Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wakacje - Dojazd do Bułgarii


mkotek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

w połowie sierpnia wybieramy się ze znajomymi na wakacje do Bułgarii (okolice Burgas), ale muszę przejechać przez Sofie (odebrać żonę z córą z lotniska <piwko> ) Zastanawiamy się którą drogą lepiej (szybciej) jechać tzn:

- Słowacja -> Węgry -> Rumunia -> Bułgaria

- Słowacja -> Węgry -> Serbia -> Bułgaria

 

Wersja przez Rumunie jest minimalnie krótsza (o ok. 100km), ale niewiele autostrad po drodze. Wersja przez Serbie ma za to dużo więcej odcinków po autostradach, ale trzeba dwa razy przekraczać granicę Unii (Węgry-Serbia i Serbia-Bułgaria) i podobno są kolejki na tych granicach.... Wie ktoś może jak wygląda sytuacja z tymi kolejkami? Albo jak się jeździ po Rumunii? Możecie coś doradzić?

 

Pozdrawiam

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku byłem w Turcji, autobusem. Jechaliśmy z Katowic na Cieszyn - Czadcę - Martin-Balassagyarmat - na obwodnicę autostradową Budapesztu - Szeged - Novi Sad - Belgrad - Nis - Pirot - Sofiav - Plovdiv - Edirne i dalej

Droga super! Przez większość drogi autostrada. Węgry przejeżdżasz prawie całe, Serbię też od Nis do granicy z BG jest tylko odcinek "normalnej" drogi, ale w super stanie z przepięknymi widokami, Niespecjalny jest odcinek do Sofii i obwodnica. Po wjeździe na autostradę jedzie się jak u nas.

Na granicach H/SRB i SRB/BG nie staliśmy dłużej niż 30-40 minut, przypominam autobus z ok 60 osobami w środku, w obie strony. Nikt nie chciał otwierać bagażników, Śmialiśmy się, że mogliśmy wziąć kilku Turków <piwko>

Ruch osobówek odbywał się praktycznie na bieżąco. Jakiś strasznych kolejek nie widziałem. Faktem jest, że byłem pomiędzy 9 a 19 czerwca, czyli przed sezonem, ale było też kilka aut z Niemiec czy Holandii i również przejeżdżały na bieżąco.

Po Rumunii jedzie się jak w Polsce, z tym, że spotyka się więcej konnych zaprzęgów, traktorów i czasami można trafić na stada rożnej maści rogacizny wałęsającej się po drogach :notacrook: to ostatnie zasłyszane od tych co byli.

Zastanów się czy nie nocować gdzieś po drodze, w końcu z W-wy do Sofii masz prawie 1500km. Nie twierdzę, że nie da się tego przejechać w jeden dzień, ale pamiętaj, że nie jedziesz cały czas autostradą. Na Słowacji i Węgrzech lepiej stosować się do ograniczeń prędkości bo możesz słono za to zapłacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@meganecoupe02 - dzięki juz czytałem wcześniej <piwko>

 

@P_r_z_e_m_o - właśnie o taką informację mi chodziło :notacrook: I od kogoś kto rzeczywiście jechał podobną trasą, a nie tylko słyszał lub znalazł w necie :)

Węgry sprawdziłem w tym roku na moto - rzeczywiście autostrada jest praktycznie od granicy ze Słowacją do Serbii :)

Trasy nie robimy na raz :) - startujemy tak w ogóle z Mielca, a nocleg planujemy w Serbii gdzieś koło Kragujevac czy jak to się pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w 2009 w Sierpniu byłem w Burgas(Sarafovo). Jechałem przez Serbie. Też nie trafiłem na korki na granicy H/SRB, chociaż jadąc do Bułgarii to korek w stronę H był dość spory. Wszystko przez pseudo Niemców, Holendrów itd. a to wszystko Turcy, którzy po połowie sierpnia wracali z Turcji. Najlepiej mieć CB i pytać osób jadących od SRB co się dzieje na granicy. Jak będą korki to można jechać na 2 przejście Tompa ok 30-40km obok. Przeważnie pusto(info z innego forum), polecam zajrzeć na linkCo to kontrolowania to bez problemu, nie wiem czemu ale zawsze jak jadę gdzieś na południe to Polaków puszczają bez rygorystycznej kontroli. W Chorwacji przeważnie machają ręką tylko. Na wjeździe do Bułgari miałem to samo, spojrzeli na paszporty, zapytali gdzie jedziemy i finito. A jakiś Niemców ściągnęli na bok i dość poważnie kontrolowali.

Trasa jaką jechałem to Korbielów-> Dolny Kubin-> Bańska Bystrzyca-> Budapeszt-> Novi Sad->Nis->Sofia->Stara Zagora-> Burgas

Najgorzej dojechać do granicy SK/H później już idzie elegancko. W Serbii na brankach bez problemu płatność kartą, z paliwem też nie ma problemu(jakość itp),kartą płaciłem bez problemu. Tankowałem na OMV- EuroDiesla. Głupio, że tak opisuje ale niektóry robią z Serbii dziki kraj. Spotkałem się z opinią, że policja z suszarką co chwile się czai, ja nie spotkałem ani jednego patrolu. Jak palisz/ktoś ze znajomych to z tego co pamiętam to cygarety dość tanie, miałem kupić ale wykupiły mi wszystko przygraniczne "mrówki". Pusty sklep na granicy został. Chyba mieli jakiś układ z celnikami.

Wdł. tego co tak wrzuciłem w google maps to tylko 55km różnicy w kilometrach a czasowo godzinę szybciej. Także ja raczej na twoim miejscu wybrał bym trasę przez SRB.

 

P.S. P_r_z_e_m_o podziwiam, że wybrałeś się autobusem. My stwierdziliśmy, że "nowe" auto(2,5roczne) w garażu stoi a my będziemy się męczyć w autobusach, ostatni raz autobusem byłem w Grecji w 2001. Od tego czasu tylko samochodem podróżujemy, w tym roku ponownie Chorwacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to cygarety dość tanie

Za cztery karton zapłaciłem 131 zł, płaciłem kartą, trzeba było więcej kupić. <piwko> Bez problemu można kupić na stacjach benzynowych.

Wódeczka też w cale nie jest taka droga :notacrook:

P_r_z_e_m_o podziwiam, że wybrałeś się autobusem

Wcześniej napisałem, że byłem w Turcji. Nie napisałem, że była to wycieczka objazdowa, Edirne - Galibollu - Troja - Izmir - Didim - Aydim - Milet - Pamukale - Usak - Kutahya - Istambuł - Edirne i z powrotem do Polski BG, SBR, H, SK.

Nie ma opcji, żeby w takim czasie i za te same pieniądze zwiedzić tyle co w przypadku wycieczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam,

 

może ktoś w tym roku wybiera się autem na wakacje do Bułgarii więc i ja się podzielę moimi spostrzeżeniami z wakacji w 2011r.

 

Dojazd do Bułgarii:

- Warszawa-Mielec(bo tak mi pasowało)-Barwinek-Kosice(SK)-Miskolc(HU)-Budapeszt(HU)-Szeged(HU)-Belgrad(SRB)-Nis(SRB)-Sofia(BY)-Burgas(BY) - ok 2 tys km.

Droga powrotna taka sama.

 

Jak się jeździ po Polsce każdy wie. Na Słowacji jest podobnie (brak autostrad;) ), tyle że potrzebna jest winieta. Węgry - jedynie od granicy Słowackiej do Miskolca jest zwykła droga (ok. 50km). Dalej już praktycznie do granicy z Serbią jest autostrada. Na Węgrzech obowiązuje elektroniczna winieta (do nabycia na każdej stacji). Kontrola winiet na Węgrzech polega na tym, iż zazwyczaj za pierwszą stacją benzynową stoi w krzakach radiowóz robiący fotki przejeżdżającym autom - jak którejś rejestracji nie ma w bazie = nie ma winiety. Nie wiem co wtedy robią - bo jakiegoś patrolu po drodze nie widziałem co by łapał ludzi - ale może jako że to unia to przychodzi potem mandat do PL.

 

Granica HU-SRB - przejście na autostradzie za Szeged jest mocno oblegane w sezonie wakacyjnym - jadąc do Bułgarii przekraczałem je w sobotę po południu - stałem na granicy ok 1.5h - więc jeszcze nie tak tragicznie. Ale kolejka w przeciwną stronę ciągnęła się 3-4km po autostradzie (stanie ok. 4-5 godzin). Ale można nie stać w tej kolejce - jest "objazd" - przejście jest również w miejscowości Kelebija (SRB). Nadrabia się pewnie ok. 60km drogi, ale nie ma na nim kolejek. Ja korzystałem z niego wracając z Bułgarii - zjeżdża się z autostrady w Serbii na miejscowość Subotica a dalej są znaki na Kelebija.

Droga przez Serbię jest w porządku - poza tym, że trzeba płacić na bramkach za autostrady. Ale praktycznie od granicy z Węgrami do miejscowości Nis jedzie się autostradą. W okolicach Nis zjeżdża się z autostrady na drogę lokalną do granicy z Bułgarią (ok. 120km). Sama droga nie jest zła - trzeba tylko uważać na znaki - bo nawigacja (Garmin) czasami się gubi i mówi "jedziesz po polu" <_<

 

Granice SRB-BY przekraczałem za miejscowością Dimitrivgrad - tutaj nie było kolejek - no może 20-30 minut stania :mrgreen:

Dalej kierunek na Sofie - niestety do Sofii nie ma autostrady - dopiero od Sofii w kierunku Plovdiv jest autostrada - jakieś 180km - potem już droga lokalna. Potem jest jeszcze ze 40km autostrady przed Burgas. Generalnie w Bułgarii jest od cholery policji na drodze - ja się kierowałem zasadą "nie jadę szybciej niż lokalesi" - jak lokalesi jechali szybciej to znaczy, że można szybciej - jak hamowali znaczy się, że stoją. I jeszcze jedno - Bułgarzy wyprzedzają na "białka" (chowają się wtedy jak już widzą białka w oczach kierowcy jadącego z przeciwka :mrgreen: )

 

Jak ktoś ma jakieś pytania to niech pisze <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!