Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Rozumiem, że zdemontowałeś przedni zderzak (nie było napisane). W serwisówce megane II było napisane w wymianie wahacza - cytat "Zamocować chłodnicę za pomocą osłony chłodnicy." Czy ktoś może się orientuje jak zamocować chłodnicę bez zdejmowania zderzaka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zderzak zdjąłem w temacie o tym nie napisałem, małe niedopatrzenie. Co do podwieszenia chłodni bez ściągania zderzaka wydaje mi się raczej nie możliwe a już na pewno bardzo kłopotliwe. Jeśli ktoś by miał jakiekolwiek uwagi do tematu to proszę o wypowiedz. Mam zamiar stworzyć pdf-a i umieścić w folderze pliki.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ostatnio to przechodziłem, wymieniałem sworznie po obu stronach.

Co do wyciągania ramy podtrzymującej chłodnicę, to nie odkręcałem zderzaka. Zrobiłem to troszkę inaczej. Potrzebne są do tego dwie osoby. Najpierw podparłem ją dwoma klockami na końcach w okolicach śrub 18 (drugie zdjęcie w punkcie 7), następnie odkręciłem je. Następnie jedna osoba złapała chłodnicę, a ja wyciągnąłem cała belkę i podparłem chłodnicę klockami. W ten sposób nie trzeba chłodnicy w żaden sposób wiązać i co najważniejsze nie ma potrzeby odkręcania zderzaka.

Druga sprawa, to zapieczona końcówka jednego sworznia w piaście, męczyłem się z nią chyba z pół godziny, w żaden sposób nie chciała wyjść. Na szczęście w miejscu gdzie sworzeń wchodzi w piastę piasta jest przecięta od środka samochodu w poprzek, zablokowałem więc oś od zewnątrz tak aby jej nie wyciągnąć na zewnątrz i od środka wbiłem w to przecięcie klina i momentalnie sworzeń puścił.

Jeszcze jedna sprawa, przy wyciąganiu sworznia z piasty z lewej strony. Należy robić to ostrożnie, ponieważ lekkie pociągnięcie osi na zewnątrz powoduje, że wyskakuje ona ze skrzyni biegów i zaczyna się z niej lać olej przekładniowy, więc dla pewności najlepiej podstawić sobie jakiś pojemnik pod miejsce, gdzie oś wchodzi do skrzyni biegów. Po prawej stronie nie ma tego problemu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jeszcze była osłona pod silnikiem do zdemontowania i podczas montażu wahacza trzeba pamiętać o wstępnym naprężeniu przegubów gumowych. W instrukcji było żeby zmierzyć wysokość po wyjęciu przegubu dolnego:

– pomiędzy powierzchnią dolnego przegubu kulistego i podłożem,

– pomiędzy łbem śruby tylnego mocowania dolnego wahacza i podłożem.

Ustawić dolny wahacz tak, aby różnica wysokości H pomiędzy dwoma punktami wynosiła H = 10 mm.

jd84whwhi5ahclmw33dn.jpg

Druga sprawa, to zapieczona końcówka jednego sworznia w piaście, męczyłem się z nią chyba z pół godziny

można też wybić "widelcem" do wybijania przegubów kulowych - jak ktoś ma ^^ - wtedy nie ma mocnych i idzie szybko.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje i nadal proszę o jakieś podpowiedzi pragnę stworzyć rzetelnie wykonany plik który może pomóc jak największemu gronu użytkowników megane II

Postaram się w nim zaznaczyć o możliwych problemach z zapieczonym sworzniem, czy o zdjęciu osłony z pod silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

masz duże piwko temat jak najbardziej potrzebny ,opis rewelacyjny:)

 

Dodano: 23 wrz 2011 - 18:22

dziś skonczyłem wymianę wahacza lewego i prawego ,koncowek drążka wszystko poszło jak po maśle w domowych wrunkach na pieńku na podwórku dwa dni zabawy po 4 godziny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeżeli wymieniasz sam sworzeń w wahaczu to kupując sworzeń w zestawie jest pierścień zabezpiecający, ale wykonany z drutu (ja tak miałem u siebie). Po włożeniu sworznia zabezpiecza się go zakładając ten "drucik". Natomiast przy wyciskaniu starego fabrycznego sworznia nie było żadnego zabezpieczenia.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj wymieniłem sam osobiście sworzeń bez wyciągania wahacza, były to domowe sposoby. Zajęło mi to 2h razem z wymianą oleju i filtra. Najgorzej było z odkręceniem śruby trzymającej sworzeń i nakrętki przy końcówce drążka. Bez tego zajęło by mi to ok 30min. Wystarczy odkręcić końcówkę drążka i śrubę trzymającej sworzeń. Potem wybiłem stary. Nowy włożyłem, podstawiłem metalowe kowadło i delikatnie uderzałem w sworzeń i wchodziło bardzo dobrze.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

podczas wymiany zastanowiła mnie niepodłączona wtyczka, wiecie może od czego ona jest? na czerwono to ta kostka a na niebiesko przewód kończący się "niczym" też nie wiem od czego...

post-30925-0-08550100-1323018130_thumb.jpg

Edytowane przez hemp53
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!