Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MEgane II za dużo pali


Rekomendowane odpowiedzi

WItam. Posiadam REnault MEgane II z 2005roku silnik 1,4 komputer pokazuje mi że spalanie ( oczywiscie po miescie) to 9,5 litra na 100km, Czego to może być wina. TAkie spalanie przy spokojnej jeżdzie. Pomóżcie. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem przez jakiś czas focusa z 2004r to przy 1.8 (130km) na postoju pokazywał 12L/h a w rzeczywistości palił 1.2L/h tylko były problemy z elektronikom. Więc musisz zacząć przeliczać ile benzyny zatankowałeś ile spaliłeś bo komputer to tylko kilka układów scalonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle pokazuje rzeczywiscie komputer , sprawdzałem tez jużprzez tankowanie do pełna przejechaniu 100km po miescie i znow zatankowalem i wyszlo 9,8litra.;d wiec to mu może być grane. Jak go kupiłem to po miescie na klimatyzacji palil do 8litrow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Mam ten sam problem tylko w Megane I, ale też silnik 1.4 16V (może nie identyczny jak twój, ale bardzo podobny). We Wrocławiu pali mi prawie 10L/100km. W prawdzie jeżdżę tylko krótkie odcinki 5km i średnią prędkość mam na poziomie 22km/h, ale i tak wydaję mi się, że pali za dużo.

Jeżdżąc jak dziadek udaje mi się zejść do 9.2, wciskając do ok 10. Na trasie (choć jeżdżę tym samochodem bardzo rzadko w trasę) pali do 6L, bez problemu - prędkość do ok 100km/h.

Na CLIPIE zero błędów, sonda lamba wydaje się pracować poprawnie, jedynie co, to zastanawiam się na ciśnieniem w kolektorze dolotowym, które wynosi 400 mbar, a powinno ponoć być maks. do 250 mbar.

Na początek wymieniłem świece na nowe Eyqem, model zgodnie z zaleceniami Renault (konkretnego oznaczenia już nie pamiętam).

Wyeliminowałem już nieszczelność:

- na uszczelkach przy przepustnicy

- serwa od hamulca

- elektrozaworu do filtra węglowego

- samego kolektora

Wyeliminowałem też przytkanie dolotu oraz robiłem reset komputera (odłączenie aku. aby nauczył się mapy na nowo). Nic z tego.

 

Na razie więcej pomysłów nie mam. No może jeden - czujnik ciśnienia w kolektorze, choć nie wydaje mi się aby to on był przyczyną...

 

Pali na dotyk, pracuje równo, obroty nie falują, no i mam wrażenie, że tak od 3 biegu i/lub 40km/h zbiera się lepiej. Na początku jakiś taki mułowaty dla mnie jest, choć to może przyzwyczajenie i porównanie do 1.9 dci...

 

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka: Felicia 1.6 mpi 75ps, opony stalowe 13'' szerokość 165, waga auta 980kg, brak KLIMY, po mieście bez korków, normalna jazda, spalanie w okolicach 9 litrów. Mój 1.5 dci w podobnych warunkach, jakieś 6 litrów, bez włączania klimy.

 

Megane 1.4 : opony 2 cale większe od Felici, szerokość 3 cm więcej, waga jakieś 250 kg większa, klima i gabarytowo też większe auto. I oczekujecie, że będzie wam to paliło 7 literków po mieście, gdy taka Felicia pali 9 ?

 

Jeżeli chcieliście małego spalania i dobrych osiągów, trzeba było brać diesla.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

sKarlosMegane twoja wiadomość nie wnosi za wiele do dyskusji. Tak, wiem, że na spalanie ma wpływ wiele czynników (waga samochodu, moc, pojemność, styl jazdy, średnia prędkość/korki, trzymające klocki hamulcowe itp. itd.), ale zauważ, że kolega lukaszek1990 ma problem, gdyż jego spalanie wzrosło z ok. 8 na 9.5 L/100KM.

Więc za przeproszeniem swoje rady o dieslu możesz "sobie....". Mam diesla, wprawdzie 1.9 dci i wiem ile to cudo potrafi spalić w trasie, a ile w mieście, zimą na krótkim dystansie, gdy dojeżdżając do pracy, wskaźnik temp. jest przed pierwszą kreską. Dlatego w pełni świadomie kupiłem mały silnik benzynowy.

Więc jeśli nie masz jakiś konkretnych pomysłów to daruj sobie, bo nie dyskutujemy tu ile pali jakiś silnik/samochód (mnóstwo innych wątków na forum) , tylko dlaczego pali więcej i co jest tego przyczyną.

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukaszek1990, piszesz, że po kupnie auto paliło około 8L. Czy to były wskazania z kompa? Może to były wskazania z dłuższego dystansu. Czy to był wynik poprzedniego właściciela, czy już twoja jazda? Z jakiego dystansu są towje obecne wskazania kompa?

Poza tym jeżeli chcesz sprawdzić faktyczne spalanie, zrób test na dłuższym odcinku a nie po 100 km. Przejedź 300-400 i skorzystaj z tego samego dystrybutora na stacji.

Sprawdź ciśnienie w oponach, czy nie blokuje któryś hamulec...

 

krzysztof_lew, osobiście uważam, ze info kol. sKarlosMegane wniosło coś do tematu. Mianowicie to, że autka nie jeżdżą na powietrze ^^.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się martwiłem jak mi Calibra Turbo (204 ps) paliła w okolicach 11-12 l średnio, a tu przy 1.4 tyle. Sporo, ale jeżeli się jeżdzi na krótkich dystansach, niewielka prędkość to ma prawo tak palić.

 

Ps. Lepiej przesiąść się na rower ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

miasto 9,4-9,6 l/100km

trasa 8,4-9,4 l/100 km

Mała moc nadrabia krótko zestopniowana skrzynia, więc nie ma sie co dziwić apetytowi.

Też sie na początku zdziwiłem, ale po kupnie na mieście wychodziło mi ok 10,5 :mrgreen:, po bliższym zapoznaniu troszke mniej deptam.... nic innego sie nie zaradzi :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dopiero przed zimą kupiłem, wiec latem nie jeżdziłem.

Trasa to u mnie autostrada niemcy-polska przy predkości ok 140, 2 osoby dorosłe, dziecko i bagaże...

A co do 1,6 to troche mocy wiecej, skrzynia na dłuższych przełożeniach.

Edytowane przez Bongowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety takie jest to spalanie-szczególnie zimą boli....W moim przypadku na trasie ok 7,5 natomiast muszę dodac że od dłuższego czasu jeżdżę prawie cały czas na klimie z powodu nieczynnych szyb przednich (kolejna już awaria sterownika szyb,dla tych którzy mieli z nimi problemy wiedzą o co chodzi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!