Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obroty biegu jałowego


T.Boy

Rekomendowane odpowiedzi

Czujnik podciśnienia najlepiej sprawdzić przytykając palec do podłączonego, powinno być czuć lekkie zasysanie.

Sprawdziłeś w jakim stanie jest kopułka i palec ?

To też ma duże znaczenie na pracę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopułka i palec nawet lekko zaczernione, nie potopione, nie poprzypalane.

Jeszcze jedno. Auto gasło po hamowaniu silnikiem i wciśnięciu hamulca. Teraz na biegu jałowym, gdy wcisnę hamulec obroty lekko spadają (silnik drży) i nie podnoszą się. Wracają gdy puszczę hamulec.

Znalazłem uszkodzony na króćcu kolektora przewód podciśnienia serwa hamulców. Hamulce sprawne i nawet mocne. Króciec Ø10 (na karbach Ø11) a przewód, jeśli dobrze zmierzyłem suwmiarką, Ø8. Rozszerzy się tyle? Dostanę taki w motoryzacyjnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego, żeby się nie zaciskał, są takie na metry.

Sprawdź z drugiej strony jaki jest króciec, bo chyba jest tej samej wielkości.

Jeżeli tak, to kupujesz wężyk Ø10 i potem dla pewności możesz go zabezpieczyć opaską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro poszukam tego przewodu w sklepie.

Wymieniłem też przewód podciśnienia do czujnika podciśnienia (są tam dwa przewody Ø6 z przejściem na Ø4 i Ø4 połączone taką plastikową kryzą ze średnicą wewnętrzną Ø1.5). I nic. Dziś diagnostyka, po wymianie przewodu czujnika, wykazała błędny sygnał czujnika podciśnienia i ubogą mieszankę (spala ok 10l\100km średnio).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasowałem tak po wymianie przewodu. Diagnosta stwierdził że obwody czujnika i sondy sprawne

 

Dodano: 17 sie 2011 - 00:48

Wymieniłem teraz przewód serwa i rozebrałem aparat zapłonowy (kopułka z nagarem na stykach a palec lekko zaczerniony - wszystko wyczyszczone). Obroty dalej po puszczeniu gazu spadają między 750 a 500 i wracają na około 900 lub zostają w 750. Chociaż nie gaśnie. Skąd takie wachnięcia obrotów po puszczeniu gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej tak. Mimo to jednak dziś zgasł mi 2 razy, po puszczeniu gazu i hamowaniu. Jest to dosyć denerwujące, bo silnik nie pracuje płynnie i drży.

Nie mogę dołączyć filmiku do posta (nie am uprawnień) dlatego dodaję link (film z komórki). Chodzi dokładnie o te momenty kiedy po dodaniu i puszczeniu gazu obroty spadają w okolice 500 z takim jakby strzałem w tłumik.

Idę teraz wyciągnąć silnik kokowy. Może uda mi się go przeczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wyczściłem krokowca i nałożyłem do niego nowego smaru (z braku stałego zastosowałem biały ze spraja, sporo ale bez przesady). Jest lepiej, bo nie gaśnie, ale (szczególnie przy klimie) objawy są widoczne. Niedługo zrobię znowu diagnostykę (będe jeżdził z zestawem diagnostycznym) i może będe wiedział więcej.

 

Dodano: 07 wrz 2011 - 00:14

Dziś wykręciłem świece i ujrzałem takie coś jak na zdjęciu

Dlaczego pojawił się taki nagar? Może on jest przyczyną wahań obrotów?

post-17361-0-09843500-1315347101_thumb.jpg

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej może to być przyczyną falujących obrotów.

Jak długo te świece jeżdżą w samochodzie ?

Jak nie za długo, to takie coś pojawiało się w starszych autach przy bogatej mieszance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz sprawdziłem dokładnie, świece mają jakieś 12000.

Wyczyściłem je z tego nagaru szczotką drucianą na wiertarce i sprawdziłem przerwę między elektrodami oraz usunołem brązowy nalot z izolatora. Przed wkręcenie świec zajrzałem przez ich gniazda do głowicy i wszysko okopcone na czarno

Zrobiłem jazdę próbną i nie widzę różnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!