Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic 1.6 benzyna czy 1.9 dCi


vilagie2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam bardzo gorąco!

 

Poszukuję samochodu dla rodziny 2+2 i na polu bitwy pozostał już tylko Scenic. W moim mieście (Płock) znalazłem 2 ciekawe oferty, diesel i benzynka.

 

Samochód pierwszy - Scenic 1.9 dCi 115km 2006r 26.900,-

Full wypas, szklany dach, hands free, navi, nagłośnienie cabasse

Samochód od 3 lat w Polsce, miał (i póki co nadal ma ) 1 właściciela - księdza z Sierpca. Ogłoszenie akurat wygasło, a ksiądz jest na pielgrzymce, więc zdjęć nie mogę Wam pokazać. Samochód miał przygodę z przodu - lewe nadkole, maska, reflektor, zderzak. Całkiem nieźle złożony. Niestety troszkę zaniedbany (w środku jeden z nawiewów zapadł się do środka, tapicerka w okolicy wspomnianego wlotu wyszła spod osłony i trzeba się z tym pobawić, opony do wymiany. Nie jest odpicowany na sprzedaż. Przebieg 96.000 potwierdzony książką i w ASO Renault "Pasikowski".

 

Co to za dziwna odmiana silnika? Czemu nie 130km? Ustrojstwo znając życie ma FAPa, dwumase?

 

Drugi - Scenic 1.6 16v benzyna 2008r 160kkm przebiegu 32.777 zł,-

 

A to pojawiło się wczoraj w ofercie. Jeśli stwierdzicie, że warto to jutro oglądam. Fabryczna instalacja LPG - nie rozleci się to to zaraz? Ktoś szepnie słówko o silniku? Domyślam się, że jak coś się rozdupcy to mniej będzie kosztować niż naprawa dCi, ale znowu żeby za często nie odmawiał posłuszeństwa ^^ Do tej oferty dołączę link z aukcją.

 

KLIK! Scenic 08r benz gaz

------

 

Z krótkiego opisu możecie doradzić, którą ścieżką się kierować? Osobiście dla mnie nie ma wielkiego znaczenia rodzaj paliwa. Przez całe życie jeździłem benzyną, ale dieselki nowe fajnie pracują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo widzę fotki tego drugiego sceniola znowu dziełem "płockiego czarodzieja"

http://megane.com.pl/topic/29542-20-16v-2003-z-plocka/page__view__findpost__p__235260

http://plock.gazeta.pl/plock/1,35710,6529499,U_czarodzieja_z_Plocka_nawet_bite_jak_nowe.html

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy-księdzowy... jakiś tani jest.... Dzisiaj w innym wątku ktoś się pytał o rady i pokazywał kilka ogłoszeń i 2007r. ale gorzej wyposażony wywoławczo miał 32900zł... Jezeli jest zaniedbany wewnątrz to zastanów się czy przypadkiem pod maską większych zanidbań nie ma. Daje do myślenia. Opis że ma 115KM może wynikać z pokręcenia ze Scenikiem IphII.

 

Drugi.... doswiadczenia z samochodem z Holandii z fabrycnym gazem miałem. Nienajlepsze. Zaczynając od tego że licznik mial skręcony o co najmniej 100000km przez to że nikt nie chciał te 8-9 lat temu się do takiej instalacji dotknąć, teraz najpierw się poorientuj u okolicznych gazowników czy któryś się tego bedzie chcial tknąć. U mnie skończyło sie tylko 3 zaworami do wymiany i szczęściem że go sprzedałem w końcu. Tutaj może mieć prawidlowy przebieg, ale jak na 3 lata to duzo jest więc prawdopodobnie jakiś firmowy (uchwyt pod telefon i zestaw bluetooth moga to dodatkowo sugerować. Jest podany VIN więc przebieg mozesz próbować sprawdzić.

 

Pewna ciekawostka, patrząc na zdjęcia i opis-to raczej nie jest fabryczna instalacja gazowa sygnowana przez Renault. Ta wg folderu trafiała tylko do modeli z wyposażeniem Authentique/Alize czyli najnizszych i silnik trochę się różnił od tego w niegazowanych wersjach, m. in. tym ze miał 105KM a nie 115Km i skrzynię biegów pięcioprzełożeniową a tutaj masz ich 6.

 

Instalacja mogła byc dokładana u ichniejszego dilera (zapewne całkiem porządnie).

 

Poza tym radio wygląda mi na wersję już ze Scenika III. Brak ESP. Lusterka nie sa składane elektrycznie (brak pozycji składania przy joystiku ustawiania). Ksenonów to on też nie ma tylko soczewki jak wszystkie Sceniki II po lifcie bez ksenonów (brak spryskiwaczy lamp i pokrętło regulacji wysokości świateł). usterko wewnętrzne nie jest automatycznie przyciemniane. ponadto przepalone obydwie żarówki pozycyjne ^^ a świtło przeciwmgielne tylne swieci się na każdym zdjęciu ^^

 

Ładny az za bardzo, jak wspomniał Gojgien: zdjęcia czarodzieja z Płocka wygladają pięknie, tylko rzeczywistośc może być bolesna ^^ Jak masz blisko to podjedx i obejrzyj ale się nie napalaj ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 1.6 z gazem, teraz mam 1.9dCi. Benzyna jest całkowicie bezproblemowa, ten z ogłoszenia ma instalację PRINS na wtryskach KEIHIN, czyli najwyższa półka. Za to diesel jest dużo fajniejszy do jazdy-większa moc a przede wszystkim moment obotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,9 dci z 2007 i za 26700? ^^ i jeszcze z takim wyposażeniem. Wierzyc mi się nie chce, chyba ze kupowany na Niemca ale i tak jak dla mnie za tanio... Niby nic nie widzę do przyczepienia się, ale coś moją nieufność wywołuje. Bez wątpienia ten wypucowany plastik w silniku. Wrócę do domu i na spokojnie obejrzę.

 

Edit: po przyjrzeniu się na spokojnie:

 

-brak zaślepki prawej wycieraczki (przegubu);

-w razie oględzin sugeruję dokładne obejrzenie przodu: zderzaka, lamp, kratek itp. Spowodowane to jest obecnością kratki z chromowana listwą. Ona nie musi być lewa, ale jak kiedyś wspominałem, łatwiej na alledrogo dostać zamiennik z chromowaną listwą niz jakąkolwiek samą środkową (sam szukam zestawu do swojego i się zastanawiam czy pchać się w taką z chromem).

-pedał hamulca-nakładka wygląda jakby nie miała takiego przebiegu jak samochód na koncie, może była wymieniana?

 

Nie jestem przekonany do tego samochodu, ponadto jaką gwarancję na 36 miesięcy proponuje sprzedający??

Edytowane przez pizza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PIZZA ma rację raz że cena stosunkowo za niska do tego rocznika też nie podoba mi się "odpicowanie" wnętrza oraz to że silnik wygląda za czysto, po takim przebiegu spodziewał bym się normalnego zabrudzenia związanego z użytkowaniem samochodu. Akumulator idealnie czyściutki pokrywa silnika wyplakowana nawet nie ma zabrudzonego zbiorniczka na płyn do spryskiwaczy, bogate wyposażenie i do tego w automacie jeżeli auto jest z Niemiec to ten przebieg mało wiarygodny żeby zrobił tyle kilometrów- wychodzi 40 tys rocznie, a do tego zestaw głośno mówiący. Aby diesel się opłacał nie czarujmy się ^^ albo to był bogaty Niemiec którego nie interesowały podatki z nim związane, lub skręcony przebieg. Sam widziałem auta w Niemczech które po roku miały najechane koło 130 tys, mówi się, że w Niemczech opłacalny diesel jest dopiero gdy jeździ się koło 80 tys w rok. Na dodatek wnętrze jakby wyprane i wypicowane na sprzedaż. Zobaczyć można aczkolwiek zastanawiałbym się czy warto jechać.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to nie Scenic, ale też wpadła mi w oko Lalunia 07

 

Wiem że wszystko picowane, myte i Bóg wie co jeszcze żeby to sprzedać. Kurcze taki urok Płocka. Przykro byłoby jechać 200km, rzucić okiem na samochód i wrócić. Z drugiej strony w Płocku jest taki przerób, że oferta co 2 tygodnie się zmienia, można coś upolować. Różne dziwne komisy dbają jako tako o swoją reputacje i niektóre po naście lat z powodzeniem sprzedają już samochodu. Znowu swojego Focusa pozbyć nie będę się mógł patrząc na oferowane egzemplarze ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,9 dci z 2007 i za 26700? ^^ i jeszcze z takim wyposażeniem. Wierzyc mi się nie chce, chyba ze kupowany na Niemca ale i tak jak dla mnie za tanio... Niby nic nie widzę do przyczepienia się, ale coś moją nieufność wywołuje. Bez wątpienia ten wypucowany plastik w silniku.Wróce do domu i na spokojn ie obejrzę.

 

Ale to nie jest kup teraz tylko licytacja ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądaj uważnie zdjęcia i wyciągaj wnioski. Lala ma zdjęcie "naklejek" przeglądowych. W maju 2010 auto miało 120417 km a teraz 130 tys. Czyli nagle przestali jeździć, bo w trzy lata 120 tys średnia 30kkm na rok a tu nagle w ostatnim roku tylko 10kkm. Gałka zmiany biegów starta jak po 300 000 km. I jeżeli zobaczysz na zdjęciu choć kawałek srebrnego Kangoo to możesz być pewny, że zdjęcia robił nasz "czarodziej". A w jego ujęciach zjechane auto wygląda jak salonowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nagle przestali jeździć, bo w trzy lata 120 tys średnia 30kkm na rok a tu nagle w ostatnim roku tylko 10kkm. Gałka zmiany biegów starta jak po 300 000 km.

Fakt gałka po takim przebiegu powinna wyglądać na prawie nową więc tutaj się zgadzam- zjechana. U mnie prócz kilku rys przy 128 tys nie ma prawie zużycia, chyba że ktoś wachlował nią 24 h dla zabawy. Przebiegi różne bywają. A co do kangurka widać wyraźnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!