Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaka instalacja współpracuje z komputerm?


Vesper88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem szczęśliwym posiadaczem Megane II z 2003r. z silnikiem 1,6.

Chciałbym założyć do niej LPG, ale tutaj zaczynają się schodki.

Ile musiałbym wydać na założenie LPG działającego jak oryginalna instalacja zakładana w tym samochodzie oraz czy taka instalacja będzie dobrym rozwiązaniem?

No i gdzie w okolicy Krakowa lub Libiąża, ew. gdzieś po drodze mógłbym założyć takie coś w sposób profesjonalny?

Pozdrawiam :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam BRC Sequent24 pełny (nie light) w cenie ok. 2500 zł.

Zalety:

2 lata gwarancji bez limitu km, dostępnej w całym kraju.

Bardzo dobre wtryskiwacze.

Odporna na niezbyt dokładny montaż.

Montowana fabrycznie w takich markach: Citröen, Peugeot, Subaru, Chevrolet, Ford, Mitsubishi, Fiat, Hyundai, Daewoo

Wady:

Mniejsza możliwość regulacji centralki niż np. przy Stagu. Ale przy tym silniku, to i tak nie ma znaczenia.(Może to również zaleta, gazownik nie ma co spierniczyć).

Najważniejsze to kumaty gazownik.

Gazownika szukaj tutaj:

http://www.lpg-brc.pl/index3_wojewodztwo.php?name=malopolskie1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I przy tej instalacji komputer będzie pokazywał mi prawidłowe spalanie gazu, podczas jazdy na gazie zaświeci się kontrolka GAS i wskaźnik poziomu paliwa podczas jazdy na gazie będzie pokazywał ile zostało go w butli?

 

[edit]

Powiedzcie mi bo ciężko mi znaleźć, jakie korzyści dają szybsze wtryskiwacze?

Edytowane przez Vesper88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, na tej instalacji komputer nie będzie pokazywał spalania gazu, ani nie zaświeci się kontrolka GAS.

Szybsze wtryskiwacze dają możliwość krótszych czasów wtrysku na biegu jałowym silnika. Jest to kluczowe szczególnie dla silników z półsekwencyjnym lub ciągłym wtryskiem. Tam czasy bywają bardzo krótkie. To tak w skrócie, bo są też inne powody do montowania szybszych wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega napisał. Na obecną chwilę, żadna ogólnodostępna instalacja na naszym rynku nie współpracyje z fabrycznym interfejsem Renault.

W Renówkach fabrycznie montowana była AG (TeleflexGFI), specialnie dostosowana do Renault. Coś podobnego montował kiedyś Elpigaz, możesz tam popytać.

Należy jeszcze rozróżnić: Instalacja fabryczna montowana bezpośrednio podczas produkcji pojazdu, na taśmie montażowej w fabryce Renault,

oraz instalacja montowana przez ASO do nowego pojazdu, bez utraty gwaracji.

 

Zdjęcia fabrycznej instalacji Renault w Scenicu:

http://img42.imageshack.us/g/zdjcie1508.jpg/

 

Szybkie wtryskiwacze:

szybsza reakcja na sygnał sterujący (szybsza reakcja na pedał gazu)

precyzyjniejsze dawkowanie lpg, więcej cykli pracy w krótszym okresie, co za tym idzie, bardziej równomierna praca silnika, mniejsze zużycie paliwa.

 

Z opisu wtrysków Matrix:

 

•Szybkość pracy która powoduje możliwość zastosowania ich zarówno w bardzo nowych silnikach jak i w silnikach niesekwencyjnych w których wszystkie wtryskiwacze benzynowe pracują razem a czas wtrysku jest bardzo krótki. Dzięki szybkości potrafią w jednym cyklu podać bardzo mało gazu - tyle ile potrzeba poprawia to spalanie i kulturę pracy silnika

•Równomierność dawkowania - każdy cylinder dostaje taką samą dawkę paliwa - a przy innych tanich wtryskiwaczach jeden cylinder dostaje 30% więcej niż drugi i to nadrmiarowe paliwo jest marnowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

 

Czyli tak, instalacji pracującej jak fabryczna nie założę :/

I teraz pytanie: Czy jak do tej instalacji BRC założyć lepsze wtryski to czy odczuję różnicę w spalaniu i osiągach oraz czy ta różnica będzie współmierna do poniesionych wyższych kosztów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do instalacji BRC SQ24 pełnej nie założysz innych wtrysków, tylko fabryczne BRC w Twoim przypadku w kolorze pomarańczowym, są to jedne z lepszych wtrysków na rynku. (cena za instalkę 2500 zł)

Spalanie i osiągi będą porównywalne z innymi nawet droższymi instalacjami.

W budżetowej (tańszej) instalacji BRC SQ24 Light zakładają tańsze wtryski Pan Evo, ale tego już bym nie polecał.

 

Ewentualnie, możesz pomyśleć o czym na Stagu, tam dobór kompenentów masz dowolny np:

 

 

Sterownik: Stag 300+ (lub 4+)

Reduktor: Zavoli N (lub AC RO1)

Wtryskiwacze: Hana 2000 lub Matrix HD344 (żadne tam velteki czy Magic Jety)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro spalanie i osiągi są porównywalne to nie widzę potrzeby aby robić składaka i płacić więcej za niego, zresztą jakoś ufam bardziej zestawom. Ale teraz jeszcze pytanie mam i to by było chyba ostatnie :applause:

Czy tą instalacje BRC będą potrafili w Wielkiej Brytanii gazownicy obsłużyć? Mam zamiar w niedalekiej przyszłości pojechać tam na dłużej i się zastanawiam czy na serwis do polski będę musiał jechać, czy może dadzą sobie tam rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montowana fabrycznie w takich markach: Citröen, Peugeot, Subaru, Chevrolet, Ford, Mitsubishi, Fiat, Hyundai, Daewoo

Tak na szybko co jest gdzie fabryczne:

Citroen/Peugeot - Koltec

Subaru - Koltec

Chevrolet - BRC tylko w Polsce, reszta UE Fahrmitgas

Ford - Koltec

Mitsubishi - Colt BRC, Lancer Teleflex

Fiat - Tartarini

Hyundai - BRC tylko na polskim rynku

Daewoo - Beidini

Renault - LandiRenzo

Dacia - 1,2 BRC, reszta LandiRenzo

Skoda - LandiRenzo

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje informacje pobrane są stąd:

 

http://www.lpg-brc.pl/page6.html

 

czyżby świadomie wprowadzali, w błąd klientów? To się nadaje do Rzecznika Praw Konsumentów.

 

angielska strona podaje marki samochodów gdzie jest montowany BRC fabrycznie (factory-fitted):

 

http://www.greenfuel.org.uk/company/brc

 

Paweł, może podasz swoje źródło.

 

Citroen/Peugeot - Koltec

Jednak BRC, http://www.okgaz.pl/technologia/4294-polacy-montuj-lpg-w-peugeocie.html

 

Ciekawy artykuł:

 

http://www.autoflesz.pl/artykuly/105,Gazowe_alergie_instalacje_gazowe_w_nowych_autach_na_gwarancji_cz_1.html

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 Prezes

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nic a nic :applause:

Instalację założę zaraz po wymianie tarcz i klocków z tyłu (warsztat krzyknoł 880zł to dużo czy norma?) i po sprzedaży poprzedniego samochodu <ok> Czyli mam nadzieje że w przyszłym miesiącu już podjadę do założenia instalacji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!