Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

masakraaa:(


omen1989

Rekomendowane odpowiedzi

Poddaję się drodzy forumiwicze.... wytrzymałem z tym autem 2 miesiące....

Zacznę od tego, że jakieś 2 tyg. temu robiłem:

1. Cały rozrząd

2. Koło zmiennych faz rozrządu

3. Wymiana sondy lambda

Teraz mam masakrę, auto gaśnie na niskich obrotach, nie chce nie raz w ogóle odpalić, nie da się tym jeździć, bo nie wiesz kiedy zatamujesz ruch na drodze, a jak dojeżdżam do końca podporządkowanej to napierdzielam gaz na luzie żeby tylko nie zgasł!

Byłem właśnie na clipie. Efekt:

- sygnał czujnika wałka rozrządu

- obwód regulacji faz rozrządu

- katalizator

Przecież to jest nienormalne! Powiedzcie mi tylko, czy jeżeli koleś dał mi gwarancję na rozrząd to da gwarancja obejmię 2 błędy z clipa??

Powiedzcie mi też czy jeżeli był błąd katalizatora to oznacza to jednoznacznie, że kat. do wymiany??

 

Nie... nie mam sił. Zrobię to i sprzedam w ch*lerę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij czujnik położenia wału korbowego, zmierz rezystancję (~240 Ohm) wyczyść i załóż. Przy okazji podociskaj wszystkie wtyczki. Poza tym jedź do warsztatu, który Ci robił rozrząd i reklamuj, coś jest nie tak. Przy 75 kkm nie ma opcji uszkodzenia katalizatora, chyba, że go ciągle zalewasz benzyną lub olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś umknęło mi, że to czujnik położenia wałka rozrządu. Ale skoro piszesz, że jest nieszczelny to trzeba go wymienić na nowy, Uszkodzony czujnik może podawać niewłaściwy sygnał na ECU.

Jeżeli chodzi o katalizator... w wyniku czego może zostać zalany benzyną czy olejem??

Np. od źle ustawionego rozrządu. Mieszanka nie spala się całkowicie i część niespalonej benzyny dostaje się do katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już to widzę, jak mi koleś płaci za katalizator, który zespuł się z jego winy....

ps. miałem już taką jazdę, że chwilowo palił za dużo benzyny, więc to pewnie wszystko się ze sobą łączy..

Edytowane przez omen1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dzięki wielkie, kurcze przez te wszystkie awarie można się bardzo dużo nauczyć:)

nie zmienia to faktu, że muszę odwiedzić mechanika od rozrządu...

 

Dodano: 13 wrz 2011 - 11:55

Witam was, samochód od 2 tygodni przebywa w warsztacie... okazało się jak twierdzi mechanik że po wymianie czujnika położenia wału wciąż jest coś nie tak. Traf padł na kzfr (wymieniałem mże z 1 msc temu!). Rzekomo nie cofa się tak jak powinno, nie wiem jak ma się cofać bo sięna tym nei znam. Czy możliwe jest by koło to padło poprzez złe jego zamontowanie? Czy możliwe aby fabrycznie nowe koło było wadliwe (jeździło ok jakiś czas) . Czy wreszcie możliwa jest reklamacja towaru nieposiadając paragonu zakupu?;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wreszcie możliwa jest reklamacja towaru nieposiadając paragonu zakupu?;p

Nie ma takiej możliwości no chyba że płaciłeś tylko za KZFR kartą. Wtedy jest szansa, że da się reklamować. A co do sondy to jaką wstawiłeś?? Jeżeli zamiennik to obstawiam. że w niedługiej przyszłości albo już teraz będzie znowu do wymiany. Miałem problem z sondą za katalizatorem i wymiana na zamiennik Boscha nic nie dało (padał obwód grzałki sondy). Wymieniłem 2 sondy i dopiero trzecia zakupiona w Aso się sprawdziła.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem sam co to była za sonda, ale w każdym razie koleś powiedział, że gówna nie będzie wkładał i jak coś robi to porządnie. Zapłaciłem za nią jakieś 240 zł bodajże. Samochód wczoraj odebrałem. Póki co chodzi ok. Koleś tylko powiedział, że coś z olejem było, bo na siateczce i gdzieś tam jeszcze poznajdywał takie poprzepalane grudy oleju. Poczyścił wszystko gdzieś tam przedmuchał i jest ok jak na razie. Jest teraz komunikat o zmianie oleju, która de facto powinna nastąpić za jakieś 1,5k km, więc nie wiem czy ktoś wcześniej jeździł na kiepskim oleju, czy w ogóle przylepił karteczkę z wymianą dla picu przed sprzedażą auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!