś wymieniłem żadnych problemów trzeba jednak odgiąć nadkole ja wyciągałem 3 zatyczki i dwie śruby które potem nadały się do użytku. Następnie odłączyłem przewody i zaślepiłem jeden ten górny środkowy zgodnie z instrukcją PurFlux'a.

 

Problemem natomiast było/jest odpowietrzenie i to że nie mogłem pompką naciągnąć paliwa, pompowałem szybko i wolno jedynie paliwo stawało za pompką około 2 cm przewody były pełne podejrzewam że w tych końcówkach są zaworki zwrotne ale filtr miałem pusty, odpaliłem auta pochodziło 5 sekund zgasło odpaliłem znów ( trochę pokręcił ) zassał paliwo nie równo pochodził i było ok z pompy wróciła sama piana ale potem wszystko było okey

 

I taka prośba może mi ktoś powiedzieć jak odpowietrzyć układ i wyjąć tą zatyczkę do odpowietrzania i czy chyba zielonym mianowicie tym którym wędruje paliwo do pompy może iść powietrze czy nie?

 

[ Dodano: 2010-09-20, 23:00 ]

mrarek, Z ciekawości rozłożyłem swoj stary filtr paliwa no i nei było tam nic metalicznego w sumie były jakieś takie twarde syfy ale było to podobne raczej do piasku bądź rdzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TUTAJ masz pokazane, co jest przyczyną uszkodzeń w układach paliwowych naszych silników. więc skoro nie miałeś metalicznych brudów, to tylko się cieszyć :)

 

na fotce

002fz.jpg

widać, nad zieloną szybkozłączką takie małe czarne pokrętło - to odpowietrznik. nawet jak pare bąbli na początku pójdzie z filtra to nie szkodzi - samo się odpowietrzy. później nie powinno już powietrza zaciągać do przewodu.

na powrocie (do filtra) mogą być bańki powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi tylko jak mam odpowietrzyć wydłubać tą zatyczkę? U mnie ktoś próbował ale nie idzie bo jest prawie rozwalona cała. Co do powietrza to u mnie szło przed i po wymianie nie wielkie bąble lecz bąbelki pojedyncze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem natomiast było/jest odpowietrzenie

Ta pompka - gruszka to taki wynalazek który po roku już nie działa. Ja odpowietrzam filtr w następujący sposób: po założeniu nowego filtra zakładam szybkozłączki na wszystkie króćce oprócz białego środkowego. Na środkowy natomiast zakładam 70 cm. przewodu igilitowego o średnicy 8 mm. Następnie zasysam :) powietrze z filtra do momentu ukazania się w nim paliwa. Później szybka zamiana wężyka na szybkozłączkę. Odpalam silnik i jest ok. Wszystko samo się odpowietrza. Nie zdarzyło się by po takiej wymianie silnik zgasł.

mrarek Pozakładałeś małe filterki na przewodach paliwowych. Ja swego czasu w scenicu z slnikiem 1,9dti też miałem taki filterek, ale gdy przyszły mrozy to on po prostu miał za małą wydajność, małą powierzchnię filtrującą i silnik gasł z braku paliwa. Latem było ok. Myślę, że założyłeś filterek do ON, a on posiada większe otworki i nie sądzę by był w stanie zatrzymać drobniutkie opiłki metalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kepa416 ZTCW samo się tamtędy odpowietrza. nie trzeba nic tam grzebać i wydłubywać ;-)

 

aniewa zasysam podobnie (rak płuc pewny). filterki założyłem przeznaczone do ON. z racji, że trwa okres obserwacji to i w zimie będę patrzył, czy nadążają z przepychaniem paliwa. podobno (infomacje od zaprzyjaźnionych mechaników) takie filtry są w stanie wyłapać opiłki. no i druga rzecz - przez te filtry widać coś ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!