Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rzuca-dławi się


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam Megane II 1.9 diesel,120konny silnik,6stopniowa skrzynia,przebieg 18000tys.

Podczas jazdy auto dławi się,rzuca.Auto było już w kilku warsztatach i żaden mechanik nie potrafi zdiagnozować przyczyny.

Po podłączeniu pod komputer auto nie wykrywa żadnych błedów.Wymieniałem już wszystkie filtry,olej oraz czujnik wału rozrządu,niestety objaw dalej ten sam.

Autem rzuca podczas jazdy przeważnie,przy dodawaniu gazu lub kiedy auto jest na biegu.Na luzie jest raczej ok.Wygląda to tak,że jadąc np.20km nic się nie dzieje,a następne 20 km.rzuca,potem znowu się uspokaja i tak w kółko.Czasami jeżdżę kilka dni i wszystko jest ok,a potem znowu się zaczyna. Jesli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc.Tułam się już od dwóch miesięcy po warsztatach i bez efektu.

Edytowane przez mao2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CYTOWANIE

Turbina pracuje ok.Co do pompy i i wtryskiwaczy to nie wiem ale jeśli auto było u kilku mechaników to myślę,że wykluczyli pompę oraz wtryskiwacze.

Może ktoś z forum miał podobny objaw i nakieruje.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
myślicie że nie ma sensu wymieniać czujnika położenia wału???

Ja bym najpierw zmierzył rezystancję na ciepłym i zimnym silniki(zaraz po jeździe) jeżeli rezystancja będzie w zakresie +/_ 50 Ohm to bym go tylko wyczyścił. W sumie to nawet nie trzeba nic odkręcać tylko pomierzyć na wtyczce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,Panowie mija rok aproblem u mnie się na tyle nasolił,że cięzko jechać. Może ktoś ma podobny problem i może nakieruje,jak to naprawić.Tak jak pisałem mechanicy rozkładają ręce. Ewentualnie proszę o namiar na jakiegoś magika z podkarpackiego,który by się podjął naprawy,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę jeszcze raz i dobrze sprawdzić wtryskiwacze i pompę paliwa.

Czujnik doładowania sprawdzony, EGR też?

Rozrząd kiedy był wymieniany?

Czy masz pewność, co do mechanika który to robił?

czy auto odpala za pierwszym razem?

 

Powiem tak, miałem przez krótki okres podobną sytuację, wyczyszczenie EGR pomogło.

A zasyfiony był strasznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytowanie

1.Czujnik sprawdzony,EGR również.

2.Rozrząd wymieniany przy 140tys,teraz mam 190tys.

3.Co do mechanika,raczej tak bo auto było już u trzech mechaników.

4.Auto pali za pierwszym razem bez zająkniecie.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

Po co cytujesz całego posta skoro odpowiadasz bezpośrednio pod nim :D

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwa, wtryskiwacze, turbo, EGR, a może od razu cały silnik wymienić ?? ;) :D

 

Przecież od razu widać z objawów, że problem siedzi w elektryce, a nie mechanice. Gdyby problem był mechaniczny, to objawy nie pojawiały by się losowo w dowolnym czasie... ludzie myślcie trochę logicznie ;d

 

Komputer wariuje, bo dostaje błędny odczyt z któregoś z czujników. Najprawdopodobniej wina siedzi w przepływomierzu Dlatego jak działa dobrze, to jest ok, innym razem źle = błędny odczyt co do ilości dostarczanego powietrza = zmniejszenie dawki paliwa = dławienie się i szarpanie przy przyśpieszaniu = brak mocy. Tak to mniej więcej wygląda.

 

 

 

Odnośnie podłączania pod komputer, to jakim programem miałeś to robione ? Na małych warsztacikach nie mają dobrego oprogramowania, o ile w ogóle coś mają, więc jestem ciekaw jak robili te diagnoze ; )

 

Druga sprawa jeszcze, podłączać się pod kompa i sprawdzać błędy najlepiej robić w trakcie jazdy.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!