Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obawa przed Megane II 1.6 16V


MeggyKrakow

Rekomendowane odpowiedzi

Cena 450 zł. w ASO za rozrząd jest kosmicznie niska - to moje zdanie poparte ceną podaną w Renault Dąbrowscy w Zabrzu, gdzie podano mi cenę 800 zł bez pompy wody.

Co do ceny auta 18.500 za 2004 rok to wg. mnie zależy od stanu, przebiegu i rodzaju nadwozia. Jeżeli zadbana, pewna i np w sedanie to jest to dobra cena. :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd bym wymienił, ale cewki nie. Zachowanie silnika po awarii cewki - to typowe jakby nie paliła jedna świeca - brak mocy, może zapalić się kontrolka układu oczyszczania spalin (ale nie jest to regułą). Po awarii można wymienić cewki, ale trzeba pamiętać o wymianie parami, tzn. 1 z 4 oraz 2 z 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że w megance II są pojedyncze cewki i nie widzę sensu wymieniać parami. W megance I OK tam są 2 cewki i tam się wymienia jedną to od razu mamy wymieniona na 2 cylindry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megane II 1,6 16V uzwojenia pierwotne cewek 1 i 4 cylindra są połączone szeregowo (tak samo jak cewki 2 i 3 cylindra). Gdy wymieniamy jedną cewkę np. z 1 cylindra, należy wymienić również 4. Dlaczego? Ponieważ są połączone szeregowo, a cewki są różne (cewki BERU mają mniejszy opór na uzwojeniu pierwotnym), to powoduje że napięcie z komputera sterującego rozkłada się na obu cewkach w różny sposób (większe napięcie na cewce SAGEM - bo większy opór). Konsekwencja - różne iskry na świecach zapłonowych - co prawda silnik na pierwszy rzut oka (i ucha :applause:) może pracować w porządku, ale spowoduje to z czasem uszkodzenie, którejś z cewek (oby SAGEM <ok>).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam Megane 2 1.6 16V od 5 miesięcy,przywiezioną z Niemiec,zrobilem rozrząd i tyle,leje paliwo i jazda.Wlasnie wrociłem z Chorwacji i nie bylo zadnych problemów a obawy miałem duze nie wiedziałem czy jechać po tym co czytałem o Megankach różne opinie.Benzyniaka możesz brać,nad dieslem bym sie zastanawiał,pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam 2002r 107tyś. oryginał i numerów na lewarku nie widać,kierownica z tworzywa delikatnie się wyciera.Schodzi tworzywo z ręcznego i z rączki od zamykania drzwi pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!