Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

nie trzeba clipem, podczas któregośtam łączenia sd-2 podłączyłem przypadkiem i mgielne szły jako dzienne.

Teraz mam w "przygotowaniu" założeniu dzienne na dodatkowych lampach (coś jak dodatkowe diodowe),

na bardzo prostym przekaźniku z małym tyrystorem.

Sposób działania opracowany, układ z tyrystorkiem za jakieś 15 zeta plus lampki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czacha powyżej bardzo pewnie odnosi się do wniosku do TK.

Ja mam inne zdanie niż te prezentowane na dadrl.pl. Szczerze też wątpię, że ten wniosek cokolwiek zmieni. Ale brawo za aktywność w sprawie!

 

Ja tymczasem zamontowałem sobie światła dokładnie takie jak ma Czacha (czyli Hella 1N0 010 294-001). Tyle tylko, że ja je kupowałem w jakimś niemieckim sklepie internetowym (którego adresu nie mogę sobie teraz przypomnieć). Wyszło znacznie taniej niż w polskim HSKAUTO.

Wszystko wykonałem sam podobnie jak Czacha z tą różnicą, że nie mam jeszcze wyłącznika w kabinie, bo nie potrafię się przebić do kabiny - śruba w podstawie akumulatora jest zapieczona i nie ma możliwości jej odkręcenia (3 śruby w tej podstawie odkręcają się bez problemu, ale czwartej, tej przy wiązce kabli z lewej strony nie da się ruszyć). W związku z tym nie potrafię się dostać do miejsca gdzie przebija się wiązka z komory silnika do kabiny i musiałem chwilowo zrezygnować z przeciągania kabli do czasu kiedy wymyślę jak to zrobić <ok>

Automatyczny włącznik też wykonałem samodzielnie - wykorzystując kupione przekaźniki, które podłączyłem do skrzynki przy akumulatorze.

Generalnie jestem bardzo zadowolony z efektów - szczegółów opisywać nie będę, bo zrobił to już Czacha - pozdrawiam :(

Teraz pozostaje mi tylko sprzedanie starych świateł przeciwmgłowych :(

No to gratuluję :( Wrzuć jakieś zdjęcia jak to wygląda. Ciekaw też jestem Twojego sposobu montażu, może wymyśliłeś coś prostszego. Ja cały czas zabieram się do zamontowania wtyczek. Na razie stanęło na tym, że chyba nie będę zakładał oryginalnych. Konektory do lampy zostały przylutowane i zalane szczelnie klejem, więc rozbierając to narobię więcej szkody niż pożytku. Chyba założę inne hermetyczne złączki na przewodach. W końcu dziennie się tego nie rozbiera ani tam nie zagląda. Tym oto sposobem zostały mi niepotrzebne oryginalne złączki. Nie chce ktoś kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia przy jakiejś okazji oczywiście zrobię i wrzucę. Ale sposób montażu pewnie podobny do Twojego - bardzo pomogły mi Twoje rady, jeszcze raz dzięki.

Ja wtyczki miałem od razu oryginalne więc ten problem z głowy.

Przed przystąpieniem do rozbierania samochodu przygotowałem (a w zasadzie, to mój ojciec to zrobił bo ma w pracy takie możliwości) blaszki, które dopasowują otwory w zderzaku do tych w lampach Hella - bardzo to solidnie wyszło i zapobiegło jakiemuś samodzielnemu szlifowaniu i dopasowywaniu blach.

A potem tylko przykręcenie - tak jak pisałeś trzeba było zastosować kilka nakrętek i podkładek aby uzyskać odpowiedni dystans i ustawienie.

O instalacji elektrycznej nie będę się rozpisywał, bo to chyba proste: w największym skrócie wygląda to tak, że wymienić należy wtyczki na pasujące do nowych lamp i pociągnąć jeden dodatkowy kabel (zasilający światło dzienne), kabel minus i + przeciwmgłowych zostaje nam po starych lampach. Wszystkie podłączenia wykonałem w skrzynce połączeń w komorze silnika.

Chciałbym jeszcze pociągnąć kabel do kabiny pod wyłącznik (na razie odpowiedniej długości kabel jest zwinięty w miejscu połączeń), ale to jak wymyślę jak to zrobić. Tak więc na razie nie mam nad nimi kontroli: włączają się po odpaleniu silnika i wyłączają po włączeniu innych świateł lub oczywiście wyłączeniu silnika. Jak nie wymyślę nic sensownego to taki wyłącznik zamontuję sobie po prostu pod maską - i tak używać go będę chyba tylko w przypadku oddawania samochodu do warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu żeby przeprowadzić przewody z komory silnika trzeba wyjąć obudowę filtra powietrza bo tamtędy idzie wiązka do bezpieczników i nie tylko, ale sprawdzone bo musiałem przeciągnąć kabel od akumulatora do bagażnika żeby zasilić wzmacniacz, tylko od kabiny trzeba zanurkować pod kolumnę kierowniczą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze do opisu kol Mateo42 że w tej gumie przez którą przechodzi wiązka przewodów- od dołu przechodzi linka do maski a od góry jest też otwór na przeprowadzenie przewodów ale zaślepiony takim plastikowym kołeczkiem wystarczy go wyciągnąć i mamy otwór do przeprowadzenia przewodów z kabiny pod maskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem zamontować do mojej Reni światła do jazdy dziennej. Mam zamiar zamontować je w miejscu halogenów których nie mam :roll: Znalazłem okrągłe ledowe światła do jazdy dziennej. Co myślicie o nich (link poniżej), może ktoś ma je w eksploatacji.

http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dzienne...13.html#gallery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/swiatla-dzienne-drl-jazd...1547042033.html

Te mają mocowania identyczne jak oryginalne halogeny. Ewentualnie może być problem, że będą skierowane na boki zamiast idealnie prosto. Pojawiła się ostatnio taka dziwna moda na kierowania halogenów w bok. To mają być lampy przeciwmgielne, a nie zakrętowe. Poza tym prawo dopuszcza maksymalnie 3-stopniowe odchylenie lampy. Nie wiem jakim cudem takie fabryczne instalacje otrzymały homologację. Chyba, że sama lampa spełnia wymagania homologacyjne w szerszym zakresie i może być dodatkowo o ileśtam stopni obrócona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

podpiąłem je jak sd-2, diodówki maja "tylko" dwa przewody elektryczne do zapięcia w komputer,

więc instalacja elektryki zajmuje około pół godziny.

 

cimg3258.th.jpg

 

dzienne 16diodowe pasują jak z fabryki, większe montowane w ten sposób nie spełniają norm narzuconych ustawą,

tj. rozstaw lamp i zarysu zewnętrznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja zamontowałem dzienne firmy WESEM w miejsce świateł przeciwmgielnych,

 

dsc00483plp.jpg

 

dsc00487.jpg

 

Cały zestaw kosztował mnie ~110zł plus trochę pracy z montażem.

komplet lamp 68zł + przesyłka

wesem.jpg

 

http://sklep.wesem.pl/7/6713/Swiatla_do_jazdy_dziennej_typu_LOR6#14464

 

automatyczny włącznik świateł dziennych - (allegro) 30zł

 

Lampy dzienne zamocowałem w oryginalne mocowanie świateł przeciwmgielnych. Ponieważ nowe światła miały inny rozstaw śrub mocujących musiałem wykonać dodatkowe mocowanie wg schematu:

 

uchwytdzienne.jpg

 

Do wykonania takiego uchwytu wykorzystałem stary zderzak plastikowy z reni 19. Materiał jest dość sztywny i jednocześnie łatwy w obróbce, dzięki temu wykonanie 2 uchwytów zajęło mi ok 2 godzinek.

Niestety nie mam zdjęcia jak było wszystko zamontowane ale konstrukcja jest bardzo stabilna.

 

No i najważniejsze niestety nie obyło się bez zdjęcia zderzaka. Oczywiście były próby lecz najwygodniej jest zdjąć zderzak i dobrze wszystko dopasować.

 

Informacja dla sceptyków: Lampy mają oznaczenie RL i mają homologację.

A jak się komuś nie podoba to mam to gdzieś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!