Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obroty biegu jałowego


T.Boy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Ma problem z obrotami biegu jałowego.

Problem ten pojawia się, gdy silnik jest ciepły (na zimnym obroty utrzymują się w okolicy 1200-1400) i gdy hamuję silnikiem. Po wciśnięciu sprzęgła silnik utrzymuje obroty 500 lub gaśnie.

Po zgaśnięciu ciężko go też uruchomić, trzeba wcisnąć pedał ‘gazu’, aby zaskoczył. Po puszczeniu ‘gazu’ silnik gaśnie.

Gdy go w takim stanie uruchomię i przejadę kawałek problem nieraz potrafi zniknąć i silnik będzie falował na biegu jałowy przez chwilę aż utrzyma 750. Nierzadko przez kilka dni jest dobrze i problem znów się powtarza. Że jest dobrze mam na myśli to, iż gdy obroty po puszczeniu ‘gazu’ spadają, to spadną, przed 500 ale tak jakby silnikowi krokowemu udało się go uratować przed zgaśnięciem.

Kontrolka silnika się podczas występowania problemu nie zapala

Mam nadzieję, że mój opis jest wystarczająco komplety i rzeczowy oraz że ktoś z was mi pomoże

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręcasz go i traktujesz benzyną czy czymś podobnym i przy okazji czyścisz jeszcze miejsce, z którego go wyciągnąłeś, bo też może być zasyfione. A tak przy okazji - w jakim stanie są kable wn i świece, bo to też może być przyczyną??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tym silniku najlepiej sprawdzają się świece NGK BCP5ES, Eyquem FC52LS, NGK V Line 16.

Mogę też polecić kable Sentecha.

Zacznij od wyczyszczenia silniczka krokowego, bo to nic nie kosztuje (najlepiej przed tym odłączyć akumulator).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl nad wymianą kopułki i rozdzielacza, kosztują razem około 40 zł.

Ja u siebie musiałem rozwalić palec rozdzielacza młotkiem i przecinakiem, bo nie chciał zejść.

W moim autku styki w kopułce były tak wypalone, że prawie po nich ślad nie został.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przy tym silniku najlepiej sprawdzają się świece NGK BCP5ES, Eyquem FC52LS, NGK V Line 16.

Mogę też polecić kable Sentecha.

Zacznij od wyczyszczenia silniczka krokowego, bo to nic nie kosztuje (najlepiej przed tym odłączyć akumulator).

Dlaczego przed czyszczeniem silniczka krokowego należy odłączyć akumulator.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable wymienione. Jest lepiej (nie gaśnie), chociaż obroty po puszczeniu "gazu" mocno spadają (krokowiec go "ratuje").

Chce sprawdzić czujnik podciśnienia. Wymontowałem go z samochodu i zmierzyłem opór. Między stykami A i C 1,388k a między stykami A i B oraz B i C po 277k. Czy to prawidłowe wartości?

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!