Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Olej na silniku


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Kupiłem z zeszłym roku Megane II 2004r 65000km i pokrywa zaworów w okolicy cewek była mokra.

Jak wymieniałem świece to w kanale jednej stał olej który przelal się do cylindra w chwili odkręcania świecy.

Silnik wytarłem i po problemie.

Teraz chcę założyć gaz i chciałem go najpierw uszczelnić żeby wszystko było ok.

Odkręciłem kolektor i wylało mi się z niego ok 50ml. oleju.

Kolektor, przepustnicę i silnik umyłem. Wymieniłem też uszczelki 4 przy kanałach, 1 małą przy odmie (chyba) i 1 przy przepustnicy.

Silnik chodzi lepiej i lepiej zapala ale po przejechaniu ok 30km znowu pojawił się olej na pokrywie w okolicy (chyba) 3 i 4 cewki i to w okolicy śruby od pokrywy zaworów.

 

Wie ktoś jak to naprawić możliwie najłatwiej bez jechania do serwisu ?

 

W załączniku zdjęcia.

post-25616-0-47876900-1312202086_thumb.jpg

post-25616-0-93809600-1312202097_thumb.jpg

post-25616-0-63823500-1312202106_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to samo było w 2.0, trzeba odkręcić pokrywę zaworów i ją uszczelnić silikonem wysokotemperaturowym. W aso mają specjalny silikon z żywicy chyba, ale nim to sobie można pistolet na wodę uszczelnić. Kupiłem silikon Loctite taki czarny i on ma sprawę załatwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat

 

Pytałem w ASO o wymianę tego uszczelnienia pod pokrywą zaworów i powiedzieli mi że w tym silniku (K4M) trzeba zablokować rozrząd bo po podniesieniu pokrywy podnoszą się wałki... tak powiedzieli ^^

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę powiedzieli i to wcale nie jest śmieszne.

Odkręć odstojnik oleju, ten element na górze osłony i uszczelnij sylikonem wysokotemperaturowym. Pooglądaj najpierw skąd dokładnie olej podcieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat

 

Wydaje mi się że cieknie ze śrub. Na zdjęciu nr.2 widać że śruba jest w oleju więc pewnie wypycha od dołu pod ciśnieniem.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

Po co cytujesz całego posta skoro odpowiadasz bezpośrednio pod nim?

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść dokładnie okolice obu śrub i posmaruj jakimś sylikonem. Generalnie osłona zaworów uszczelniona jest sylikonem, być może w miejscu tych dwóch śrub uszczelnienie nie spełnia swojej roli. Aby to poprawić trzeba zdjąć osłonę i wszystko pod nią wyczyścić, nałożyć nowy sylikon i skręcić na nowo.

Tak jak Ci w ASO powiedzieli osłona trzyma wałki rozrządu, zdejmiesz, bez zablokowania wałków, może Ci się to wszystko poprzesuwać. Poza tym trudno będzie założyć blokadę, bo jedna śruba blokady przykręcona jest właśnie do osłony klawiatury. Ja bym na Twoim miejscu to zostawił, chyba, że będziesz wymieniał rozrząd, wtedy ewentualnie możesz poprawić uszczelnienie pokrywy, ale nie każdy mechanik będzie chciał to zrobić.

Zobacz jeszcze jak jest rozwiązane odpowietrzenie skrzyni korbowej? Od odstojnika oleju, to coś przykręcone na górze, musi odchodzić jakaś rurka, kanał którym odgazy wydostają się przed przepustnicę. Po prostu masz to inaczej rozwiązane niż u mnie.

Tak jak napisałem u mnie olej wydostaje się gumową rurką, pomiędzy odmą a puszką filtra, Nie jest może tego dużo, ale zabrudzenie jest wyraźne i olej spływa sobie do otworu pierwszej cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w F4R z tego co pamiętam jest duża i mała pokrywka zaworów. U mnie chyba ciekło z tej mniejszej. Cieknie, więc kupiłem ten silikon i czeka na użycie, sam to zrobię po swojemu. Tak to wyglądało u mnie po zdjęciu pokrywki:

dsc01756.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin to co nazywasz "małą pokrywą" to nic innego jak odma lub jak kto woli odstojnik oleju. Poprawienie na tym elemencie uszczelnienia to żaden problem. Odkręcić pokrywkę wyczyścić, odtłuścić, nanieść sylikon i skręcić. Ciekawe jest to, że jest zalecane kolejność przykręcania śrubek ^^

ext jednak pisze, że cieknie mu spod śrub. Jednak nie wykluczyłbym, że podcieka właśnie spod odmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwał jak zwał ^^

Ktoś na forum kiedyś pisał o wycieku spod śruby, ale z tego co pamiętam, chodziło tam o silnik 2.0T więc inna jednostka. Nie pamiętam czyje to było auto, chyba chyba Megane II CC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, było coś takiego, nie pamiętam czym się to skończyło.

Ja mam dokładnie tak

silnikk4m700gra.jpg

Cieknie na rurce nr 8 nałożonej na króciec wychodzący z odmy (13)

Ciekawe bo od strony filtra rurka jest lekko wilgotna, a podcieka na tym króćcu. Jak będę składał to oprawię to na sylikonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To u mnie chyba jest inaczej bo odma połączona jest od spodu z kolektorem.

 

PS.Próbowałem dokręcić śrubę na zimno ale się nie da. Zastanawiam się czy może te 2 śruby odkręcić i leb śruby od spody nasmarować jakimś klejem do hamulców albo silikonem do wysokich temperatur na przykład żeby uszczelniło połączenie pokrywa-leb śruby.

post-25616-0-64007700-1312269385_thumb.jpg

post-25616-0-55659200-1312269391_thumb.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Usterka naprawiona prowizorycznie :P

 

Wykręciłem śruby, benzyną ekstrakcyjną wyczyściłem pokrywe w miejscu styku z łbem śruby oraz łeb śruby od spodu.

Posmarowałem klejem do gwintów pokrywe, wkręciłem śruby i zostawiłem na 24 godziny.

Po naprawie przejechałem ponad 1000km i jest suchutko :)

 

Temat do zamknięcia.

 

/0cool:

Mówisz i masz :)

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!