Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

olej w silniku


szczepan10k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość. Więc tak prezentuje się mój problem:

Po otwarciu wlewu oleju i uruchomieniu silnika widać jak silnik wyrzuca kompresje oleju z powietrzem przez wlew. Co może być przyczyną tego?

Czy wszyscy tak mają aucie? Czy może tylko moje auto tak ma? Co może być przyczyną takiego stanu? Czy może jest to jakiś problem z turbosprężarką?

 

renault megane II 160 tyś silnik 1.5 cdi 2004r

pozdrawiam

Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto otwiera wlew oleju przy pracującym silniku :) Przecież wiadomo że silnik jak pracuje to ma smarowanie zapewnione przez pompę olejową. I także zawory są smarowane przez olej. Więc jak otworzysz wlew to będzie olej wyrzucało przez niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ten samochód chce kupić:) (tu nie tylko jakby wyrzuca ten olej trochę ale też powietrze)sęk w tym że w moim aucie cordoba z 2001 nic takiego nie ma miejsca, wiec pytam czy u was też tak się dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyrzuca kompresje oleju ? ale co to znaczy? chodzi Tobie że bryzga olej jak odkręcisz korek od wlewu? Jeżeli tak to jest to normalna sprawa i olej musi bryzgać, bo wynika to z obracającego się wału. Jeżeli po odkręceniu wlewu oleju lub wyjęciu bagnetu oleju w trakcie pracy silnika nic się nie dzieje, to znaczy że wszystko jest w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jest to normalna sprawa, wał się obraca i przez to bryzga olej, mam to samo u siebie, w innych 1.5 to samo jest. Gaz o brawie pary też się wydobywa. Wszystko jest ok.

 

Jeżeli odkręcisz korek wlewu lub wyjmiesz bagnet, to sprawny silnik nie może przygasać, dławić się i zgasnąć.

Edytowane przez sKarlosMegane
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za wszystkie odpowiedzi:)

 

Dodano: 29 sie 2011 - 16:01

witam ponownie:)

Mam jeszcze jedno pytanie do Was. Czy na wewnętrznej stronie osłony silnika powinien być taki czarny osad? co to może oznaczać? "przegląd przedzakupowy" w serwisie renault kosztuje 370zł, więc chciałbym się dowiedzieć jak to się ma w waszych samochodach? też macie taki osad? możliwe jest że turbo sprężarka się już "kończy"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że się nie znam bo nigdy nie miałem diesla ale z tego co wiem to nie powinno być ciśnienia po odkręceniu korka wlewu paliwa bo niby dlaczego ?

Co innego normalna praca oleju na wałakach i jego rozchlapywanie. Jeśli ciśnienie jest duże to może być przedmuch przez zawory albo uszczelkę pod głowicą ale oczywiście mogę się mylić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

z tym odkręceniem wlewu oleju to już wiem(wszyscy taka mają), ale chodzi mi teraz o inna sprawę - jak napisałem wyżej - (może uściślę) jak ściągniemy tą plastikową osłonę silnika to wydać na niej taki czarny osad i obawiam się że może być coś z turbosprężarka nie tak - u was też jest taki osad?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jest czarny osad i ??? Na silnik się kurzy a ze goracy to kurz podrywa się z powietrzem do gory i brudzi plastik. Co innego gdy to czarne jest poprostu mieszanina piachu i oleju znaczy ze cos gdziec przecieka lub przeciekało.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!