Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie przy wysprzęglaniu


jihaad

Rekomendowane odpowiedzi

A gaziarzowi wystawię taką opinię, że mam nadzieję iż pójdzie z torbami.

Tu Cię zasmucę, jest to rzecz niewykonalna. Partaczowi co mi auto okaleczył powodzi się dalej dobrze i pociesza mnie tylko to, że odebrałem mu kilku klientów.

 

instalację mam ładnie założoną, ale koleś kompletnie nie zna się na ustawianiu gazu.

No to gościa nie rozumiem, bawić się w ładne układanie kabelków i spaprać końcówkę. Jak widać druciarstwo ma różne oblicza ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ustawiłem sam. Zacząłem wszystko od początku. Autokalibracja, mapy wyglądały dokładnie tak samo, jak po ustawieniu ich przez gaziarza. Wniosek-autokalibracja dla niego była wystarczająca.

Ustawiłem mapy na prawie pokrywające się (lekko bogatsza mieszanka niż na benzynie) i auto śmiga. Zero falowania, zero gaśnięcia. Jeszcze muszę sprawdzić spalanie, ale jestem dobrej myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, a ja od początku na gazie bujam się z problemem opisywanym w poście. Wysprzęglanie z niskich obrotów, wskazówka obrotomierza -> fala na sam dół, najczęściej się podnosi, ale przy włączonej klimie ...rzadziej niż częściej :) Ot po prostu gaśnie tylko z włączoną klimą. Próbowałem wzbogacić, zubożyć mieszankę ... no i dupa... Jakieś wskazówki? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam ELPIGAZ, ale sterownik Stella Power - zielone wtryski.

W zasadzie straciłem już nadzieję i kiedy jeżdżę z klimą, staram się wysprzęglać bez hamowania silnikiem, na luzie dojeżdżać do skrzyżowania. Irytujące, ale nie potrafię tego wyeliminować. Przepustnicę mi czyszczono, wydawało się, że problem ustał, ale po kilku dniach powrócił, świece nowe - to samo, cewki niby OK, krokowy też w porządku, nie wiem co jeszcze sprawdzać. Próbowałem modyfikować mapę LPG, ale ani wzbogacanie ani zubożanie mieszanki we wskazywanym zakresie obrotów nie rozwiązuje problemu. Problem pojawia się tylko na LPG, choć podczas jazdy na Pb obroty też czasami opadają bardzo mocno - dokładnie w tyych samych sytuacjach - z tym, że na Pb się podnosi, na LPG nie koniecznie.

 

Może łapie lewe powietrze - jak to sprawdzić?

Może czujnik podciśnienia?

Sonda?

 

Można wymieniać i wymieniać, ale nie sztuką jest wymienić wszystkie części dla eksperymentu :)

Edytowane przez Sroqraf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba doprowadzić do porządku silnik na zasilaniu benzyna i dopiero wtedy zabrać się za gaz.

 

Przepustnicę mi czyszczono, wydawało się, że problem ustał, ale po kilku dniach powrócił

Może warto by się zainteresować uszczelkami przepustnicy skoro po czyszczeniu jakiś czas było dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, chętnie oddałbym samochód w ręce fachowca, który wie co robi. W mojej okolicy nie spotkałem dobrze zorientowanego w tej materii mechanika. Nawet ASO miało auto w rękach i po skasowaniu 150 zł nie zauważyli przygasania i opadania obrotów - Pozdrawiam Renault Pabich z Piły! Niestety sam nie potrafię się tym zająć, a jeżdżenie po mechanikach, tłumaczenie im problemu i traktowanie zadania w stylu "no jak Pan chce to wyczyścimy" zwyczajnie mnie męczą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ile masz najechane na tej instalce?

Sprawdzałeś (czyściłeś) silniczek krokowy to jeśli chodzi o spadki obrotów na benie?

Co do lpg, wg. mnie:

-zanieczyszczony reduktor (przyrost, spadek ciśnienie przy odcięciu cut-off). Sprawdzałeś spadki ciśnienia, przy max bucie i na biegu jałowym?

-za nisko ustawione obroty powyżej której odcinał gaz przy zamkniętej przepustnicy cut-off (hamowanie silnikiem)(nie wiem czy masz tą funkcję w centralce)

-ewentualnie powietrze może cofać gaz do reduktora bo ciśnienie w kolektorze ssącym jest za duże żeby reduktor mógł wypchnąć gaz i dlatego gaśnie. Możesz zdjąć obudowę filtra powietrza żeby brał powietrze z komory silnika (oczywiście tylko dla testu),

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczyłem z czymś podobnym, podczas wciskania hamulca i sprzęgła momentalnie gaz mi się wyłączał tylko, że u mnie przejawiało się to tylko wtedy kiedy na dworze było bardzo gorąco, też odwiedziłem każdego gazownika w okolicy i tylko regulowali ewentualnie zlecali wymianę różnych podzespołów i zagadałem z kolegą który naprawa wózki widłowe napędzane gazem i stwierdził żebym sprawdził przełącznik który mam w kabinie i strzał w dziesiątkę kolega załatwił mi taki przełącznik (instalacja 2 generacji z 1 punktowym wtryskiem) i mam teraz spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile masz najechane na tej instalce?

Sprawdzałeś (czyściłeś) silniczek krokowy to jeśli chodzi o spadki obrotów na benie?

 

Krokowca czyściłem, ale nic się nie zmieniło. Muszę go chyba definitywnie wymienić.

Na instlacji pokonałem ok 45tyś. Właśnie zbliża mi się kolejny przegląd "co 15 tyś".

Co do przycisku, mój gazownik na to sam nie wpadnie - umysł racjonalny nie przewiduje przyczyn z grupy "no kto by pomyślał?!".

W moim przypadku źródłem problemu może być zasilanie benzyną, bo zapadanie obrotów przy wysprzęglaniu pojawia się też na PB, ale w mniejszym zakresie.

Próbowałem znaleźć funkcję CUT OFF w sofcie od Elpigaz Stella - jest tylko "obcinanie ekstrawtrysków" i "czułość ekstrawtrysków"

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Sroqraf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem ewidentnie dotyczy silnika, nie LPG (wtedy na benzynie by ta anomalia nie występowała). Proponuję zrobić, co mówi kolega Pawel. Dodatkowo sprawdzić połączenia wtrysków->kolektor. Tu również może łapać lewe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!