Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rzuca-dławi się


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam Megane II 1.9 diesel,120konny silnik,6stopniowa skrzynia,przebieg 18000tys.

Podczas jazdy auto dławi się,rzuca.Auto było już w kilku warsztatach i żaden mechanik nie potrafi zdiagnozować przyczyny.

Po podłączeniu pod komputer auto nie wykrywa żadnych błedów.Wymieniałem już wszystkie filtry,olej oraz czujnik wału rozrządu,niestety objaw dalej ten sam.

Autem rzuca podczas jazdy przeważnie,przy dodawaniu gazu lub kiedy auto jest na biegu.Na luzie jest raczej ok.Wygląda to tak,że jadąc np.20km nic się nie dzieje,a następne 20 km.rzuca,potem znowu się uspokaja i tak w kółko.Czasami jeżdżę kilka dni i wszystko jest ok,a potem znowu się zaczyna. Jesli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc.Tułam się już od dwóch miesięcy po warsztatach i bez efektu.

Edytowane przez mao2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CYTOWANIE

Turbina pracuje ok.Co do pompy i i wtryskiwaczy to nie wiem ale jeśli auto było u kilku mechaników to myślę,że wykluczyli pompę oraz wtryskiwacze.

Może ktoś z forum miał podobny objaw i nakieruje.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
myślicie że nie ma sensu wymieniać czujnika położenia wału???

Ja bym najpierw zmierzył rezystancję na ciepłym i zimnym silniki(zaraz po jeździe) jeżeli rezystancja będzie w zakresie +/_ 50 Ohm to bym go tylko wyczyścił. W sumie to nawet nie trzeba nic odkręcać tylko pomierzyć na wtyczce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,Panowie mija rok aproblem u mnie się na tyle nasolił,że cięzko jechać. Może ktoś ma podobny problem i może nakieruje,jak to naprawić.Tak jak pisałem mechanicy rozkładają ręce. Ewentualnie proszę o namiar na jakiegoś magika z podkarpackiego,który by się podjął naprawy,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę jeszcze raz i dobrze sprawdzić wtryskiwacze i pompę paliwa.

Czujnik doładowania sprawdzony, EGR też?

Rozrząd kiedy był wymieniany?

Czy masz pewność, co do mechanika który to robił?

czy auto odpala za pierwszym razem?

 

Powiem tak, miałem przez krótki okres podobną sytuację, wyczyszczenie EGR pomogło.

A zasyfiony był strasznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytowanie

1.Czujnik sprawdzony,EGR również.

2.Rozrząd wymieniany przy 140tys,teraz mam 190tys.

3.Co do mechanika,raczej tak bo auto było już u trzech mechaników.

4.Auto pali za pierwszym razem bez zająkniecie.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

Po co cytujesz całego posta skoro odpowiadasz bezpośrednio pod nim :D

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwa, wtryskiwacze, turbo, EGR, a może od razu cały silnik wymienić ?? ;) :D

 

Przecież od razu widać z objawów, że problem siedzi w elektryce, a nie mechanice. Gdyby problem był mechaniczny, to objawy nie pojawiały by się losowo w dowolnym czasie... ludzie myślcie trochę logicznie ;d

 

Komputer wariuje, bo dostaje błędny odczyt z któregoś z czujników. Najprawdopodobniej wina siedzi w przepływomierzu Dlatego jak działa dobrze, to jest ok, innym razem źle = błędny odczyt co do ilości dostarczanego powietrza = zmniejszenie dawki paliwa = dławienie się i szarpanie przy przyśpieszaniu = brak mocy. Tak to mniej więcej wygląda.

 

 

 

Odnośnie podłączania pod komputer, to jakim programem miałeś to robione ? Na małych warsztacikach nie mają dobrego oprogramowania, o ile w ogóle coś mają, więc jestem ciekaw jak robili te diagnoze ; )

 

Druga sprawa jeszcze, podłączać się pod kompa i sprawdzać błędy najlepiej robić w trakcie jazdy.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!