Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Turbina w 1,9dCI 110KM


sebak@op.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Najlepiej w ASO po VINie, bo w 1,9 dCi były montowane turbiny ze stałą i zmienną geometrią.

Ze względu na rocznik auta bardzo prawdopodobne, że siedzi tam sprężarka ze zmienną geometrią.

W ASO powiedzą Ci to bez problemu od ręki.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze kol. Paweł. Poza tym nie było silników 1.9 dci w megankach o mocy 110 KM

Oczywiście że były.

 

zmienna geometria to WG w pionie bez zmiennej WG w poziomie

 

Co to jest to WG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co pokazujesz, to zawór upustowy, a nie kierownice o zmiennej geometrii.

A wastegate is a valve that diverts exhaust gases away from the turbine wheel in a turbocharged engine system. Diversion of exhaust gases regulates the turbine speed

 

gdzie tu coś o zaworze upustowym.

Zawór upustowy montowałem w subaru po to żeby gwizdał sobie i straszył przechodniów

 

W turbinie garett jest mieszek sterowany albo ciśnieniem z kolektora albo jak w przypadku dci podciśnieniem od pompy vacuum i w zależności od konstrukcji

bez zmiennej geometri przekierowuje spaliny z koletora do wydechu dlatego cała konstrukcja jest w poziomie

blowof.jpg

 

albo zmienną geometrią i wtedy w pionie po to żeby sterować łopatkami co nakierowują spaliny na wirnik

wgzmienne.jpg

 

Dodano: 06 sie 2011 - 22:33

To jest zawór upustowy i na pewno go masz, zmienna geometria kierownic sprężarki to zupełnie co innego.

A po co w dieslu taki zawór ??

Edytowane przez pawelsonx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowa o zaworze jest już w pierwszym zdaniu.

A wastegate is a valve that diverts exhaust gases away from the turbine wheel in a turbocharged engine system. Diversion of exhaust gases regulates the turbine speed

Wastgate to zawór zmieniający/odwracający przepływ gazów wylotowych przez turbinę w silnikach turbodoładowanych. Zmiana przepływu gazów spalinowych reguluje prędkość turbiny.

Wastgate często jest montowany w turbinach ze zmienną geometrią łopatek, jako zabezpieczenie turbosprężarki.

wastegate_wykres.jpg

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o co ci biega bo nie rozumiem napisałem jak rozróżnić turbiny w silniku 1.9dci i nie pisze o żadnym blow-off a WG czy to siłownik czy to klapa nie ma znaczenia WG siłownik w jednej z turbin jest poziomo a drugi pionowo

 

Edytowane przez pawelsonx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!