Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grand scenic


Robert75

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Piszę z konta małżonka :)

 

Nosimy się z zamiarem zakupu Grand Scenica. Wpadł nam w oko ten oto egzemplarz:

 

http://otomoto.pl/renault-grand-scenic-navi-skora-klimatronik-C20030450.html

 

Czy ktoś miał może okazję go oglądać? Czy możecie powiedzieć coś na podstawie opisu i zdjęć?

My dopiero wczoraj zauważyliśmy, że ze zdjęć nieudolnie wymazano hak :/ Widać jednak główkę haka i... jego cień :P

Nie dzwoniliśmy już w tej sprawie do sprzedawcy - wcześniej zaklinał się, że auto jest rewelacyjne, że takiego Granda to jeszcze nie miał i że nie wymaga żadnego dodatkowego wkładu - niby stan techniczny idealny, nic, tylko wsiadać i jechać.

Do komisu mamy 500 km jakieś, stąd szukamy pomocy w Waszym gronie.

Pozdrawiam,

Agnieszka

P.S. Nie wiem co to za oznaczenie 'phl'/'phll', ale prefiks trzeba było wybrać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych zdjęć dużo nie wynika, na pierwszy rzut oka samochód niby ładny, ale... w przypadku Renówek zawsze jest jakieś ale...

Skoro macie taki kawałek drogi do tego komisu to lepiej być przygotowanym, zawsze możecie poprosić o przesłanie więcej szczegółowych zdjęć na meila, jak auto jest takie idealne, a komis chce je sprzedać więc nie powinno być problemu...

Warto też się umówić w ASO w celu sprawdzenia auta.

Przed kupnem bezwarunkowo należy sprawdzić czy aby napewno wszystko działa mówię tu o elektronice w renówkach zawsze są z tym problemy.

Ja kupując swoją SCENIE GRAND, wciskałem wszystkie przyciski jakie były możliwe i okazało się że szwankuje system hands free w tylnych drzwiach, dzięki temu udało mi się stargować dodatkowe 500zł, a naprawa we własnym zakresie wyniosła minie ok 11zł. Nie zawsze jest tak różowo ale czasami się zdarza.

 

Na wiele rzeczy i tak nie zwrócicie uwagi, ponieważ człowiek jest taką istotą która szybko wpada w ekscytację itp, a wiadomo że podczas tego stanu wiele spraw umyka. Ja przynajmniej jeszcze nie widziałem osoby, która podczas zakupu auta dla siebie miała "zimna krew", a niestety handlarze umieją to szybko wykorzystać.

 

Powodzenia w zakupie...

 

Faktycznie ze zdjęcia jest wymazany hak...nie wiem dlaczego, ale fakt jest faktem...

phI i phII są to wersje nadwozia, phI - przed liftem czyli roczniki 2003-2006, phII - po lifcie roczniki 2006-2009

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za opinię :)

Mąż dzwonił w sprawie tego haka i gość mówi, że hak jest, tyle że wymontowany, bo podobno jakieś przepisy o tym traktują; nie może być zamontowany hak, kiedy się go nie używa.

Wyszła natomiast inna jeszcze kwestia - brak w aucie zapasówki, jak również zestawu naprawczego (kompresor?). Myślę, że to dobry pretekst do targowania.

Mamy dobrego kolegę z okolic Gliwic - ma jutro tam jechać z bratem mechanikiem-lakiernikiem i się autku przyjrzeć. Umówiliśmy się tak, że jak nie będzie się do czego przyczepić, to wpłaci zaliczkę, a my odbierzemy auto na początku września. To chyba niezła opcja, w kontekście oceny "na chłodno" :P

Masz Grand Scenica - jak piszesz. Słuszny to był wybór? My początkowo upieraliśmy się przy Espace (a jeszcze lepiej Grand Espace), jednak to chyba trochę za duże auto (nas dwoje plus dwulatek i średniej wielkości pies, a przede wszystkim koszty eksploatacji) i zbyt awaryjne, sądząc po wielu opiniach, jakie w necie można znaleźć. A Grand Scenic to taki całkiem spory jest, prawda? Zauważymy różnicę przesiadając się z Megane Scenic? Wiem, głupie pytanie może, ale nie mieliśmy okazji przyjrzeć się takowemu z bliska - mało tego raczej jeździ, jak mi się zdaje :)

W obecnym aucie trochę nam ciasno i słabe jest (chyba 96 KM), a regularnie robimy trasy PL-NL, ze sporym kufrem na dachu :/ Mordęga...

O elektronice się naczytaliśmy - niestety, jak loteria. Niemniej jednak zwrócę koledze na to uwagę.

Pozdrawiam,

Agnieszka

P.S. Dziękuję też za wyjaśnienie tych oznaczeń tajemnych :)

 

Dodano: 25 sie 2011 - 13:56

Slawskip, dzięki - kolegę uczulę, żeby o VIN się upomniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

od tematu już nie odbiegam :)

Dzwoniliśmy do serwisu Renault i tam dowiedzieliśmy się następujących rzeczy:

1. Auto ostatni raz w ASO widziano w styczniu tego roku i wówczas miało na liczniku ponad 190 tys. km...

2. Nie ma ESP (a miało mieć, jak to widać w opisie na stronie)

3. Nie ma książki serwisowej.

 

Dziś kolega będzie je oglądał (w końcu), jedzie z zaliczką (którą utargowałam z 10 na 5 tys. pln - i to bez problemu... czy to o czymś nie świadczy?). Czy na naszym miejscu wycofalibyście się, czy dalibyście szansę temu egzemplarzowi? Oczywiście, zakładając, że kolega mechanik-lakiernik do niczego na miejscu się nie przyczepi.

Jeszcze jedno - orientuje się ktoś może, jaki jest przybliżony koszt przeglądu auta na stacji diagnostycznej?

Pozdrawiam,

Agnieszka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Auto ostatni raz w ASO widziano w styczniu tego roku i wówczas miało na liczniku ponad 190 tys. km...

 

Odpuść sobie, nie warto kupować auta ze skręconym licznikiem, niewiadomo ile razy. Jak już ktoś dopuszcza się takiego oszustwa to z innymi sprawami też nie będzie szczery. Brak książki serwisowej, czy faktur obliguj Cię do wymiany rozrządu, olejów i innych płynów. Więc dolicz sobie do ceny ok. 2tyś

nie dałbym obcemu człowiekowi 5tys zł za nic, to nie tureckie place samochodowe za zachodnia granicą, zeby samochody się sprzedawały tak szybko :) nie ten to inny nie ma co się napalać

Zgadzam się w 200%. Poza tym, z własnego doświadczenia wiem, że nieopłacalne jest szukanie samochodu 500 km od domu. Poszukajcie sobie na przy salonowych komisach renault w Waszej okolicy, może cenowo będzie drożej, ale z gwarancją i historią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!