Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprzęgło padło, wymiana dwumasy na zamiennik


wopa

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj własnie padło mi sprzęgło. Objaw: od pewnego czasu auto jakby słabło. Aż nagle szelest i szum w silniku (ze sprzęgła)i auto ledwo pokonywało wzniesienia (na 2 biegu). Dzisiaj dostaliśmy sie do sprzegła. Dosyc skomlikowana sprawa. Trwało to ponad 3 godziny. Po ogledzinach okazało się, że jest troche wybite koło dwumasowe, tarcza cienka i łożysko hydrauliczne do wymiany (tzw. wysprzęglik). Można tą dwumasówkę założyc znowu, zrobić tarczę i założyć łożysko hydrauliczne, ale nikt nie da gwarancji ile to jeszcze pojeździ. Nowa dwumasówka 2100 zł, tarcza + docisk ok. 900 zł(wszystko z rabatem stałego klienta). Razem ok. 3000 zł. Po konsultacjach zdecydowałem się wyrzucić z auta koło dwumasowe i zastąpić go sztywnym kołem zamachowym. Cały nowy zestaw ze sztywnym kołem zamachowym (koło, tarcza i docisk) firmy Valeo kosztuje ok. 1850 zł. Do tego łożysko hurauliczne ok. 150 zł (Valeo). Razem 2000 zł i spokój do końca żywota z kołem dwumasowym. Za 2 dni zakładamy wszystko i napisze jak to się sprawuje.

Edytowane przez wopa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zrobione. Czas trwania 7 godzin łacznie z innymi naprawami np. wymiana sworznia. Załączam kilka zdjęć starego sprzegła i nowe obecnie założonego oraz jak wygląda to na silniku. 3 pierwsze zjęcia to stare zdemontowane juz sprzegło4 nazwa nowego sprzęgła, 5-8 to nowe sprzeglo,9-łozyko hydauliczne, 10-12 to etapy montażu nowego sprzęgla Valeo 13zamontowane lozysko hydrauliczne tzw. wysprzęglik

Wykaz samochodów do których zestaw Valeo pasuje:

Megane II hatchback

1.9 DCI 2002 - 92KM

1.9 DCI 2002 - 110KM

1.9 DCI 2002 - 120KM

1.9 DCI 2002 - 131KM

Megane II sedan

1.9 DCI 2002 - 92KM

1.9 DCI 2002 - 110KM

1.9 DCI 2002 - 120KM

Megane II kombi

1.9 DCI 2002 - 92KM

1.9 DCI 2002 - 110KM

1.9 DCI 2002 - 120KM

1.9 DCI 2002 - 131KM

Megane II coupe-kabriolet

1.9 DCI 2002 - 110KM

1.9 DCI 2002 - 120KM

1.9 DCI 2002 - 131KM

SCENIC

1.9 DCI 2002 - 110KM

1.9 DCI 2002 - 116KM

1.9 DCI 2002 - 120KM

1.9 DCI 2002 - 131KM

GRAND SCENIC

1.9 DCI 2002 - 110KM

1.9 DCI 2002 - 120KM

1.9 DCI 2002 - 131KM

post-1915-0-15615700-1311502302_thumb.jpg

post-1915-0-99825700-1311502314_thumb.jpg

post-1915-0-25385500-1311502337_thumb.jpg

post-1915-0-55113800-1311502352_thumb.jpg

post-1915-0-23639400-1311502380_thumb.jpg

post-1915-0-02333500-1311502427_thumb.jpg

post-1915-0-31333900-1311502446_thumb.jpg

post-1915-0-80498000-1311502459_thumb.jpg

post-1915-0-65493300-1311502474_thumb.jpg

post-1915-0-71753600-1311502496_thumb.jpg

post-1915-0-78505900-1311502521_thumb.jpg

post-1915-0-65280300-1311502548_thumb.jpg

post-1915-0-42121300-1311503037_thumb.jpg

Edytowane przez wopa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie jest różnica na plus, ale to chyba z powodu że wreszcie jest przęglo takie jak powinno być. Jedno już jest pewne - opłacalna zamiana, gdyż nawet w razie awarii nie wymienia się dwumasówki. Poza tym sama tarcza jest normalna i można ją bez problemu regenerować. Tarczy z dwumasówki się nie da bo w śroku jest podwójna blacha tzw.resor i nabijając tarcze resor się zniszczy. Dlatego tarcze trzeba kupować do dwumasówki oryginalne. W ogóle to nowy zestaw jest Valeo, a to chyba daje gwarancję, że to nie jest dziadostwo. Ale jest to nowość i dlatego pojeźdżę i wtedy się wypowiem.

 

Dodano: 31 Jul 2011 - 16:13

Długo nie pisałem jak sprawuje się nowe sprzegło. Dlaczego? czytaj:

http://megane.com.pl/topic/32407-demolka-regenerowanej-turbosprezarki/page__p__253523__fromsearch__1#entry253523

 

Tak więc nowe sprzęgło z jedną masa w zasadzie nie różni się od poprzedniego.

Ma „kopyto” i ”mieli kołami”

Wymienię drobne różnice:

1. Pedał sprzęgła bardziej sztywny

2. Mniej płynnie przechodzi się z biegi I na II i II na III. tzn. na dumasie nie trzeba wyczuć sprzegła, bo jak by się biegów nie zmieniało to było dobrze. Teraz trzeba się nauczyć zmieniać biegi płynnie, czyli jest obecnie mniej elastyczny

3. Silnik trochę głośniej pracuje (chociaż nie jestem przekonany czy to nie jest efekt konsekwencji demolki turbiny) do 2000 obr., potem go wycisza.

Edytowane przez wopa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co piszesz to warto było jednak taki zabieg zrobić, mimo paru problemów po drodze, auto dostało 'drugie życie', podziwiać za wytrwałość, bo wyobrażam sobie jak była tego pracochłonność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko całe komplety ze sztywnym kołem

Są dostępne. trzeba tylko powołać się na Valeo KIT 835048

auto dostało 'drugie życie'

A dostało i na razie sprawuje się coraz lepiej mimo,że to dopiero kilka dni od demolki turbiny. Chyba trzeba poczekać jeszcze trochę, bo wydaje mi się, że głośniejsza praca wynika z demolki turbiny a nie z samej wymiany sprzęgła

bo ta do sztywnego koła ma sprężyny

W starym sprzęgle z kołem dwumasowym są sprężyny w docisku a w tarczy nie ma. W nowym są w tarczy a nie w docisku. Inna konstrukcja. Dlatego trzeba wymienić cały zespół sprzęgła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ponad tygodnia jeżdżę na jednomasie. Wrażenia sa rózne w zależnosci od nastroju (chyba).

Jak to jest z jazdą:

1. Trzeba się nauczyć od nowa jazdy, gdyż auto jest mniej elastyczne i mniej odporne na zmianę biegów w nieodpowiednim momencie.

2. Bardziej trzeba uważać na obroty silnika ( nie zawsze uda się gwałtownie przyśpieszyć od 4 biegu wzwyż bez odpowiednich obrotów )

3. Jeżeli chodzi o konfort jazdy, to z związku z powyzszym jest gorszy.

4. Pedał sprzegła bardziej sztywny

5. Pedał przyśpieszenia wydaje się czulszy

6. Wydaje mi się, że silnik lekko głośniej pracuje

7. Bez regulacji (jeszcze tego nie zrobiłem) czasem biegi wchodzą po naciśnięciu do spodu sprzęgła - taki stan jest bezpośrednio po zamianie zespołu sprzęgła bez jakiejkolwioek regulacji

8. Generalnie auto ma ciąg jak należy i problemów innych niż wyżej opisane nie ma.

Uwaga: dotąd do kiedy nie nauczymy się inaczej zmieniać biegi auto więcej pali, co raczej jest normalne. ja po tygodniu już doszedłem jak jeździć by spalanie było jak dawniej

Rzeczywiście mogą wystapić trudności z dostosowaniem się do zmiany biegów a co z tym idzie do większego zużycia paliwa i dlatego być może opinie o wyrzuceniu dwumasy mogą być niedobre. Ale nic innego nie stwierdziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dwumasa też muszę

Nie musisz, ale należy dokłanie oglądnąć dwumasę i jeżeli jest coś nie tak (np. jeżeli się troche porzecznie rusza) to lepiej wymienić tez dwumasę, gdyż niedługo trzeba będzie to zrobić. I znowu wyciągać skrzynię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!