Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie wrażenie, że dość słabo chłodzi. Na razie porównywałem "na rękę" z innymi autami. Możecie mi podpowiedzieć jak sprawdzić parametry np. termometrem zanim pojadę do serwisu i zrobię z siebie idiotę i stracę czas? Może coś w rodzaju testu przy 25oC w cieniu i ustawionym klimatroniku na 19oC i auto jaka idzie temperatura z kratek - głupia prośba ale nie wiem jak to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp. w środkowym nawiewie uzależniona jest od temp. otoczenia:

Zew (*C) - Wew (*C).

15 - 4-8

20 - 6-10

25 - 8-13

30 - 12-16

35 - 17-20

40 - 21-25

 

Oczywiście przed pomiarem musisz mieć auto schłodzone do temp. otoczenia (najlepiej zostawić w cieniu na godzinkę czy dłużej), a potem odpalić klime na ~10min. i dokonać pomiaru. Oprócz tego Renault nakazuje jeszcze zmierzyć czy temp. nawiewu bez klimatyzacji nie jest większa od temp. otoczenia o 5*C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód ma 7 miesięcy i z 7 tysięcy więc to raczej nie filtr

I tu może się kolega bardzo zdziwić w jakim stanie będzie filtr po tym czasie. Ja zmieniam w swojej co 6 miesięcy, bo syfi się filtr strasznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Serwis zaleca wymianę filtra p.pyłkowego co 2 lata lub 30 tys km. Widziałem podobne posty w scenicach i dużo ludzi skarży się na działanie wentylacji... a może jest to wina samego systemu bo prawdopodobnie wiatraki i kompresor są identyczne jak w megane, a kubatura wnętrza "delikatnie" inna. W mojej meganie nie wymieniałem filtra ani jakiegoś czynnika od nowości (2 lata) i zero pary na szybach, a mrozi jak dzika. Jedyne co mnie zastanawia to to że mam ustawione 22 stopnie na zewnątrz jest 22 to górą z wentylacji wieje zimne a na nogi ciepłe. Ale to też raczej dążenie do zadanej temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tak samo - jest to bardzo denerwujace na dluzszych trasach - wystarczu ze na zewnatrz jest nizsza temperatura niz zadana i na szyba nawala zimnym powietrzem a na nogi cieplym - po 200km takiej jazdy masz juz dosc i mozesz w zime zakladac sandalki do samochodu :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis zaleca wymianę filtra p.pyłkowego co 2 lata lub 30 tys km.

Proponuję koledze zajrzeć do filtra po przebiegu 10000km lub po roku. Od razu bezie kolega wymieniał na nowy. Ja swoje wymieniam 2 razy do roku i tak są strasznie zasyfione po 6 miesiącach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Ja u siebie też zauważyłem, że przy temp. zewnętrznych 25-27-30 stopni klima słabo chłodzi. Filtr kabinowy wymieniałem 1,5 roku temu. Być może to jest przyczyną? Pamietam, że jak kiedyś miałem KIA ceed to co roku musiałem wymieniać tak się zapychał, że klima nie chłodziła prawie zupełnie.

Przegląd mam dopiero w październiku ale przy takich upałach i temperaturach letnich nie wiem, czy nie podjadę wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umówiony jestem na sobotę na wymianę filtra kabiny więc zobaczymy. Dziś jak rano pomykałem to przy temp. na zewnątrz +25 wiało zimnem kiedy ustawiłem na 20, lecz już po południu przy +36 było gorzej. Dopiero jak ustawiłem wewnatrz na +18 było lepiej. Mam nadzieje, że wymiana filtra pomoże. W serwisie powiedzieli, że przy takich wysokich temp. jakie ostatnio mamy wiekszość aut ma problem z chłodzeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!