Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z silnikiem w MEGANE II


Tomasz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Właśnie dołączyłem do szacownego grona uzytkowników Meganki z padniętym kołem

rozrządu po przejechaniu 65k km ( autko ma prawie 3 lata), tyle że w moim przypadku zwróciłem się do Renault Polska o pomoc i o dziwo ją uzykałem.

Dopłacają mi 70 % kosztów naprawy, wiec cała naprawa z wymianą koła, czujników, kpl.

rozrządu, i jakiś tam uszczelnień kosztuje około 800 pln, co wydaję się całkiem ok.

Dodatkowo otrzymuję gwarancję roczną na wykonaną usługę.

Wydaje się więc mi że nawet całkiem ok Reanault podchodzi do swjego błędu i wspomaga klientów, wymogiem jest tylko wykonaywanie przeglądów okresowych na serwisie Renault.

Tak na marginesie znajomy mówił mi iż za padanie koła rorządu winny jest elektro zawór, który w momencie kiedy pada zaburza dopływ oleju co doprowadz do powolnego zacierania się koła rozrządu - tak więc wydaje się mi iż powinno się te dwa elementy wyminiać równocześnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwróciłem się do Renault Polska o pomoc i o dziwo ją uzykałem.

Dopłacają mi 70 % kosztów naprawy, wiec cała naprawa z wymianą koła, czujników, kpl.

rozrządu, i jakiś tam uszczelnień kosztuje około 800 pln, co wydaję się całkiem ok.

Dodatkowo otrzymuję gwarancję roczną na wykonaną usługę.

witam w klubie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

panowie w koncu i mnie to dopadlo, wczoraj przy trzech odpaleniach uslyszalem piekne grzechotanie (silnik jednoczesnie przydlawilo delikatnie), tylko ze nie wystepuje to przy kazdym odpaleniu, w zwiazku z tym mam kilka pytan:

 

1. Czy z czasem bedzie to wystepowac przy kazdym odpalaniu???, zauwazylem ze gdy parkuje "pod gorke" pojawia sie jakby czesniej przynajmnie wczoraj tak bylo

2. jak w ASO?? czy zdiagnozuja to inaczej czy tylko po grzechotaniu, poprostu niechcialbym zostac splawiony...

3. Auto mam po gwarancji oczywiscie, gdzie udezac ewentualnie do RP????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka nie będzie się pojawiać przy każdym odpaleniu. Musisz pojechać do ASO i od razu gadać że wiesz iż jest to usterka wszystkich silników 1.6 16 V w Megane II Faza I. Jest to koło faz rozrządu i będzie to kosztować około 3000 zł. Najprawdopodobniej Ty zapłacisz w okolicach 10% do 30% całego kosztu. Czyli około 300 – 500 zł.

Aby to zdiagnozować musisz auto u nich zostawić aby rozebrali silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mam ten sam objaw o którym pisałem wcześniej na tym forum

po ponownej wizycie w aso właśnie stwierdzono tą usterkę napiszę fachowo jak mi powiedzieli cytuję

"przestawiacz zmiennych faz rozrządu"

koszt 3500zł załamka

w mojej megi wymieniali już cos takiego po 15000 km na gwarancji obecnie mam 25000 km auto ma 3,5 roku jak tak dalej pójdzie to pewnie za 10000 km znowu się to stanie powinniśmy zgłosić to urzędu konsumentow by się bardziej przyjrzeli tej usterce

a z drugiej strony to co to za materiał z ktorego jest wykonane to kolo no chyba nie z plastiku czy gumy zeby nie moglo wytrzymać wiecej kilometrow smieszne

jest jednak dobra strona medalu

znajomy z serwisu załatwił mi tącholerną część za ok 500 plus pasek rozrządu myślę ze z robociżną wyjdzie ok 1000

mam wiec jeszcze jedno pytanko czy żądać od nich aby mi oddali tą zepsutą część czy co?

wielkie dzięki za odpowiedz

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli będziesz robić to w ASO raczej nie zapłacisz za cały koszt naprawy. Jak Renault Ci dopłaci do tej naprawy około 80% to nie dostaniesz tych części. W Twoim przypadku walczyłbym o to aby Renault pokryło część kosztów bo wyjdzie Cie to maks 500 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Musisz pojechać do ASO i od razu gadać że wiesz iż jest to usterka wszystkich silników 1.6 16 V w Megane II Faza I. Jest to koło faz rozrządu i będzie to kosztować około 3000 zł. Najprawdopodobniej Ty zapłacisz w okolicach 10% do 30% całego kosztu. Czyli około 300 – 500 zł.

Aby to zdiagnozować musisz auto u nich zostawić aby rozebrali silnik.

 

bylem dzisiaj w ASO, goscie sa strasznie oporni, mowi mi ze to nie musi byc to, ja im od razu ze wiem co to i ze to wystepuje w prawie kazdym 1.6. Oni na to ze niekoniecznie i ze to bardzo zadka usterka :mrgreen:)) i mi mowia ze na noc musze auto zostawic, a u mnie objawia sie to wlasnie na goracym silniku, to oni na to "to go zagrzejemy i zobaczymy", coz bede musial tym partaczom zostawic auto bo bez ich diagnozy nic dalej nie zrobie...

 

aha jak mowilem o RP i wspolfinansowaniu to sie dizwinie na mnie patrzyl gosc :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci proponuje olej serwisantów i idź od razu do właściciela ASO bo widze że w większości ASO Ci ludzie są odporni na wiedzę :-/ . Ja Cię mogę zapewnić że jest współfinansowanie, a zresztą jak dobrze pamiętam ktoś już wcześniej niż ja o tym pisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no i wlasnie tego sie obawiam, zebym potem nie musial dwa razy tyle robic...

 

postaram sie umowic na sobote rano i moge siedziec u nich do 14-tej... i znalezc musza bo jak nie to im nagram kamera to, bo mam taki niefart ze jak do nich pojade to mi sie auto samo naprawia i nigdy nie ma objawow takich jak ma na codzien :mrgreen:

moze poprostu sie ich boi :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sornat, dziwne że masz to na ciepłym. Wydawało mi się że to głównie objawia sie na zimnym. Ale skoro masz to na ciepłym to umów się na odpowiednia godzinke i wjeżdzaj "przygotowanym" do diagnozowania autem.

Sęk w tym, że w naszy wypadku komputer niczego nie pokazywał (tzn. zero błędów - wszystko OK), a objawy były :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

objawia sie to na cieplym, np. jak zaparkuje i odpalam po 15-30min, wtedy silnik nie ostygl jeszcze calkiem ale jest cieply, do tego na 99% pojawia sie w przypadku gdy stoje "pod gorke" czyli przod auta jest wyzej niz tyl :mrgreen:

 

postaram sie dzis to nagrac, wstawie na serwer gdzies, posluchacie, zobaczycie i ocenicie czy to jest na 100% to

dla mnie to tak na 99% bo poza odpalaniem nie ma roznicy w pracy silnika, no moze poza delikatnym pohukiwaniem, ktorego kiedys nie bylo, ale mistrzowie z ASO twierdza ze to normalna praca silnika...

 

[ Dodano: 2007-05-14, 19:29 ]

nagralem tak na szybko odglos slyszalny ale dosc slabo jeszcze wiec radze podglosic:

http://sornat.wrzuta.pl/film/lXdB6bFBu9/

 

jestem umowiony na sobote na 8 rano u "magikow z ASO"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

no wlasnie nie skonczylo sie...

oczywiscie jak bylem u nich to nie zgrzytalo...

stal 30min podpiety pod kompa i nie wiem czy oni cos zrobili czy jak ale od 2 tyg nie zgrzyta wogole :-D zostawili mi zlecenie otwarte (btw. bardzo byli mili i rozumieli problem nawet :) i mam jak tylko zacznie zgrzytac podjechac znowu...

puszczalem im nawet nagranie moje wspaniale, pokiwali glowami ze tak to wyglada jak kolo zmiennych faz ale oni musza to uslyszec zeby pod papierem sie podpisac... probowalem jakos zagadac ale twardy byl :)

no i teraz ciagle nic, 2 tyg i nawet najmniejszego zgrzytu, sprawdzalem we wszytskich mozliwych sytuacjach, w ktorych sie to zdarzalo do tej pory... wiec czekam na rozwój sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba jest standard. Ja uszłyszałem dokładnie to samo, tzn przyjechać, zostawić auto. Jak usłyszą sami to będziemy gadać.

 

U mnie zgrzyt był 3 razy. Ostatni ponad tydzień temu w sobotę. Zawsze jest to z rana czyli po długim odstaniu auta.

 

Generalnie jak się to rozwali do końca to mam nadzieję że zgodnie z zapewnieniami Renault stanie na wysokości zadania z zrefunduje tą naprawę.

 

Życzę pozytywnego załatwienia sprawy.

 

Jak coś to daj znać, zawsze to raźniej razem znosić fochy naszych autek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!