Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaka instalacja współpracuje z komputerm?


Vesper88

Rekomendowane odpowiedzi

czyżby świadomie wprowadzali, w błąd klientów? To się nadaje do Rzecznika Praw Konsumentów.

Nie napisali, że fabrycznie, tylko montowane przez dealerów.

angielska strona podaje marki samochodów gdzie jest montowany BRC fabrycznie (factory-fitted):

Ja tam jeszcze nie spotkałem Jaguara z fabrycznym gazem o czym piszą na tamtej stronie.

W Peugeocie 207 produkowanym na Słowacji, w całej reszcie był montowany fabryczny gaz Kolteca.

Paweł, może podasz swoje źródło.

Fiszki serwisowe producentów, można do nich dotrzeć w internecie.

Z ciekawości trochę wczoraj przegrzebałem lpg forum i nie ma tam zachwytów nad BRC.

Spotkać za to można opinie, że instalacje BRC dobrze maskują błędy serwisantów (np. automatyczne kasowanie checka).

Z firmówek o wiele bardziej polecany jest tam LandiRenzo Omegas.

Drążąc temat można nawet znaleźć opinie, że do niektórych aut instalacje BRC się nie nadają, a STAG radzi sobie świetnie.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto by chyba jeszcze poznać warunki tej ogólnokrajowej gwarancji BRC.

Sylwekdm mam prośbę, jak możesz to zeskanuj (czy zrób fotki) warunków gwarancji, bo z moich informacji (być może dotyczą innych zapisów, starszych) wynika, że gwarancja ogólnokrajowa to pojęcie mocno naciągane.

Owszem, możemy dokonać naprawy w dowolnym (czyt. warsztacie z autoryzacją) ale TYLKO w wypadku jak instalacja stanie kompletnie.

Gwarantem nadal zostaje montażysta i tylko u niego można dokonywać standardowych napraw/regulacji/wymian.

 

Biorąc pod uwagę, że totalne unieruchomienie instalacji serwisowanej wg. zapisów gwarancji i zdrowego rozsądku jest prawie niemożliwe, to ta gwarancja ogólnokrajowa jest bardziej lepem na muchy niż czymś na co faktycznie warto się skusić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisali, że fabrycznie, tylko montowane przez dealerów.Ja tam jeszcze nie spotkałem Jaguara z fabrycznym gazem o czym piszą na tamtej stronie.W Peugeocie 207 produkowanym na Słowacji, w całej reszcie był montowany fabryczny gaz Kolteca.Fiszki serwisowe producentów, można do nich dotrzeć w internecie.Z ciekawości trochę wczoraj przegrzebałem lpg forum i nie ma tam zachwytów nad BRC.Spotkać za to można opinie, że instalacje BRC dobrze maskują błędy serwisantów (np. automatyczne kasowanie checka).Z firmówek o wiele bardziej polecany jest tam LandiRenzo Omegas.Drążąc temat można nawet znaleźć opinie, że do niektórych aut instalacje BRC się nie nadają, a STAG radzi sobie świetnie.

Citroen/Peugeot - Koltec

Subaru - Koltec

Chevrolet - BRC tylko w Polsce, reszta UE Fahrmitgas

Ford - Koltec

Mitsubishi - Colt BRC, Lancer Teleflex

Fiat - Tartarini

Hyundai - BRC tylko na polskim rynku

Daewoo - Beidini

Renault - LandiRenzo

Dacia - 1,2 BRC, reszta LandiRenzo

Skoda - LandiRenzo

Tu też jest wymieniona większość instalacji montowanych przez dilerów.

Jak już wyżej pisałem, instalacje fabryczne dzielimy na instalacje montowane bezpośrednio w fazie produkcji samochodu,

na taśmie produkcyjnej w fabryce (znaczna mniejszość), jak i montowane przez dilerów zachowując wszelkie przywileje gwarancyjne które bierze na siebie diler.

Poza interfejsem do lpg w niektórych samochodach, różnica praktycznie żadna.

Fiszki serwisowe producentów, można do nich dotrzeć w internecie.

Z ciekawości trochę wczoraj przegrzebałem lpg forum i nie ma tam zachwytów nad BRC.

Spotkać za to można opinie, że instalacje BRC dobrze maskują błędy serwisantów (np. automatyczne kasowanie checka).

Z firmówek o wiele bardziej polecany jest tam LandiRenzo Omegas.

Drążąc temat można nawet znaleźć opinie, że do niektórych aut instalacje BRC się nie nadają, a STAG radzi sobie świetnie.

Na tym forum, można bardzo dużo się dowiedzieć i BRC ma tam tak samo dużo zwolenników jak i przeciwników. (poczytaj ostatni temat o Audi A3). Na szczęście to forum nie jest wyrocznią

Dlatego na pierwszym miejscu polecam BRC ponieważ, mam tą instalację i ją znam oraz jestem z niej zadowolony, a żeby tylko swojego nie chwalić,

polecam również komponenty na Stagu, bo to jest również pewna alternatywa jakościowa i cenowa.

Również uważam Omegasa za instalację za nr.1, może razem z VSI Prins, ale to nie ten pułap cenowy.

Poza tym wg. opinii wielu BRC niewiele mu ustępuję. Więc jakość do ceny jest konkurencyjna.

Sam ostatnio bardzo polecałeś dosyć przeciętne graty.

W Peugeocie 207 produkowanym na Słowacji, w całej reszcie był montowany fabryczny gaz Kolteca.

Czyli wymieniasz wybiórczo, na rynek UE

207 to jeden z najpopularniejszych modeli.

Spotkać za to można opinie, że instalacje BRC dobrze maskują błędy serwisantów (np. automatyczne kasowanie checka).

Prawda, ale tylko droższa BRC P&D

Warto by chyba jeszcze poznać warunki tej ogólnokrajowej gwarancji BRC.

Użytkowanie. Każda instalacja BRC jest objęta dwuletnią gwarancją. W przeciwieństwie do instalacji innych producentów, w okresie gwarancji nie ma limitu przejechanych kilometrów a przeglądy gwarancyjne są bezpłatne.

Wszyscy użytkownicy instalacji BRC są objęci programami ubezpieczeń.

Pierwszy to ubezpieczenie pojazdu na czas montażu.

Drugi to ubezpieczenie ASSISTANCE. Ubezpieczenie, które w razie nieprzewidzianej awarii instalacji w dowolnym miejscu Polski, gwarantuje pomoc techniczną jednego z pięćdziesięciu zakładów montażowych działających w programie CZAKRAM ASSISTANCE. Tym samym, dla użytkownika nie ma znaczenia kto i gdzie montował mu instalację gazową.

Użytkownicy instalacji gazowych innych marek nie mają możliwości korzystania z takich warunków.

Od 2003 roku spółka Czakram ma wdrożony system zarządzania jakością potwierdzony certyfikatem ISO 9001.

http://www.czakram.pl/index1a.php

 

Czyli, jak Ci gaz pagibnie, może być pierdułka (obluzowany wężyk itp. nie każdy musi się znać) 500 km od domu, to nie wracasz na benie do domu do garażoweko pana Miecia, tylko podjeżdzasz do jednego z 50 serwisów i wiesz o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fred, nie masz co robić w taki piękny dzień?

Dlaczego wciąż szukasz wrogów do dyskusji? I robisz z fajnego tematu OT. Jak uważasz, że kłamię,

to daj dowód, a nie Ty mi karzesz udowadniać, że piszę prawdę.

Tak jak w temacie:

Poleć chłopakowi instalkę którą sam sprawdziłeś, wymień wady i zalety,

merytorycznie i praktycznie przekonaj go dlaczego tą instalację warto polecić

a ja polecę swoją, również uzasadnię dlaczego ta a nie inna i niech chłopak ma wybór.

Bo oto tu chyba chodzi? Żeby komuś pomóc, a nie tuszować swoje kompleksy, incognito

na forum.

 

Jeśli cię to zadowoli, proszę.post-33168-0-13480500-1310490376_thumb.jpg

post-33168-0-45152700-1310490210_thumb.jpg

post-33168-0-22655100-1310490365_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wyżej pisałem, instalacje fabryczne dzielimy na instalacje montowane bezpośrednio w fazie produkcji samochodu,

na taśmie produkcyjnej w fabryce (znaczna mniejszość), jak i montowane przez dilerów zachowując wszelkie przywileje gwarancyjne które bierze na siebie diler.

Bezpośrednio na taśmie wyżej wymienione instalacje były montowane przez: Citroen/Peugeot, Fiat (cały koncern), Renault, Dacia.

Również uważam Omegasa za instalację za nr.1, może razem z VSI Prins, ale to nie ten pułap cenowy.

Kolega jest właśnie na etapie szukania gazownika do Nissana Primery (2,0 16V 140 KM):

- Stag 300 Plus, Hana H2000, AC R01 2500 zł

- BRC Sequent 2600 zł

- LandiRenzo Omegas 2700 zł (podobno jest jakaś promocja).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli cię to zadowoli, proszę

Widzisz i doszliśmy do konkretów :applause:

Jak pisałem wcześniej mogę znać inne zapisy niż obecne i tak faktycznie jest. Teraz jak by delikatnie złagodzili wszystko, chociaż liczba zastrzeżeń obalających gwarancję nadal sporawa. Faktycznie można by powiedzieć, że jest to gwarancja ogólnokrajowa, choć ja bym to raczej nazwał awaryjnym serwisem ogólnokrajowym.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega jest właśnie na etapie szukania gazownika do Nissana Primery (2,0 16V 140 KM):

- Stag 300 Plus, Hana H2000, AC R01 2500 zł

- BRC Sequent 2600 zł

- LandiRenzo Omegas 2700 zł (podobno jest jakaś promocja).

 

I w tym wypadku bez wahania brałbym omegasa. Medy są chyba jednak najtrwalsze.

Tylko trzeba się upewnić, czy to pełny Omegas a nie jakaś budżetowa wersja.

Jak ja montowałem BRC w moim rejone Omegas był o 800 zł droższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okaże się w tygodniu.

Problem jednak jest taki, że to montażysty LR i STAGa ma jakieś 30km, a BRC jakieś 7 km (w dodatku po drodze z pracy).

Więc prawdopodobne, że będzie BRC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jednak jest taki, że to montażysty LR i STAGa ma jakieś 30km

 

To przekonaj go, że te 30 km będzie pokonywał co 15 tyś, albo raz w roku, a nie codziennie. Przy tak dobrej instalce jak Omegas, oraz przy dobrym montażu nie będzie konieczności odwiedzania gazownika częściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRC to instalacja niezawodna, porównywalna do Omegasa i Staga z dobrymi komponentami, ale w niższej cenie. Problem z BRC nie polega na tym że gorzej działa od Omegasa, tylko z niektórymi silnikami nie da się jej zwyczajne zestroić. Ale w Twoim przypadku powinna działać doskonale. W tym wypadku założenie Omegasa za 3300zł jest wyrzuceniem pieniędzy w błoto, chyba, że znajdziesz tak jak kolega Paweł za 2700zł ( w co szczerze mówiąc nie wierzę). To wtedy brałbym Omegasa.

W osiągach i spalaniu, przy poprawnym montażu i strojeniu różnicy praktycznie nie będzię. O spalaniu większym, czy miejszym LPG w danej instalacji decydują precyzyjne wtryski, które na każdy cylinder powinny dawkować taką samą ilość lpg w danej chwili i tą precyzyjność utrzymać przez jak najdłuższy przebieg auta.(patrz na na początek tematu, o szybkości wtrysków, opis Matrixa). I tu wg. wielu opinii wtryski keihiny z VSI Prins są najbardzej precyzyjne, ale podatne na zabrudzenia, Medy z Omegasa najtrwalsze ale BRC niewiele im ustępują i różnica ceny instalacji (w moim regione min 700zł) jest nie adekwatna do jakośći. Bo nawet jakby się BRC rozsypał( w co nie wierzę to za zaoszczędzone 700 zł mam nowe wtryski i reduktor).

Reasumując, zakładaj BRC za 2500-2600, czyba, że znajdziesz Omegasa w cenie 2700-2800.

 

Co mnie skłoniło, że wybrałem BRC? cena + jakość, oraz przykłady, że na tej instalce i jednych wtryskach można spokojnie przejechać 200tyś,

co dla mnie jest nie osiągalne. Ostatnim samochodem przez 13 lat zrobiłem 180 tyś.

Test wtryskiwaczy LPG: http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=3723&highlight=test+wtryskiwaczy (trzeba się zalogować)

Dla porównania zobacz test "budżetowej" wersji wtrysków np. OMVL Reg Fast po 41 tyś, czy valtek 3 ohm , nowe z pudełka :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!