Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przygoda z Meganką w niemczech


Martin__ez

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety w naszym pięknym kraju dochodzi jeszcze uczciwość wymieniającego olej. Znam ludzi pracujących w serwisach, warsztatach i zawsze mają na sprzedaż a to nadwyżki płynów eksploatacyjnych lub części które niby były wymienione i wpisane w rachunek. Skąd je mają?

Edytowane przez makuli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ, że większość przypadków to auta sprowadzone, które nie jeździły na "naszym" oleju. Jak 20kkm może być za długo skoro Renault znów wydłużyło wymiane do 30kkm. Inne marki jakoś na "naszych olejach" nie mają takich problemów. Próbowałem uzyskać informację u samego źródła, niestety żadnych konkretów się nie dowiedziałem, również z "Renault France". Jedyna informacja, że można złożyć reklamację i liczyć na współfinansowanie naprawy. Podejrzewam, że na "zachodzie" odbywa się to bezpłatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, sprowadzone auta i wcześniej jeżdżone na nie polskim oleju, dopiero przy zalewaniu naszych olei w Polsce, zaczynają się problemy z panewkami ; ) zastanawiające.

 

 

Te panewki w dci mają taką delikatną budowę, że są mocno wrażliwe na gorsze smarowanie i musi być zapewnione cały czas jak najlepsze. Analogicznie wtryskiwacze jednej marki są odporniejsze na kiepskie paliwo i zniosą więcej i dłużej, a inne się zatrą w tym samym czasie i jedyna recepta to lać dobre paliwo.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam przeczytałem właśnie opowieść o podróży na terenie Niemiec – jeśli mogę dodam że ja właśnie wczoraj miałem podobną sytuację na naszej „autostradzie” – Poznań - Warszawa. Zazgrzytało – padł strzał – poszedł z tyłu dym – a dziś dowiedziałem się, że mam pęknięty blok w silniku 1.5 dci 105 KM (Renault Megane z 2006 r. Nastąpiło to przy przebiegu 132 tys. km. Jechałem z prędkością „troszeczkę” większą niż dopuszczalna i miałem 3000 obr/min (przy 6-cio biegowej skrzyni to naprawdę nic dla silnika przynajmniej tak myślałem). Proszę wierzyć bądź nie ale chyba większego „wariata” (to słowo delikatnie oddaje moje podejście do samochodu) nie ma w okolicy. Przeglądy regularnie i pewne jakościowo co 15-18 tys. km. Rozrząd przy 90 wymieniony, delikatne traktowanie silnika przed pełnym rozgrzaniem i „chłodzenie” nawet 3-4 minuty po zatrzymaniu. Paliwo V-Power z Shella. I to wszystko na nic nie uchroniło mnie od powyższej usterki. Do wczoraj przejeździłem swoim „złotkiem” i byłem zachwycony zarówno osiągami, kulturą pracy jednostki napędowej jak i komfortem podróżowania. Niestety skończyło się dobre. Stoję obecnie przed dylematem – Naprawiać czyli kupić silnik używany czy sprzedać samochód tak jak stoi. Ponieważ karoseria jest OK., wyposażenie dobre - skłaniam się do pierwszej wersji lecz mam problem ponieważ nigdzie (w tym również na allegro) nie mogę znaleźć czegoś godnego uwagi. W związku z powyższym proszę o pomoc może ktoś z kolegów i koleżanek wie o silniku w dobrym stanie, który mógłbym zamontować w swoim „złotku” i dalej cieszyć się że mam pojazd który może nie jest bez wad ale jest na tyle dobry że nie chcę mieć innego.

Kierowca wierny pojazdom Renault

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renie kupiłem jak miała rok i 20 tys. km. Wczesniej jeździła w Renault Holandia. Partycypowanie w kosztach przez Renault biorę pod uwagę jednak jak mnie poinformowano nowy silnik w serwisie to koszt 12 tys. plus robocizna. Do zapłaty będzie więc około 8 tys. zł. Ponieważ znajomi niedawno wymieniali taki sam silnik i zapłacili 4 tys. zł. (gwarancję dostali na 20 tys. km.) biorę pod rozwagę i taką mozliwość. Nie wykluczam również sprzedaży tego co zostało. Jednak przy tym założeniu szkoda mi by było ponieważ poza skórą mam wszystko co jest potrzebne (w tym ESP, czujniki cofania, tempomat itd., itd.) Najlepiej byłoby znaleźć dobry niezbyt dużo używany silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli jest to wada fabryczna, to dlaczego ogromna liczba dci robi 200-300 tys km bez awarii ?

 

piskorz100 - co to była za okazja, że po roku sprzedawane było auto z przelotem 20 tys ? Jaki miałeś zalewany olej ? Dajesz gwarancje, że miałeś zawsze wymieniany olej przy przeglądach + filtr oleju oraz to, że olej był z wiarygodnego źródła ?

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź na pytanie Kataryniarza - znajomy miał przejechane 80 tys. km Posiada Renault Scenica.

Odnośnie mojej dbałości o samochód - no cóż robiłem wszystko w serwisie ASO - mam znajomego, który tam pracuje i nadzoruje prace przy moim "złotku". Oczywiście wszystko się mogło zdarzyć ale na 99,99% jestem pewny że wszystko było OK - Olej według wymogu Renault - Elf. Kasy nie żałowałem.

A jeśli chodzi o okazję to - takie okazje istnieją. Trzeba być tylko czujnym bo Renault Polska ściąga czasami takie samochody, które następnie "przekazywane" (sprzedawane)są do przedstawicieli Renault w całej Polsce. Zresztą i od polskiego przedstawicielstwa Renault można kupić co jakiś czas samochody roczne z przebiegiem 20 tys. Należy pytać w komisach przy-salonowych.

W sprawie silnika chyba mi się udało - opowiem jak już zrobię samochód, ale w skrócie powiem, że znalazłem "firmę", która ściągnie dla mnie (zrobiła to już dla znajomego) silnik z 2010 r. Może będzie OK - zobaczymy

Edytowane przez piskorz100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piskorz100 - ale czekaj, bo przecież tobie pękł blok silnika ? Więc jaki to ma związek z obróconymi panewkami ? ; ) To są w ogóle 2 różne tematy. Jeszcze nigdy nie słyszałem o przypadku pękniętego bloku w dci. No chyba że masz na myśli dziurę od korbowodu ?

 

A może przegrzałeś silnik ?

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!