Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem w niedziele w noraauto bo maja sprawdzanie klimatyzacji za Free i zważyli ilość czynnika i wyszlo ze pelne. Jutro będę w serwisie Renault na sprawdzeniu wakacyjnym auta to miedzy innymi klime sprawdzaja. Napisze jutro co powiedzieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też czynnika starcza od lata do lata

Żony vw polo, któremu stuknął 7 rocznik chłodzi jak szalony. Od uruchomienia po 5 minutach leci lodowate powietrze. Klima nigdy nie była nabijana. W mojej Megance muszę czekać nawet 10 min. w zależności od temp. zewnętrznej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

makgajwer, u siebie możesz zrobić w aucie "lodówke"?, ostatnio po przeglądzie w ASO, testowałem klime w trasie i powiem że dziwnie to chodzi, ustawiam na 23 stopnie, kilka minut pochodzi i się wyłacza, a na bank nie ma 23, dopiero jak ustawie 18-19 to chłodzi cały czas, te czujniki są jakieś dziwne.

U szwagra w Kia Sportage jak dam na 23 to sweter trzeba ubierać po 10 minutach..

W mojej starej Vectrze B przez 15 lat nikt nic nie "dobijał", a klima pięknie chodziła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jakoś dziwnie działają te nasze klimy. Jestem teraz w serwisie i nie robię tej kontroli letniej bo oni jeśli chodzi o klimatyzacje tylko sprawdzają jakie zimne powietrze wychodzi, a tyle to ja sam potrafię zrobić. :)

Wczorajsza wymiana filtra kabinowego przyniosła pozytywny efekt. Wygląda że teraz chodzi ... chłodzi jak powinna.

Pierwszy raz sam wymieniłem ten filtr i wbrew pozorom operacja trwa max 15min i jest prosta.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie,

U mnie podobnie, mamy trzy samochody, wszystkie Megane 3 (2x kombi + 1x hatchback) i w każdym klimatyzacja chłodzi jak wcale..

W moim czynnik był wymieniany około miesiąca temu, filtr (ten pod schowkiem) 3 miesiące temu i po włączeniu klimatyzacji czuć, że leci chłodne powietrze (na LOW) ale nie można tego nazwać zimnym...

Co jeszcze mogę sprawdzić?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji w Megane III, żeby w temperaturach na zewnątrz >30 stopni było chłodno w środku, muszę ustawiać na panelu 18 stopni. Przy ustawieniu 20-21 jest ewidentnie za gorąco, kiedyś zabrałem termometr i wskazywał w takiej sytuacji w środku 26 stopni.

Czynnika jest maksimum, temperatura na kratkach nawiewów prawidłowa, filtr niedawno wymieniany (wszystko sprawdzone przez ASO - wg nich jest ok).

Przy ustawieniu 20-21 leci chłodne powietrze, ale zdecydowanie za słabo pracuje dmuchawa. Zmniejszenie temperatury do 18 powoduje, że mocniej dmucha.

Przy temperaturach na zewnątrz w okolicach 25 stopni trzeba ustawić 20 stopni, bo przy 18 zaczyna robić się za zimno.

Dziwne to, natomiast po poznaniu tych zależności jestem w stanie osiągnąć komfort w środku bez większych problemów.

 

Macie podobne spostrzeżenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak.

Pomiar temperatury środka lekko kuleje, takie mam odczucia.

Żeby na trasie dobrze chłodziło i był efekt, nastawiam 19-20, w żadnym innym aucie tak nisko nigdy nie ustawiałem, pewnie ten typ tak ma..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne to, natomiast po poznaniu tych zależności jestem w stanie osiągnąć komfort w środku bez większych problemów.

 

Macie podobne spostrzeżenia?

Jest tak jak piszesz. Chyba czujnik temp. źle ocenia temp. w środku. Ostatnio jechałem na trasie i rzeczywiście przy ustawieniu na 22 stopnie (zewnętrzna temp. była 27-28) zaczęło robić się gorąco. Problemem natomiast jet to, że jak się ma ustawienia na auto i temp. jak piszesz 18-19 to w takim przypadku ze środkowego nawiewu leci chłodne powietrze. Problemem jest natomiast podróż w 2 osoby albowiem ja nie lubię i wręcz szkodliwe jest nastawiania nawiewu na siebie, więc przesuwam klapki w prawo, a w takim przypadku wieje na pasażera. Dlatego przechodzę na manual i nawiew na szybę.

Generalnie w MIII ta klima automatyczna rzeczywiście kiepsko pracuje. U zony w VW Polo jest zwykła nie automat i taką wolę zdecydowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporą zasługą tego całego zamieszania jest ta cholerna wielka szyba (szczególnie w Sceniku). Przy wysokich temperaturach pomaga ustawienie nawiewu tylko na szybę. Niestety wadą tego ustawienia jest to, że wieje po głowach osobom (w moim przypadku dziecku) siedzącym z tyłu. Klima to kolejna spartolona rzecz przez "inżynierów" Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od paru dni jestem na Węgrzech, gdzie temp. jest ok. 30-32 podczas jazdy i muszę ustawiać na 18-19 aby było chłodno w przeciwnym przypadku z nawiewu leci ciepłe powietrze. Dziś jak jechałem pod słońce to czujniki chyba wariowały i musiałem ustawić na 16-17 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!