Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obroty biegu jałowego


T.Boy

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzie dokadnie jest ten czujnik położenia przepustnicy? Od strony sterowania przez linkę?

Nie, z drugiej strony. W okolicach przepustnicy. od strony ściany grodziowej są dwie kostki (wtyczki). Jedna od silniczka krokowego a druga (większa) od czujnika położenia przepustnicy.

A dlaczego jak wyjmę wtyczkę od czujnika temperatury to nie wyświetla błedu i normalnie reguluje obroty biegu jałowego

Są dwa czujniki temperatury przy termostacie, jeden daje info na zegary a drugi na komputer. Jeżeli odpiąłeś ten czujnik który daje info na zegary to praca silnika się nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dodawaniem gazu nie mam problemów

 

Dodano: 16 sie 2012 - 20:28

Czy ktoś wie dlaczego auto nie zareagowało na odpięcie wtyczki od czujnika temperatury silnika? Tego od komputera.

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po roku czasu zajrzałem do rozdzielacza zapłonu

Wydaje mi się że tak kopułka ani palec nie powinny tak wyglądać

 

dsc010sms.jpg dsc0102.jpg dsc010msm.jpg dsc0105.jpg dsc0106.jpg dsc0107.jpg

 

Z czego ten osad (przypomina kamień)?

Po wyczyszczeniu na słupkach kopułki pozostały delikatne rowki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ten osad to tlenki metalu z jakiego wykonane są (słupki), powstałe na skutek wypalenia przez iskrę.Czasem pomaga oczyszczenie czasem nie.Palec i kopułkę raczej powinieneś wymienić,im więcej tlenków tym bardziej układ podatny na wpływ wilgoci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyczyszczeniu kopułki i palca wyraźnie lepiej (w miarę trzyma obroty, nie gaśnie). Docelowo będzie wymiana.

Tylko teraz nie wiem jak zdjąć palec. Założony jest na wcisk lub zatrzask czy przykręcony?

 

Dodano: 21 sie 2012 - 22:12

Wyciągnołem teraz silniczek krokowy i stycznik biegu jałowego jest cały czas zwarty. Chyba tak ma nie być? Wydaje mi się że powinien zostać zwarty dopiero gdy oprze się o niego ramię przepustnicy (tak się dzieje w starym). Może to jest jakiś trop?

 

Dodano: 22 sie 2012 - 17:01

Dzisiaj silniczek poszedł na gwarancję. Na jego miejsce zamontowałem stary. Jeździłem dzisiaj i auto nie gaśnie, trzyma obroty (mam wrażenie że trochę za wysokie bo są ok. 800 - 900). Czyli jest poprawa. Z tym że na tym starym, przed wymianą na nowy, też miałem problemy z biegiem jałowym.

Może poprawa wynika z tego że do wymiany silniczka wymontowałem cały zespół wtryskowy (ze względu na trudny dostęp do śrub)?

 

Dodano: 23 sie 2012 - 21:08

Dzisiejszy dzień jazdy bez problemów z obrotami. Czyżby sprawa rozwiązana? Tylko nie wiem czy to silniczek krokowy(mam założony teraz stary), czy związane to jest z demontażem i ponownym montażem zespołu wtryskowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Problem niskich obrotów biegu jałowego ciąg dalszy.

W końcu zakupiłem nowy silniczek krokowy (BOSCH) bo na starym (też orginał) już nie dało się jeździć.

Po montarzu montażu, resecie sterownika silnika i przyuczeniu 5 dni bezproblemowej jazdy.

Wczoraj problem powrócił. Obroty w okolicach 500 i gaśnie po jednoczesnym hamowaniu i kręceniu kierownicą. Po tym jak zgaśnie problemy z zapalaniem (bez dodania gazu i przygazowania nie zapali, po czym obroty 500). Pisząc "nie zapali" mam na myśli zaskoczy i od razu zgaśnie, nie wiem czy pracuje sekundę

Gdy mam niskie obroty a włącze klimatyzację obroty rosną do 1000 i tak zostają. Po wyłączeniu klimy obroty spadają do ok. 800 i tak zostają. Po mocnym przygazowaniu, tak powyżej 2500, obroty 500. Gazowanie do 1500 nie powoduje spadku obrotów poniżej właściwych.

Obroty zbyt niskie tylko na ciepłym.

Sterownik silnika czysty (brak błędów - parametry właściwe). Podczas diagnostyki i badania na warsztacie problem nie występuje. Jedyne co zapomniałem sprawdzić podczas diagnostyki to dlaczego nie reaguje na odpięcie czujnika temperatury płynu.

Przed wymianą silniczka problem z obrotami nie występował przy każdym nagrzaniu

Teraz naprawdę nie wiem co robić i gdzie zajrzeć

 

Dodano: 16 sty 2013 - 18:13

Dziś zauważyłem że problem z obrotami występuje tylko po nagrzaniu silnika do temperatury pełnego otwarcia termostatu.

Sytuacja sie pogarsza bo zaczyna gasnąć na skrzyżowaniach, a jeżdżę w 90% po mieście, więc jest to mocno uciążliwe.

 

Dodano: 17 sty 2013 - 21:37

Dzisiaj sprawdziłem czujnik temperatury. na zimnym odpiąłem wtyczkę od czujnika. Nie zapalił mimo dodawania gazu.

Do odłaczonej wtyczki podłączyłem opornik 3,3kΩ. Zapalił, utrzymują obroty 1500 przez cały czas rozgrzewania. Po rozgrzaniu odłaczyłem opornik, a obroty spadły do ok.600.

Teraz podłączyłem opornik 220Ω. Obroty wzrosły do ok.900, po czym po przegazowaniu spadłe do 600. Odłaczyłem opornik i podłączyłem wtyczkę do czujnika. Obroty wskoczyły na 900 i po przegazowaniu spadły do 600

Potem odłączyłem przewód zaznaczony na zdjęciu. Obroty wzrosły do ok.1500. Gdy zatkałem wężyk palcem obroty spadły do 600 i czuć było ssanie (chyba podciśnienie).

thumb_hosting_zdjec_1358455001__dsc_0336_1.jpg

Czyżby tu był problem?

 

Dodano: 18 sty 2013 - 12:29

A tak w ogóle, to do czego ten wężyk?

 

Dodano: 22 sty 2013 - 02:27

Po konsultacji z dwoma mechanikami, postanowiłem sprawdzić czujnik położenia przepustnicy. Jest mi do tego potrzebna jakaś wiedza, poza rezystancją między stykami?

Mam dane z autodaty i z sam naprawiam, ale te dane się różnią.

Dodam że nie mam problemów z przyśpieszaniem, czy zwalnianiem. Wydaje mi się że ładnie reaguje na naciśnięcia pedału gazu.

Co mogę jeszcze sprawdzić?

 

Dodano: 26 sty 2013 - 16:03

W końcu dobrałem się do czujnika położenia przepustnicy.

Jest inny niż podaje Sam Naprawiam i Autodata. W Sam Naprawiam jest czterostykowy, a Autodata podaje dane dla pięciostykowego. Za to mój jest trzystykowy.

Sam Naprawiam

thumb_hosting_zdjec_1359211225__sam_naprawiam.jpg

Autodata

thumb_hosting_zdjec_1359211383__autodata.jpg

Mój czujnik

thumb_hosting_zdjec_1359211520__czujnik.jpg thumb_hosting_zdjec_1359211569__czujnik_1.jpg

Przystąpiłem do pomiarów

Pomiędzy trzecim a czwartym stykiem opór stały niezależnie od położenia przepustnicy 5,66kΩ. Pomiędzy pierwszym a tzecim przy zamkniętej przepustnicy 1,67kΩ, a przy całkowicie otwartej 5,80kΩ. Czujnik pracuje bez zacięć i skoków oporności.

Do tego zauważyłem że przy zamkniętej przepustnicy, jej ramie nie opiera się o stycznik biegu jałowego (podaje informację do sterownika silnika "pedał przyspieszenia nie jest naciskany") w silniczku krokowym. Więc "popuściłem" śrubkę regulacyjną do momętu aż ramię oparło się o styczik. W ty momencie opór wyniósł 1,54kΩ

Po tym złozyłem wszystko "do kupy" i zrobiłem próbę. Nagrzałem silnoik do pełnego otwarcia termostatu i zrobiłem próbę jazdy. I tu zdziwienie obroty trzyma (trochę wysokie bo ok. 800 - 900) i nie gaśnie.

Ciekawe jak długo ten stan się utrzyma

 

Dodano: 29 sty 2013 - 00:11

Jak na razie auto trzyma obroty jak trzeba.

Odkryłem coś jeszcze. Podczas montażu obudowy filtra powietrza, zapomniałem podłaczyć przewód łączący obudowę z pokrywą zaworów (zdaje się że to odma). Ciekawe czy ten fakt ma wpływ na poprawne działanie silnika w tym momencie.

 

Dodano: 05 lut 2013 - 02:39

Podłączyłem wczoraj przewód odmy i zrobiłem ponad 60km i obroty trzyma. Czyżby problem rozwiązany?

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Pomiar TPS-a zawsze rób pod "napięciem",wszelakie próby pomiaru rezystancji są czysto orientacyjne.

Dla ECU nie ma znaczenia rezystancja lecz napięcie które z niego powraca.

TPS to zwykły potencjometr pełniący tu funkcję dzielnika napięcia.

Jeżeli masz trzy-stykowy to:

Nie rozłączaj wtyczki ,włącz zapłon,i :

poszukaj woltomierzem pomiędzy przewodami stałego napięcia ok.5v (zasilanie TPS).

Stałe tzn. takie które się nie zmieni przy poruszaniu przepustnicą.

Określ za pomocą woltomierza który jest plus a który minus.

Jak znajdziesz minus, to pomiędzy niego a trzeci przewód podłącz woltomierz (zgodnie z plus-minus).

Teraz poruszaj powoli przepustnicą i patrz czy napięcie płynnie się zmienia (czy nie ma skoków).

Drugie połączenie : pomiędzy plusem zasilania TPS-a a trzecim przewodem.

Zaobserwujesz dwa zakresy: przy jednym z połączeń napięcie będzie malało, zaś przy drugim rosło.

Przy podłaczeniu pomiarowym nap. rosnącego wartość przy zamkniętej przepustnicy wynosi od 0.5 do ok. 0.85 v nie znam dokładnej wart. dla Twojej przpustnicy.

Mam nadzieję ,że nie skomplikowałem wypowiedzi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki meganelapua. Jeżeli problem powróci, to sprawdzę ten czujnik tak jak podałeś. Jak na razie problem się nie " objawił". :)

 

Dodano: 15 lut 2013 - 01:37

Jak na razie problem nie występuje. Wygląda na to że problemy były dwa. Silniczek krokowy i regulacja przepustnicy. Przy wyłączonym zapłonie ramię przepustnicy musi opierać się o stycznik biegu jałowego. Ja regulacje przeprowadzałem na wyjętym z auta zespole wtryskowym

 

Dodano: 07 mar 2013 - 19:45

No i dzisiaj problem powrócił.

Wczoraj przez chwilę, na zimnym silniku, nie był w stanie zejść poniżej 2500 obrotów(mimo operowania pedałem gazu).

Dzisiaj (na ciepłym),bez żadnego ostrzeżenia i po zatrzymaniu obroty spadły do ok.500, a po dodaniu gazu i puszczeniu zgasł.

Bez dodania gazu nie można go zapalić. Puszczenie gazu powoduje zgaśnięcie.

Gdy dojechałem do domu zgasł i miałem problem z zaparkowaniem, bo cały czas gasł. W końcu, gdy już auto stało, utrzymywał obroty, lecz tylko ok.500. Po jakiejś minucie obroty samoczynnie (bez mojej ingerencji) weszły na jakieś 900 i tam już zostały. Próbowałem go przegazować, wciskałem hamulec i jednocześnie kręciłem kierownicą, a on obroty trzyma. Zgasiłem i odpaliłem - obroty 900 i już nie gaśnie.

Co tu do jest grane?

 

Dodano: 09 mar 2013 - 17:13

Dzisiaj byłem u mechanika. Podpięli do wtyczki wtryskiwacza jakiś wzmacniacz. Sytuacja się poprawiła. Auto zgasło mi "tylko" dwa razy, lecz problemu nie rozwiązało.

Potem odłączyli pochłaniacz par paliwa (zawór podłączony) i zaślepili otwór po przewodzie podciśnienia. Auto jak na razie nie gaśnie.

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!