Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ESP przypomina o sobie !


Rekomendowane odpowiedzi

Serdecznie witam

Jak widziałem przy wyszukiwaniu forum temat ESP był juz wałkowany kilka razy ale zbliżonego przypadku nie napotkałem, więc jeśli ktoś miał podobne przejścia to proszę o pomoc:

w moim scenicu jest ESP które działa(sprawdziłem na drodze polnej), ale zdarza się czasami, że po przejechaniu przez jakieś torowisko lub większa dziurę zapali mi sie kontrolka ESp i pali sie do momentu zgaszenia silnika. Po ponownym włączeniu wszystko jest OK, ale co jakiś czas sytuacja się powtarza.

Czy to może być jakiś luźny kabelek? Jeśli tak to gdzie można takiego szukać ?

 

Pozdrawiam i proszę o podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP wystepowało chyba od 2001 albo 2002 roku, więc niewiele ich było, poza tym nie wiadomo czy ta opcja była oferowana w Polsce (jako kraj trzeciego świata :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie w moim scenicu, ale dwójce. Czasami zapala się bez powodu. U mnie oprócz ESP, komputer wyświetla, że nie działą ABS. Ja obstawiam w moim przypadku czujnik ABS przy kole. A dlaczego? Bo problem pojawił się po wymianie tarcz hamulcowych. Kupiłem komplet nowych ATE, ale jedna tylnia miała uszczerbiony pierścień magnetyczny. Nie reklamowałem tego, gdyż już mi sie nie chciało czekac (zakup przez internet), a nie chciałem się szaroać ze sprzedającym czyja wina. Bo też nie mogę wykluczyć, że ja ją uszkodziłem. W każdym razie normalnie wszystko działa, ale od czasu do czasu wyskoczy bład ESP. Wystarczy wtedy wyłaczyć i załaczyc silnik i wszystko działa.

U mnie to występuje na tyle rzadko, że się tym nie przejmuję i nie szukam przyczyny - bo zresztą uważam, że przyczyną jest to uszczerbienie - więc nie mam zamiaru kupować z tego powodu nowych tarcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

z tego co zauważyłem to kontrolka zapala się nie tylko na dziurach, ale teraz nawet potrafi czasami na postoju się zaświecić. Gdy zaświeci, ESP faktycznie nie działa. wystarczy wtedy zgasić silnik i na nowo odpalić aby, problem ustąpił. Niby nic ale na zimę chciałbym aby ten problem wyeliminować. Jakieś kolejne pomysły?

 

Pozdrawiam i dzięki za dotychczasowe odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A przypadkiem nie uderzasz kolanem w wyłącznik ESP znajdujący się pod kierownicą, po lewej stronie?

Tam gdzie reguluje się wysokość świateł mijania?

 

U Mnie ESP też tak się zachowywało i okazało się, że 205/50 opony mają wzmocniony rant na tyle, że nie widać gołym okiem ubytku ciśnienia. Po pod pompowaniu kół do wartości nominalnych, ESP przestało świecić.

 

Wcześniej też grzebałem pod kierownicą w kolumnie kierowniczej. Jest tam czujnik skrętu koła kierownicy, z którego korzysta ESP. Wyjąłem wtyczki, dogiąłem blaszki i założyłem na nowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

supaplex - chyba nie zrozumiałeś sensu tematu. Nie chodzi o stricte wyłaczanie jak można to zrealizować przyciskiem. Chodzi o wyłączenie ESP w następstwie złapania błędu. Wtedy świeci się SERVICE i jest komunikat o awarii ESP/ABS.

Wyłączenie i włączenie silnika "resetuje" błąd i wszystko znów działa prawidłowo do następnego razu, który może być po kilku minutach ale równie dobrze po kilku miesiącach.

Jeszcze mam prośbę - o co Ci chodzi z ciśnieniem powietrza w oponach w kontekście łapania erroru przez ESP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeżeli Tobie się zapala wraz z kontrolkę ESP, kontrolka SERVICE to udałbym się raczej na komputer. Uszkodzeniu/awarii ulega nie tylko coś odpowiedzialnego za ESP.

 

Jeżeli chodzi o ciśnienie w kołach, to jego znaczny ubytek w jednym kole powoduje, iż ESP źle interpretuje obroty kół na danej osi wraz z czujnikiem kąta skrętu, przyspieszenia i innymi bzdetami. Koła muszę być napompowane równo. U Mnie właśnei się tak działo, że na zakrętach lub wybojach ESP potrafiło się zaświeci sygnalizując awarię i nie wyłączyć do restartu silnika. NIE świeciła się wtedy SERVICE. Po podpompowaniu koła (jak się zorientowałem) problem minął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Spróbujcie, czy kontrolka ESP (bez zapalonej kontrolki SERVICE) zgaśnie Wam po przekroczeniu 50 km/h. Jeżeli tak, to może być winny uszkodzony włącznik ESP. Nie wiem jak w Sceniku, ale w Megane (jeżeli podzespoły są sprawne) ESP włącza się samo po przekroczeniu właśnie 50 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nie nie żadne przekroczenie prędkości nie ma wpływu.

Mi się wczoraj zdarzyło tak (pierwszy raz od długiego czasu), że Szczeniaka odpaliłem na podwórku, aby się zagrzał, bo z brzdącami jechaliśmy w trasę. Chciałem wrzucić ich do ciepłego auta bez kurtek, bo 2h drogi w jedną stronę.

Stał uruchomiony z 10-15min. Jak wsiedliśmy i ruszyliśmy, ESP się zapaliło po 30-40m (metrów) drogi i świeciło się z następnych 15km (kilometrów) normalnej jazdy.

Pod sklepem wyłączyłem silnik i zaraz włączyłem - nie zapaliło do dziś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może jest to czujnik położenia kierownicy? W razie podobnej sytuacji spróbuj zatrzymać się i skręcić kierownicą max w prawo i w lewo.

U mnie ostatnio zapalił się znaczek esp po sprawdzaniu bezpieczników i nie mogłem wyłączyć go przełącznikiem. Zgasł dopiero po ustaleniu położenia kierownicy (kręcenie kierownicą na max w prawo i w lewo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołacze się do dyskusji bo w sumie jeden temat.Przejrzałem pozostałe posty na temat ESP w scenicu I phII, inne także. Zazwyczaj macie problem z zapalającą się kontolką ESP, która nie gaśnie. U mnie troszke inne pytanko.

Wydaje mi się że moje ESP działa ponieważ mam porównanie z innymi autami którymi jeździłem, ale....

Jak to jest. Przekrecam stacyjkę, mruga wszystko co ma mrugać czyli ABS, ESP itd. Zapalam silnik, jadę sobie. Rozumiem, że ESP w scenicu zaczyna działać na full w trudnych warunkach, tzn jak powiedzmy jedno koło oderwie się od powierzchni. Od zakupu jeździłem raczej po w miarę normalnych drogach, bywały ostre zakręty, auto szło dobrze. Nie testowałem tego w skrajnie trudnych warunkach. Ostatnio jechałem w okolicach 120 na prostej autostradzie, ale nie zapaliłem kontolki celem sprawdzenia czy zgaśnie.

Mam pytanko. Na dole przy kierownicy mamy przełączniki i wyłącznik ESP. Jak naciskam wyłącznik to pojawia się na desce kontrolka ESP. Wycisne to się wyłącza. Czyli niby OK. I teraz najważniejsze. Nacisne włącznik ESP, pali się kontolka. Jadę 50, 80 i pali sie nadal. Wyłącze na dole i znika. Czy tak ma być? Czy moze powinna zniknąć po przekroczeniu danej prędkości albo pojawieniu się tych skrajnie trudnych warunków?

I z drugiej strony. ESP teoretycznie włączone czyli nie świeci się kontrolka na desce.Czy jadąc w naprawde trudnych warunkach tzn ostrym zakręcie kontrolka mrugnie czy też nie?

Z forum ściagnąłem książke napraw do scenica I z lat 1999-2002 ale to jest benzyna i tam nie ma takich rzeczy (właśnie może ktoś znalazł ksiązke napraw do takiego jak mój).

W instrukcji obsługi jest opisane jak działa ESP, ale nie ma nic więcej oprócz ogólnych infomacji. Nie ma info od jakiej prędkości działa i czy właśnie po jej przekroczeniu zapalona wcześneij kontrolka gaśnie. Będe chyba musiał przeprowadzić testy na jakimś wolnym terenie. :D Jeździłem kiedyś firmowym peugeotem 307. O ile pamietam to kontrolka ESP mrugnęła kilka razy ale jadąc naprawde szybko, w ciasnych zakrętach i to przy jednoczesnym dość solidnym naciśnięciu hamulca. W renówkach nie miałem okazji a inna sprawa, ze kilka lat starszy to i spokojniejszy ze mnie człowiek. ;)

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!